BOSS 302 Engines for 2007

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

BOSS 302 Engines for 2007

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jytinää pellin alle BOSS 302 crate engine.
http://www.fordmuscle.com/blog/boss-302 ... 007/112149

ja pelkkä lohko löytyy jo.
http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=9085

eikä hintakaan paljoa heilauta :peukku:

Lisäys.

http://www.fordracingparts.com/jumppages/boss.asp
Viimeksi muokannut Mexico65, 08 Marras 2006, 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: BOSS 302 Engines for 2007

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tuosta on poikien kanssa puhuttu jo pitkän aikaa. Heti Ford Racing Partsin avaus sivulla on upea slideshow uudesta tulokkaasta. OU JEE!!! Boss 302 crate, mutta Z-kansilla? CHI 3V kannet tuohon kuuluisivat IMO. Todellakin edullinen lohko uudeksi ja kestäväksi alakerraksi. Vielä hetki niin SOHC 427 yläkertaa saa myös uutena, mutta ei FRPP:n kautta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Kauheeta valitusta tuolla FordMuscle.comissa. Häpeisvät...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

No varmaan tuosta hinnasta...
Voiko tuota porata 4.125" ???

Dartin lohkon kun voi, ja hinta luokka sama... Kestävyys?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Boss 302:n saa porata tehtaan luvalla 4,125" ja stroukata 3,400" ja se on vahvempi kuin vanha R302. Ts. R302:sta otetaan parhaimmillaan 1500 hv ja lohko kestää, joten ei tunnu ihan paska olevan tämä uusi tulokaskaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

tuosta vahvuudesta tuntu olevan jenkeillä montaakin eri mielipidettä...
Mut eiköhän toi kestä silti ihan riittävästi lähes kelle vaan...
Mustang sportroof -72
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Bossi...

Kyynel tylee silmään.

Olishan aika makeeta funtsailla mitkä kannet ruuvaisi uuden Bossin päälle. Jos tietäisi että kestää ihan mitä vaan...

Itse tein ylimitoitetun kivikovan 347 alakerran laatukamoista ( Eagle, Wiseco... ) Mexican lohkoon ja nyt ne kyykyttää.

Oma idea on se että tehdään peruasiat niin että jos ahneus kasvaa syödessä niin antaa kasvaa vaan.

Kävin Racers Placessa ja jonotellessa käsiin tarttui kansi. Olen prätkäpuolella perehtynyt jonkun verran kansien katseluun ja meinasi paska valahtaa housuun. RHS oli nimi. Sikakorkeat kanavan pohjat ja virtaus päin venttiiliä. Onko meillä AFR haastaja?

http://www.fordmuscle.com/archives/2006 ... /index.php

http://www.racingheadservice.com/Inform ... -Heads.asp
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jos kansista täytyy innostua tosissaan niin Kaase/Jegs kannet ovat jotain hubaa. Laitan linkit kansiin ja Kaasen kirjoitukseen kansista - hyvää luettavaa.

Tässä kansi:
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... 9_-1_10187

Tässä Kaasen artikkeli:
http://www.jegs.com/photos/jegskaase.html
Viimeksi muokannut Fastback, 14 Tammi 2007, 01:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

Fastback kirjoitti:Jos kanista täytyy innostua tosissaan niin Kaase/Jegs kannet ovat jotain hubaa. Laitan linkit kansiin ja Kaasen kirjoitukseen kansista - hyvää luettavaa.

Tässä kansi:
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... 9_-1_10187

Tässä Kaasen artikkeli:
http://www.jegs.com/photos/jegskaase.html
Eikä oo edes pahan hintaset... 8)
Mustang sportroof -72
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

lake kirjoitti:Eikä oo edes pahan hintaset... 8)
Jos uusia kansia etsii, niin tuossa olisi vähän racempaan mottiin varmasti hyvät kannet. Jos mulla olisi 302-351w rakenteilla niin tommottet kannet tilaisin ensimmäisenä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
cougar67
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:38

Viesti Kirjoittaja cougar67 »

Noihin Kaasen kansiin kannattaa oheisen perusteella perehtyä kunnolla ennen kuin ostaa. Nimittäin se ei ole välttämättä pelkät kannet, vaan se mitä niiden ympärille pitää rakentaa. Noista laatu ongelmista puhumattakaan.

