Opetteleppas lukemaanmusse67 kirjoitti:Empä oo ennen kuulukkaa Stewart Warnerin diki pokseista.

On ostetu uudet kalliit silmälasit jo aiemmin, eikä se suururenna tuota mittarin kokoa miksikään, pieni on peni ei mahda mitään.janne260 kirjoitti:Silimiglasikauppaan...ROKI kirjoitti:, jää hiukan pienen oloiseksi tuo nopeusmittari sais olla suurempi, täytyy jatkaa etsintää ..
Tässä se nähtiin, kun on viitseliäisyyttä eikä ole peukalo keskellä kämmentä, niin saa aivan mitä ikinä itse vain haluaa tehdyksi. Hyvä hyvä! KTM, tuolla tapaa minäkin ten jos ei mitä saa tai ei kannata ostaa, mulla on työn alla alkuperäinen 66HT:n rallypac, siihen rakennan nykuaikaisen kikkamittarin ja kellon.KTM kirjoitti:Hämmenetään nyt tätäkin aihetta. Tässä on yksi budjetti näkemys aiheesta rundakello ´68:iin. Ensin oli ajatus laittaa Autometerit kunten Musse67:lla, mutta parin kolmen vuoden aikana moni muukin on tehnyt saman tempun ja "tuoreus" ideasta katosi. Seuraavaksi oli ajatuksena hommata ´67 -´68 Mustangin rundari ja pohjalevy, mutta hinnat ampuivat puolessa vuodessa parista sadasta Taalasta 500 - 600 USD hintoihin = liian kallista yhdestä rundarista.
Siispä seuraava toteutus on tehty Fomocon osilla varaosakirjaa tutkien.
1. Alkuperäiset mittariston osat.
2. Tarvittavat osat Cougarista
3. Pohjalevyjen silpominen ja yhdistäminen rundarille sopivaksi
4. Valmiiksi hitsattu pohja ja kellon paikka korvattu öljyn paine mittarille tehdyllä poterolla
5. Päälypinta näkymä kasatusta pohjasta
6. Hiekkapuhallettuun pohjaan sovitetaan mittarit
7. Neuloihin Mustang oranssi maaluas ja koko tekele purkuun.
8. Tämä meni vähän hifistelyksi, mutta kun muutakin osaa oli menossa sinkkaamoon niin samalla pohjakin sai sinkin pintaan.
9. Mittariston puoli pohjamaalattuna, kääntöpuoli jäi paljaalle sinkille.
10. Lopulliseksi väriksi sinisenturkoosi pintaan. Tämä on vähän GM:ltä lainattu juttu, mutta ainakin valo on kunnolla sinervä tällä konstilla.
11. Loput pikkuhilppeet kiinni ennen mittareita.
12. Valmis mittaristo. Ei hulluman näköinen omasta mielestä. Nyt kun vielä hovihankkija toimittaa tuohon uuden etulevyn vanhan rupisen tilalle, niin aivan asiallinen samalla aavistuksen yksilöllinen toteutus todella kohtuullisella budjetilla tehtynä.
Eipa silla itte asiassa paljoa valia ole, kummalla puolella on. Virta on sama kaikkialla ja maapuolelle voi olla tossa tapauksessa helpompi laittaa, kun virtapuolen letkut tulee ties mista. Ainoa vaan on, etta silloin se on kimppasulake eli ei voi mitoittaa yksittaisen laitteen mukaan vaan yhteiskulutuksen, joten yksittainen moopeli voi ottaa kipeaa ennenkuin sulake mossahtaa.65HT kirjoitti:Ymmärsinkö oikein että suosittelit maapiuhaan sulakkeita? Olen luullut että sulakkeet tulee virtapuolelle ennen sähkölaitetta (= tässä tapauksessa mittaria). Mitenkäs se nyt menee?
Tarve ainoastaan tyhjälle mittaripohjalle (2 x 3 1/8 - 4 ja 4 x 2 1/16).65HT kirjoitti:Onko joku tilannut/löytänyt jostain mittaripohjaa joka käy 65/66 ja jossa olisi kaksi isompaa mittaripaikkaa ja neljä pienempää?