Jarrutehostajan venttiili

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Jarrutehostajan venttiili

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Siis se mihin alipaineletku tulee kiinni. Onko se tarpeellinen? Sehän vain estää ylipaineen pääsyn tehostimelle?? Onkos sinne mahdollista jossain olosuhteissa muodostua ylipaine. Ei muuten, mutta kun on se letkunpuoleinen liitäntä poikki. Voisko sen korvata vaan letkusovittimella vai pitääkö hankkia venttiili.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Eikos jarrutehostaja nimenomaan toimi silla alipaineella..? Vai minkalainen viritys sulla siella on..? :shock:

EDIT: Tulipa luettua silma kourassa. Siis "takaiskuventtiili" ei letku.. :D
Viimeksi muokannut veekoo, 06 Helmi 2007, 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Hanki uusi venttiili sopiva löytyy todennäköisesti paikallisesta autotarvikeliikkeestä.
Elä ainakaan ota pois venttiiliä tai korvaa sitä pelkällä letkulla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

OK! Hankin uuden! Eikä ole mikään viritys, ihan alun perin siinä ollut. Käyttötarkoitus ei ole selvinnyt, mutta uskon jos Mexico sanoo :wink: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Mika M
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 22:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Oisko tuon takaiskun tarkoitus sellainen, että jos auto sattuu sammumaan niin siellä riittää alipainetta vielä hetkeksi, jolloin voi vielä tehostetusti jarruttaa?

Mika
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Tuo on tietysti yksi, mutta toinen syy on moottorin kaasriin ampuminen, tehostin syö alipainetta mutta ei kestä äkillistä ylipainetta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Mulla oli FB:ssa ko. venttiili jotenkin jumissa, ilmeisesti auki. Moottorin kun kaynnisti niin tehostaja imaisi jarrut kiinni vaikka poljinta ei painettu. Oli vahan ihmettelemista kun auto liikkui tallissa kone sammutettuna mutta kone paalla ei....

Sita venttiilia on sitten kahden kokoista, isoa ja pienta. Ford vaihtoi jossain vaiheessa vissiin jo 60-luvulla isosta pieneen, ja sita riittaa sitten ties kuinka kauan ja on saman kokoinen kuin monessa muussakin automerkissa (universaali). Se isompi on mullakin, ja hankinnassa kunhan ehtii.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Vastaa Viestiin