remmi ahdin weiand 174

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

remmi ahdin weiand 174

Viesti Kirjoittaja foord »

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

elikkä olen ajatellut asentaa tuollaisen setin, kone on vuoden 88 cid 302 alakertana on vakio ho ,mutta kone on muutettu laahaavalle nokalle ja kaasuttimelle. kannet on e7 onkohan kellaan kokeumusta kyseisestä setistä.auto on 76 mach 2
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

voiko mekaanisesti ahdetussa moottorissa käyttää aivan normaalia kaasutinta vai tarvitseeko siinä olla ahdin käyttöön soveltuva kaasutin, oma käsitykseni on että siihen käy aivan normaalikaasutin :?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jos kaasari on ahtimen jälkeen niinkuin useimmiten niin kyllä normaalikaasariin täytyy miettiä hiukkasen muutoksia.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

suutin/neulajumppaa ja powervalve säätöihin
voi joutua muuten ei pitäis isompia muutoksia ainakaan holikassa
sovellettin toissakesänä B&M pikkupumppua 174 vrt weiand
pikkulohkoon toimi ja piilossa , ei silti äänetön..
kadulla kulutus n17litr/100km siistillä
ajolla noin 3,5 peräruuvilla maantiellä
lämmöt myös nousee hieman kaupungissa
eli isompi jäähdytin kesäksi :wink:
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

kaasari on ennen ahdinta niinkun pitääkin olla remmiahtimessa :twisted:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

mulla oli aikanaan chevellessä tollaan B&M pikkupumppu, piti aivan hirveetä ääntä, aivan kuin suurella iskuporakoneella olis panssarinkylkeä porattu :D
:krooh:
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

no niin ahdin on tilattu ja se on weiand :wink:
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

foord kirjoitti:kaasari on ennen ahdinta niinkun pitääkin olla remmiahtimessa :twisted:
Vakuumikaasari ei toimi ennen ahdinta, mekaaninen menee periaatteessa sellaisenaan.
Kuva
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

mihkähän kokonen kaasutin olisi tohon settiin hyvä 600 holley taitaa olla liian pieni :S olisikohan joku 750 db hyvä, taikka sitten 850 demoni
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

Minun tuossa weiandin ahdin sarjaan ei tullut pop off venttiiliä onko asia todellakin näin että kun on 8 uranen kiilahihna niin ei tarvita pop offia :?:
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Hihnapyörän leveydellä ,ei ole kuin hihnan pidon kannalta merkitystä!

Yleensä etupäädyssä on purkausventtiili,jos sattuu räkäsemään takas,
päästää paineet pihalle.
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

tuossa sarjassa ei ainakaan tullut purkaus venttiiliä :? onko se aivan tavallinen dumppi :roll:
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Kaverilta asiaa kysäsin,ei kaikissa malleissa sit ole kuitenkaan??
Jos oikein ymmärsin,jousikuormitteinen venttiili imarissa tai ahtimen päätylaipassa,päästää paineet suoraan mäjelle.Sinänsä huono,jos puuttuu,käy tiivisteiden päälle yskäsyt.

Paljon tuottoa luvataan/max ylipainetta?
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

tuollainen ahdin ei tuota kuin maksimissaan noin 6-8 psi onko asia sillai että roots tyylisissä ahtimissa ei tarvita dumppia koska sinne ei tule ahtimelle päin paine iskua kun kaasuttimen läpät menevät kiinni kun on ahtoa koska kaasutin on ennen ahdinta
Vastaa Viestiin