Opetteleppas lukemaanmusse67 kirjoitti:Empä oo ennen kuulukkaa Stewart Warnerin diki pokseista.
Mittaristo projekti
On ostetu uudet kalliit silmälasit jo aiemmin, eikä se suururenna tuota mittarin kokoa miksikään, pieni on peni ei mahda mitään.janne260 kirjoitti:Silimiglasikauppaan...ROKI kirjoitti:, jää hiukan pienen oloiseksi tuo nopeusmittari sais olla suurempi, täytyy jatkaa etsintää ..
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Hämmenetään nyt tätäkin aihetta. Tässä on yksi budjetti näkemys aiheesta rundakello ´68:iin. Ensin oli ajatus laittaa Autometerit kunten Musse67:lla, mutta parin kolmen vuoden aikana moni muukin on tehnyt saman tempun ja "tuoreus" ideasta katosi. Seuraavaksi oli ajatuksena hommata ´67 -´68 Mustangin rundari ja pohjalevy, mutta hinnat ampuivat puolessa vuodessa parista sadasta Taalasta 500 - 600 USD hintoihin = liian kallista yhdestä rundarista.
Siispä seuraava toteutus on tehty Fomocon osilla varaosakirjaa tutkien.
1. Alkuperäiset mittariston osat.
2. Tarvittavat osat Cougarista
3. Pohjalevyjen silpominen ja yhdistäminen rundarille sopivaksi
4. Valmiiksi hitsattu pohja ja kellon paikka korvattu öljyn paine mittarille tehdyllä poterolla
5. Päälypinta näkymä kasatusta pohjasta
6. Hiekkapuhallettuun pohjaan sovitetaan mittarit
7. Neuloihin Mustang oranssi maaluas ja koko tekele purkuun.
8. Tämä meni vähän hifistelyksi, mutta kun muutakin osaa oli menossa sinkkaamoon niin samalla pohjakin sai sinkin pintaan.
9. Mittariston puoli pohjamaalattuna, kääntöpuoli jäi paljaalle sinkille.
10. Lopulliseksi väriksi sinisenturkoosi pintaan. Tämä on vähän GM:ltä lainattu juttu, mutta ainakin valo on kunnolla sinervä tällä konstilla.
11. Loput pikkuhilppeet kiinni ennen mittareita.
12. Valmis mittaristo. Ei hulluman näköinen omasta mielestä. Nyt kun vielä hovihankkija toimittaa tuohon uuden etulevyn vanhan rupisen tilalle, niin aivan asiallinen samalla aavistuksen yksilöllinen toteutus todella kohtuullisella budjetilla tehtynä.
Siispä seuraava toteutus on tehty Fomocon osilla varaosakirjaa tutkien.
1. Alkuperäiset mittariston osat.
2. Tarvittavat osat Cougarista
3. Pohjalevyjen silpominen ja yhdistäminen rundarille sopivaksi
4. Valmiiksi hitsattu pohja ja kellon paikka korvattu öljyn paine mittarille tehdyllä poterolla
5. Päälypinta näkymä kasatusta pohjasta
6. Hiekkapuhallettuun pohjaan sovitetaan mittarit
7. Neuloihin Mustang oranssi maaluas ja koko tekele purkuun.
8. Tämä meni vähän hifistelyksi, mutta kun muutakin osaa oli menossa sinkkaamoon niin samalla pohjakin sai sinkin pintaan.
9. Mittariston puoli pohjamaalattuna, kääntöpuoli jäi paljaalle sinkille.
10. Lopulliseksi väriksi sinisenturkoosi pintaan. Tämä on vähän GM:ltä lainattu juttu, mutta ainakin valo on kunnolla sinervä tällä konstilla.
11. Loput pikkuhilppeet kiinni ennen mittareita.
12. Valmis mittaristo. Ei hulluman näköinen omasta mielestä. Nyt kun vielä hovihankkija toimittaa tuohon uuden etulevyn vanhan rupisen tilalle, niin aivan asiallinen samalla aavistuksen yksilöllinen toteutus todella kohtuullisella budjetilla tehtynä.
Tässä se nähtiin, kun on viitseliäisyyttä eikä ole peukalo keskellä kämmentä, niin saa aivan mitä ikinä itse vain haluaa tehdyksi. Hyvä hyvä! KTM, tuolla tapaa minäkin ten jos ei mitä saa tai ei kannata ostaa, mulla on työn alla alkuperäinen 66HT:n rallypac, siihen rakennan nykuaikaisen kikkamittarin ja kellon.KTM kirjoitti:Hämmenetään nyt tätäkin aihetta. Tässä on yksi budjetti näkemys aiheesta rundakello ´68:iin. Ensin oli ajatus laittaa Autometerit kunten Musse67:lla, mutta parin kolmen vuoden aikana moni muukin on tehnyt saman tempun ja "tuoreus" ideasta katosi. Seuraavaksi oli ajatuksena hommata ´67 -´68 Mustangin rundari ja pohjalevy, mutta hinnat ampuivat puolessa vuodessa parista sadasta Taalasta 500 - 600 USD hintoihin = liian kallista yhdestä rundarista.
Siispä seuraava toteutus on tehty Fomocon osilla varaosakirjaa tutkien.
1. Alkuperäiset mittariston osat.
2. Tarvittavat osat Cougarista
3. Pohjalevyjen silpominen ja yhdistäminen rundarille sopivaksi
4. Valmiiksi hitsattu pohja ja kellon paikka korvattu öljyn paine mittarille tehdyllä poterolla
5. Päälypinta näkymä kasatusta pohjasta
6. Hiekkapuhallettuun pohjaan sovitetaan mittarit
7. Neuloihin Mustang oranssi maaluas ja koko tekele purkuun.
8. Tämä meni vähän hifistelyksi, mutta kun muutakin osaa oli menossa sinkkaamoon niin samalla pohjakin sai sinkin pintaan.
9. Mittariston puoli pohjamaalattuna, kääntöpuoli jäi paljaalle sinkille.
10. Lopulliseksi väriksi sinisenturkoosi pintaan. Tämä on vähän GM:ltä lainattu juttu, mutta ainakin valo on kunnolla sinervä tällä konstilla.
11. Loput pikkuhilppeet kiinni ennen mittareita.
12. Valmis mittaristo. Ei hulluman näköinen omasta mielestä. Nyt kun vielä hovihankkija toimittaa tuohon uuden etulevyn vanhan rupisen tilalle, niin aivan asiallinen samalla aavistuksen yksilöllinen toteutus todella kohtuullisella budjetilla tehtynä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Mitenkäs pitäisi sähköt vetää mittaripatterille? Tulossa seitsemän kappaletta mittareita. Virtalukon takaa oletettavasti otetaan (+) ja maat kaikki yhteen paitsi ne jotka maadoittuvat anturin kautta) ja hyvin maadoittavaan kohtaan kiinni. Mutta mitenkäs tuo sulakepuoli ja minkälaisen rasian kautta nämä olisi hyvä vetää? Neuvoja kaivataan.
Kiitos.
Kiitos.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Toi on vähän paha, mun mielestä joutuu hiukan soveltamaan. Hyvä kikka on tietysti maat yhteen, sulakkeelle ja sulakkeelta maihin. Tässä ongelmana anturista maadoittavat. Lisäksi tulee tietysti mittarien valot, joihin itse sovelsin alkuperäisitä mittarivalon virransyöttöä. Kannattaa myös katsoa mittarien asennusohjeita johtoja vedellessä. Alun perin kaikissa piireissä ei ole sulakkeita, joten käry nousee kokeiluvaiheessa helposti
. Oma sulakerasia tähän tarkoitukseen ei olisi mielestäni huono idea ja kytkentöjen dokumentointi tietysti, muistiin ei kannata luottaa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Eipa silla itte asiassa paljoa valia ole, kummalla puolella on. Virta on sama kaikkialla ja maapuolelle voi olla tossa tapauksessa helpompi laittaa, kun virtapuolen letkut tulee ties mista. Ainoa vaan on, etta silloin se on kimppasulake eli ei voi mitoittaa yksittaisen laitteen mukaan vaan yhteiskulutuksen, joten yksittainen moopeli voi ottaa kipeaa ennenkuin sulake mossahtaa.65HT kirjoitti:Ymmärsinkö oikein että suosittelit maapiuhaan sulakkeita? Olen luullut että sulakkeet tulee virtapuolelle ennen sähkölaitetta (= tässä tapauksessa mittaria). Mitenkäs se nyt menee?
Sahkon perusteet lyhyesti:
virta == letkun paksuus
jannite == letkun paine
Teho sitten riippuu molemmista eli paljonko mehua tulee lapi per aikayksikko.
Mä laittaisin sulakkeet kuitenkin plussapuolelle, ihan siltä varalta että joku eriste menee syystä tai toisesta puhki ja saa kontaktin runkoon niin sulake palaa. Mutta jos sulake on maajohdossa niin jännitteinen virtapiuha saa ihan rauhassa kärventyä ja joko palaa poikki tai polttaa auton, kumpi nyt ensin sattuu tapahtumaan.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Täähän on vähän niinku makuasia. Toiset laittaa sulakkeet ehdottomasti - toiset + puolelle, itse olen laittanut helpommalle puolelle. Kunnolla asennetut ja suojatut ei yleensä pääse hankaamaan koriin, että tulis oikkareita. Reikiin läpivientikumit ja muualle vaikka sitä muovista kierrettävää "sukkaa".
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Nostetaanpas tätä:
Tarve ainoastaan tyhjälle mittaripohjalle (2 x 3 1/8 - 4 ja 4 x 2 1/16).65HT kirjoitti:Onko joku tilannut/löytänyt jostain mittaripohjaa joka käy 65/66 ja jossa olisi kaksi isompaa mittaripaikkaa ja neljä pienempää?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Pohjaahan ei sinänsä tarvitse vaan rei'itetty paneeli, esim. http://www.cobraautomotive.com/Accessories.htm
$$$$$$$$$$....
$$$$$$$$$$....
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****