Akku peräkontissa

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
petska
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja petska »

Kyllä toi mun vauhti foordi sammuu kun maa katkeaa mut se vaan pitää katketa joka paikasta....mites tästä näin kova kysymys tuli kyllä toi pääkatkaisin ainakin mun välikoppa escossa pelaaa... :lol: kannattaa pitää virtapiiri mielessä... :lol:
Mussemaan
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Hetkonen.

Jos laturin heräte (virtalukon syöttö) on päävirtakatkaisimen moottorin puolella, niin lataamisen kyllä pitäis loppua vaikka laturikin olisi kytketty katkaisimen moottorin puolelle. :?:
Ja siten siis auto sammuu vaikka latauspiuha ei olisikaan katkaisijan akun puolella?
Kuva
bootsi
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja bootsi »

JXA-26 kirjoitti:
bootsi kirjoitti:Päävirtakatkaisinhan sulla on - kaapelissa ja kontissa, se me jo tiedetään... mutta mitä muuta? :?
Haluatko auton sammuvan päävirtakatkaisijasta vaiko nou ? Jollei tarvi sammua, riittää kun riittää kun katkaisija on jomman kumman päävirtakaapelin välissä. Jos haluat auton sammuvan päävirrasta, vedät laturilta paksun kaapelin päävirran AKUN puoleiseen napaan.
Näin toimitaan kilpa-autoissa. Jos haluat jutella aiheesta, saa soittaa 0400-747974
Kyllä mulla sammuu katkaisijasta käännettäessä, niinkuin jo aikaisemmin kirjoitin. :wink:

Mutta ihmettelin vaan että joillain sammuu auto, jos on katkaisin vain akun - kaapelissa? :roll: (tai... tarkemmin kun luin, ei taidettu puhua sammumisesta mitään, vaan pelkkä virtojen katkaiseminen kyseessä :oops: )

Ja tuosta laturin herätevirrasta.. käsittääkseni tarvii herätevirran vain latauksen aloittamiseen, ja lataaminen loppuu vasta kun laturi lakkaa pyörimästä.. Tässä(kin) voin kyllä olla väärässä
petska
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja petska »

mutta kun mun välikoppa eskossa katoaa maa- sytytysyksiköltä niin sammuu....kärjet on nakattu ajat sitten mäkeen ja esennettu pikkuinen anturi tilalle.. :lol: .....ja ei ole ollenkaan hauskaa kun vitosella kaasupohjassa vaihtovalo killottaa silmään :lol:
65HT
Mega-addikti
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Saisko vielä yhteenvetona miten ja mitkä piuhat vedetään päävirtakatkaisijalle ja missä järjestyksessä että auto sammuu siitä käännettäessä, eikä lähde käyntiin kun katkaisin on off-asennossa. Akku siis menossa takaboksiin.

Sähkömies jos oisin...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin