Uretaanipuslien momentti
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Uretaanipuslien momentti
Kiristetäänkö urtaanipuslat samaan momenttiin kuin alkuperäiset kumipuslat? Osa tuntuu melkoisen kevyeltä kiristykseltä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Uretaanipuslien momentti
Kyllä momenttiin.Homer65 kirjoitti:Kiristetäänkö urtaanipuslat samaan momenttiin kuin alkuperäiset kumipuslat? Osa tuntuu melkoisen kevyeltä kiristykseltä.
Käytä samoja momentteja kuin kumipuslien kanssa.
Yleensä momentti määräytyy pulttien lujuuden perusteella. Siksi en suosittele ylikiristystä missään kohdin, jälkikiristys tai ainakin kireyksien tarkastus on suotavaa kaikissa alustan osissa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Jos tarkoitat vakaajan yhdystankoa alatukivarren ja vakaajatangon välillä, niin siihen käy sama sääntö kuin iskarin kiinnityksen kiristykseen. Eli kiristetään kunnes puslat painuu hieman kasaan. Siksi se momentti on niin pieni kun siinä ei tarvita paljoa.Homer65 kirjoitti:Joo samoihin oon laittanu. Tuntu vaan hiukan keposelta toi vakaajan päiden momentti, Haynesin mukaan 5-12 ibf, sehän ei ole juuri mitään.
Jaa ettäs niistä rihveleistäkös te turisittekin, minä kun luulin jousipakkojen ja reaktiotangon kummeista , vuan kylläpä punoin nekin rihvelit ihan kunnolla kiinne . Eivätpähän prikat ja holkit kilise , ei niihen mitään momentteja tarvvii , hölyn pölyä koko homma, mudut ja pultit pitää olla kunnolla kiinne.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Enpä ole minäkään ikinä puslia momenttiavaimella kiristellyt. Kyllä sen verran pitää olla näppituntumaa hommaan että osaa vetää alustan pultit kiinni ihan käsipelissä. Ja kyllä niistä vakaajanpuslistakin näkee ihan silmällä milloin son sopivan piukassa.
Ikinä ei ole yksikään pusla tai pultti hajonnut, irronnut tai kolissut.
Ikinä ei ole yksikään pusla tai pultti hajonnut, irronnut tai kolissut.
Ford Granada V8