Amerikkalaisten kokemuksia Kaasen kansista.
http://www.fordmuscle.com/forums/all-fo ... =jon+kaase
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

cougar67 kirjoitti:Noihin Kaasen kansiin kannattaa oheisen perusteella perehtyä kunnolla ennen kuin ostaa. Nimittäin se ei ole välttämättä pelkät kannet, vaan se mitä niiden ympärille pitää rakentaa. Noista laatu ongelmista puhumattakaan.

Amerikkalaisten kokemuksia Kaasen kansista.
http://www.fordmuscle.com/forums/all-fo ... =jon+kaase
Löysin kansista kokonaista 3 negatiivista kommenttia, mutta toki ei mitään pidä ostaa summamutikassa ennen perusteellista selvitystyötä. Käsittääkseni kansiin on tullut updeitteja sitten esittelyn. Mitä enempi mennään racempaan suuntaan niin muutoksia tulee eteen. Cobra replicassa olen viimeksi nähnyt YATES tyyliset alukannet ja ne olivat kauniit aina venttiilikoppia myöten. Tätä olen kysynyt ennenkin, että milloin täällä nähdään muita kuin edelbrockeja, afr:ia tai trickflown kansia?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Fastback kirjoitti: Tätä olen kysynyt ennenkin, että milloin täällä nähdään muita kuin edelbrockeja, afr:ia tai trickflown kansia?
Varmaan on muutakin liikkeellä, mutta kaikista ei aina puhuta tai eivät ole pelti auki näytillä joka paikassa.
Go tell Alice....
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

kansista

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Aku_81 kirjoitti:Varmaan on muutakin liikkeellä, mutta kaikista ei aina puhuta tai eivät ole pelti auki näytillä joka paikassa.
Moros, jaa että onko niitä muitakin?!? Mä tiedän yhdet lounais-suomalaiset yatesit jotka menevät sikatiukkan katuclevelandiin. Meidän pikkulohko kannet ovat ns. helppoa sikanautaa eli tasalaatuista performer rpm, afr eri muodoissa, R-trickflowta, frpp:n erilaisia kansia jne. Onko sulla havaintoa jostain paremmasta???? Jos on niin huuleni ovat sinetöidyt. Mullakin on yhden tosi eksoottiset kannet tulossa ja niistä en huutele ikinä julkisilla palstoilla. Pellin kyllä tulen avaamaan ainakin jossain miiteissä ja yritän olla astumatta asfaltilla lojuville leuoille :lol: :lol:

Ootko tulossa tulevana lauantaina tampeeelle nääs fhran tallille?

terveisin

Jari
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: kansista

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Fastback kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:Varmaan on muutakin liikkeellä, mutta kaikista ei aina puhuta tai eivät ole pelti auki näytillä joka paikassa.
Moros, jaa että onko niitä muitakin?!? Mä tiedän yhdet lounais-suomalaiset yatesit jotka menevät sikatiukkan katuclevelandiin. Meidän pikkulohko kannet ovat ns. helppoa sikanautaa eli tasalaatuista performer rpm, afr eri muodoissa, R-trickflowta, frpp:n erilaisia kansia jne. Onko sulla havaintoa jostain paremmasta???? Jos on niin huuleni ovat sinetöidyt. Mullakin on yhden tosi eksoottiset kannet tulossa ja niistä en huutele ikinä julkisilla palstoilla. Pellin kyllä tulen avaamaan ainakin jossain miiteissä ja yritän olla astumatta asfaltilla lojuville leuoille :lol: :lol:

Ootko tulossa tulevana lauantaina tampeeelle nääs fhran tallille?

terveisin

Jari
Eipä mulla mitään tietoa tietääkseni oo, mutta yleensä kun sanot että mitä suomessa ei ole niin jostain aina alkaa erikoisuuksia löytymään. Näyttäähän brodix_kin tekevän kansia, kuten myös dart:in kansiakin on, eihän nuo erikoisuuksia ole joten luultavasti jossain lohkossa sellaiset majailee, brodix tuli mieleen eräästä nopeasta d-ryhmän komerosta joka taas ilmeisesti kilpailee, tosin eri tekniikalla ja värillä kuin ennen vuosituhannen vaihdetta. Omassa pannussa pysyy vielä rautakannet, maatalousmoottoriin ne kuuluvatkin :lol:

Tampereelle tulossa.
Go tell Alice....
Vastaa Viestiin