Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

FBFIN65 kirjoitti:Löytyykö lisää ajatuksia äänen eristysmateriaaleista, jotka eivät aiheuta auton äkillistä ruostumista ?
Alustamassa, laittaa auton pohjaan ja sisäpuolellekin, sekin vaimentaa ääniä jonkunverran, kunhan löytää sellaisen joka kovettuu, ei siis jää pehmeäksi.
Go tell Alice....
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Fastback kirjoitti:
superhessu kirjoitti:Kaikista paras on antaa sen kasin hörpöttää ja perän vähän antaa sitä omaa ääntänsä, eihän nämä klassikot mitään avensiksia ole...
No nyt puhutaan asiasta niiden oikeilla nimillä. Jos vakion pikkulohkon "karjunta" on liikaa niin pitää ostaa uusi Volvo tai Mersu ja jos haluaa pysyä jenkeissä niin Lincoln tai Cadillac. Ne ovat hiljaisia lullia.
Jep, kaikki eristeet pois, maalia pintaan ja lisäksi alumiinilevyä tai hiilikuitua. Eipä tarvii enää ratiotakaan. Lisä mausteeksi sopiva perävälitys selvästi tiheämpi kuin 3,50:1. Alustaan ääni lähteitä kannattaa herkistää vähintään uretaani puslilla mutta suosittelen joko alumiinisia tai uniball kiinnikkeitä. Pako putkiston pitää olla riittävän iso ja vaimentimen mitätön, tämä antaa pikantin säväyksen kabiiniin tietyllä kierrosluvulla.

Aina kuulosuojaimet päässä kun Mustangilla ajan, ei haitannut yhtään.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

tulihanse sieltä... :wink: mukavuushan on toissijainen
näissä vanhuksissa.. lullat erikseen , pendoliinoista puhumattakaan...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Minun autossa on tänä kesänä alkanut kuulua nopeuden mukaan nouseva/laskeva vihellys/ujellus vai miten sitä ääntä nyt kuvailisi. Mutta siitä äänestä olen pitänyt :juujuu: ! Tiedä sitten kuinka vaarallista on pitää siitä äänestä etteikö selvittäisi mikä viheltää ja korjaisi sitä.

Minuakaan ei niin moottorin ja voimansiirron äänet häiritse, mutta tuulen suhina pitemmän päälle ärsyttää. Lisäksi apparin paikalla istuvat aina kokeilevat onko ikkuna kiinni kun tuuli alkaa suhista.

Minusta hyvä ratkaisu olisi jos meteli häiritsee, niin kuulokkeet autostereoihin. En tiedä onko olemassa autostereoita joissa olisi etupanelissa kuulokeliitäntä?
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

BW-364 kirjoitti: Minusta hyvä ratkaisu olisi jos meteli häiritsee, niin kuulokkeet autostereoihin. En tiedä onko olemassa autostereoita joissa olisi etupanelissa kuulokeliitäntä?
On sellasia varmaan mutta saman asian ajaa mp3-soitinkin :wink:

Jokainen taaplaa tyylillään vai miten se menikään, toinen tykkää metelistä, toinen hiljasuudesta, ei auton tarttee täysin hiljanen olla mutta olishan se hyvä että tarvittaessa pystyis keskustelemaan.
Go tell Alice....
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Makuasioita taas.. Mutta miksei Wanha muskeli saisi olla mukava?? jos tykkää olla rallikuski niin ei kai sen väliä, mutta itse ajattelin ainakin nauttia myös hyvistä ominaisuuksista joita voi vanhassa sporttijenkissäkin olla, ja toinen syy mitä tällä hetkellä pidän tärkeänä, että harrasteautomuskelikin voi olla sellanen jossa äiti ja tytärkin viihtyy, ääripäät on aina ääripäitä, kyllä se helvetinmoinen metelikin alakaa jossain vaiheessa ottaa pataan, ja kova ääni ei aina merkitse kovaa tehoa :o
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Mehikon kanssa samoilla linjoilla, mutta jos joku keksii millä ikkunat saadaan tiiviiksi voisi avautua tällä palstalla ! Kun pakoputkisto on tiivis perään asti ei äänet voi olla häiritsevän suuret 40 vuotta wanhassa autossa, jos vain saisi nuo prrrr... ikkunat tiiviiksi !!!! :evil:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

