Uretaanipuslien momentti

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Uretaanipuslien momentti

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kiristetäänkö urtaanipuslat samaan momenttiin kuin alkuperäiset kumipuslat? Osa tuntuu melkoisen kevyeltä kiristykseltä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kai nyt edes joku on laittanut uretaania :haba: . Mihin momenttiin? Mielipiteitäkin saa esittää.
:disco1: :disco2: :bileet:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tarvinneeko noita momentilla punoa :?: minä ainaskin vetelin pitkällä lenkillä niin tiukkaan kun meni uretaanit meinaan. Siellähän nuo ovat kulkeneet jo 7 kesää alla mukana.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Uretaanipuslien momentti

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Homer65 kirjoitti:Kiristetäänkö urtaanipuslat samaan momenttiin kuin alkuperäiset kumipuslat? Osa tuntuu melkoisen kevyeltä kiristykseltä.
Kyllä momenttiin.
Käytä samoja momentteja kuin kumipuslien kanssa.
Yleensä momentti määräytyy pulttien lujuuden perusteella. Siksi en suosittele ylikiristystä missään kohdin, jälkikiristys tai ainakin kireyksien tarkastus on suotavaa kaikissa alustan osissa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Joo samoihin oon laittanu. Tuntu vaan hiukan keposelta toi vakaajan päiden momentti, Haynesin mukaan 5-12 ibf, sehän ei ole juuri mitään.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Homer65 kirjoitti:Joo samoihin oon laittanu. Tuntu vaan hiukan keposelta toi vakaajan päiden momentti, Haynesin mukaan 5-12 ibf, sehän ei ole juuri mitään.
Jos tarkoitat vakaajan yhdystankoa alatukivarren ja vakaajatangon välillä, niin siihen käy sama sääntö kuin iskarin kiinnityksen kiristykseen. Eli kiristetään kunnes puslat painuu hieman kasaan. Siksi se momentti on niin pieni kun siinä ei tarvita paljoa.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jaa ettäs niistä rihveleistäkös te turisittekin, minä kun luulin jousipakkojen ja reaktiotangon kummeista , vuan kylläpä punoin nekin rihvelit ihan kunnolla kiinne . Eivätpähän prikat ja holkit kilise , ei niihen mitään momentteja tarvvii , hölyn pölyä koko homma, mudut ja pultit pitää olla kunnolla kiinne.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
razorass
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:55

Viesti Kirjoittaja razorass »

Enpä ole minäkään ikinä puslia momenttiavaimella kiristellyt. Kyllä sen verran pitää olla näppituntumaa hommaan että osaa vetää alustan pultit kiinni ihan käsipelissä. Ja kyllä niistä vakaajanpuslistakin näkee ihan silmällä milloin son sopivan piukassa.

Ikinä ei ole yksikään pusla tai pultti hajonnut, irronnut tai kolissut.
Ford Granada V8
Vastaa Viestiin