no sittenhän täytyy ajaa akkunat raollaan , ei suhise...
no huumorilla tuli heitettyä auton metakasta :wink:
jos ajelee varsinkin pitkiä stinttejä yksinään, onhanse mukavempi kun ei tartte pitää korvatulppia tms ajessa, pitäähän popinkin kuulua...
Se on suhteelista että aina kova ääni tulee suuresta
tehosta . topfuel , prostock tms autoissahan ei ole tehoa.. esim harrikkahan tunnetusti pitää möykkäää. .. sehän on tehokas... :lol:
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Onko kukaan mitannut db:tä auton sisältä ajellessa ? Onhan jossain topikissa ollut lämmön mittaustakin miksei äänen ?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Onko kukaan palstalla käyvä käyttänyt dynamatin eristemattoa ja jos niin mistä ootte hankkinut? En ole kuullut yhtään huonoa sanaa dynamatin tuotteista, paitsi että on hintaa. Näkyy olevan liimattavaa tavaraa, joten saa pystysuoriinkin seiniin helposti tai jopa kattoon.

Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Fastback kirjoitti:Onko kukaan palstalla käyvä käyttänyt dynamatin eristemattoa ja jos niin mistä ootte hankkinut? En ole kuullut yhtään huonoa sanaa dynamatin tuotteista, paitsi että on hintaa. Näkyy olevan liimattavaa tavaraa, joten saa pystysuoriinkin seiniin helposti tai jopa kattoon.

Kuva
Ettei tulisi vaan turhaa painoa!! Silläkin rahalla saisi jotain PALJON tärkempää (esim.viriosia) :love: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Homer65 kirjoitti:Ettei tulisi vaan turhaa painoa!! Silläkin rahalla saisi jotain PALJON tärkempää (esim.viriosia) :love: .
hyvä pointti... luulen tosin että Machiin ja sen ominaisuuksille tämä nykyinen motti piisaa. Ei kai siinä oikeastaan muuta, mutta toi dynamatin 200e 3,3 m2 mattokasa on huomattavasti edullisempi ratkaisu mitä Peltorin radiopuhelinkuulosuojaimet 415 e/kpl ja jos vaikka kahdelle hengelle tarvitsisi :)
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mä oon ottanu duunista kertakäyttökorvatulppia, toimii eikä maksa mitään. Autohan ei ole mikään seurustelualue, tietenkään. :lol: :lol: :lol: Ne hommat hoidetaan muualla :sexbed: :sexbed:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Homer65 kirjoitti:Mä oon ottanu duunista kertakäyttökorvatulppia, toimii eikä maksa mitään. Autohan ei ole mikään seurustelualue, tietenkään. :lol: :lol: :lol: Ne hommat hoidetaan muualla :sexbed: :sexbed:
tulpat toimivat takuuvarmasti, parhaat on peltorit, niitäkin löytyy muista harrastuksista johtuen. Jos pitäis heittää vaimon kanssa esim. kesälomareissu niin sais kabiinissa olla ainakin omissa ajatuksissa - ei varmasti toinen häiritse :rollin: MITÄÄÄÄ??? :P Vaimo "Mennään kahville", minä "JAA KALJALLE - SELVÄ!!!!"
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Paino on vähän väkisin keksitty juttu. Kunnon eristyksestä ei montaa kymmentä kiloa lisäpainoa tule. Mukava, lämmin, hyvin ajettava auto ja varsinkin jos on vielä vanha klassikko, on todellakin kaiken vaivan arvoinen.

Edelliseen autooni, Capriin, tein eristykset huolella. Vuorasin tuulilasin alareunasta rintapeltiäpitkin lattiaan ihan takahiekkapeltiin asti koko auton bitumimatolla. Tiivistin sudittavalla bitumilla. Sen päälle liimasin sentin vahvusta liimattavaa äänieristelementtiä. Sen päälle vasta orkkia lattiamatto ja sen päälle jalkatiloihin paksut kumimatot. Rintapeltiin konehuoneen puolelle kahden sentin vahvuinen äänieriste-elementti, aluminipinnalla tietty. Ovipahvien ja verhoilujen taakse liimattavia elementtejä niin paljon kuin vain mahtui. Kaikkien luukkujen tiivisteet uusittiin. Tämä yhdistettynä 3.09 välitykseen ja oikein suunniteltuun putkistoon, teki autosta käsittämättömän klassikon. Juuri se perverssi idea että vanha veitsi on tämän päivän tasoa, kiehtoi minua.

Nykyinen Mustangi saa saman käsittelyn talven tai ensi kesän aikana. Järkyttävä metelöitsijä nyt tällä hetkellä.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Vastaa Viestiin