Alustamassa, laittaa auton pohjaan ja sisäpuolellekin, sekin vaimentaa ääniä jonkunverran, kunhan löytää sellaisen joka kovettuu, ei siis jää pehmeäksi.FBFIN65 kirjoitti:Löytyykö lisää ajatuksia äänen eristysmateriaaleista, jotka eivät aiheuta auton äkillistä ruostumista ?
Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Jep, kaikki eristeet pois, maalia pintaan ja lisäksi alumiinilevyä tai hiilikuitua. Eipä tarvii enää ratiotakaan. Lisä mausteeksi sopiva perävälitys selvästi tiheämpi kuin 3,50:1. Alustaan ääni lähteitä kannattaa herkistää vähintään uretaani puslilla mutta suosittelen joko alumiinisia tai uniball kiinnikkeitä. Pako putkiston pitää olla riittävän iso ja vaimentimen mitätön, tämä antaa pikantin säväyksen kabiiniin tietyllä kierrosluvulla.Fastback kirjoitti:No nyt puhutaan asiasta niiden oikeilla nimillä. Jos vakion pikkulohkon "karjunta" on liikaa niin pitää ostaa uusi Volvo tai Mersu ja jos haluaa pysyä jenkeissä niin Lincoln tai Cadillac. Ne ovat hiljaisia lullia.superhessu kirjoitti:Kaikista paras on antaa sen kasin hörpöttää ja perän vähän antaa sitä omaa ääntänsä, eihän nämä klassikot mitään avensiksia ole...
Aina kuulosuojaimet päässä kun Mustangilla ajan, ei haitannut yhtään.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Minun autossa on tänä kesänä alkanut kuulua nopeuden mukaan nouseva/laskeva vihellys/ujellus vai miten sitä ääntä nyt kuvailisi. Mutta siitä äänestä olen pitänyt
! Tiedä sitten kuinka vaarallista on pitää siitä äänestä etteikö selvittäisi mikä viheltää ja korjaisi sitä.
Minuakaan ei niin moottorin ja voimansiirron äänet häiritse, mutta tuulen suhina pitemmän päälle ärsyttää. Lisäksi apparin paikalla istuvat aina kokeilevat onko ikkuna kiinni kun tuuli alkaa suhista.
Minusta hyvä ratkaisu olisi jos meteli häiritsee, niin kuulokkeet autostereoihin. En tiedä onko olemassa autostereoita joissa olisi etupanelissa kuulokeliitäntä?

Minuakaan ei niin moottorin ja voimansiirron äänet häiritse, mutta tuulen suhina pitemmän päälle ärsyttää. Lisäksi apparin paikalla istuvat aina kokeilevat onko ikkuna kiinni kun tuuli alkaa suhista.
Minusta hyvä ratkaisu olisi jos meteli häiritsee, niin kuulokkeet autostereoihin. En tiedä onko olemassa autostereoita joissa olisi etupanelissa kuulokeliitäntä?
On sellasia varmaan mutta saman asian ajaa mp3-soitinkinBW-364 kirjoitti: Minusta hyvä ratkaisu olisi jos meteli häiritsee, niin kuulokkeet autostereoihin. En tiedä onko olemassa autostereoita joissa olisi etupanelissa kuulokeliitäntä?

Jokainen taaplaa tyylillään vai miten se menikään, toinen tykkää metelistä, toinen hiljasuudesta, ei auton tarttee täysin hiljanen olla mutta olishan se hyvä että tarvittaessa pystyis keskustelemaan.
Go tell Alice....
Makuasioita taas.. Mutta miksei Wanha muskeli saisi olla mukava?? jos tykkää olla rallikuski niin ei kai sen väliä, mutta itse ajattelin ainakin nauttia myös hyvistä ominaisuuksista joita voi vanhassa sporttijenkissäkin olla, ja toinen syy mitä tällä hetkellä pidän tärkeänä, että harrasteautomuskelikin voi olla sellanen jossa äiti ja tytärkin viihtyy, ääripäät on aina ääripäitä, kyllä se helvetinmoinen metelikin alakaa jossain vaiheessa ottaa pataan, ja kova ääni ei aina merkitse kovaa tehoa 

- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Mehikon kanssa samoilla linjoilla, mutta jos joku keksii millä ikkunat saadaan tiiviiksi voisi avautua tällä palstalla ! Kun pakoputkisto on tiivis perään asti ei äänet voi olla häiritsevän suuret 40 vuotta wanhassa autossa, jos vain saisi nuo prrrr... ikkunat tiiviiksi !!!! 

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
no sittenhän täytyy ajaa akkunat raollaan , ei suhise...
no huumorilla tuli heitettyä auton metakasta
jos ajelee varsinkin pitkiä stinttejä yksinään, onhanse mukavempi kun ei tartte pitää korvatulppia tms ajessa, pitäähän popinkin kuulua...
Se on suhteelista että aina kova ääni tulee suuresta
tehosta . topfuel , prostock tms autoissahan ei ole tehoa.. esim harrikkahan tunnetusti pitää möykkäää. .. sehän on tehokas...
no huumorilla tuli heitettyä auton metakasta

jos ajelee varsinkin pitkiä stinttejä yksinään, onhanse mukavempi kun ei tartte pitää korvatulppia tms ajessa, pitäähän popinkin kuulua...
Se on suhteelista että aina kova ääni tulee suuresta
tehosta . topfuel , prostock tms autoissahan ei ole tehoa.. esim harrikkahan tunnetusti pitää möykkäää. .. sehän on tehokas...

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Onko kukaan palstalla käyvä käyttänyt dynamatin eristemattoa ja jos niin mistä ootte hankkinut? En ole kuullut yhtään huonoa sanaa dynamatin tuotteista, paitsi että on hintaa. Näkyy olevan liimattavaa tavaraa, joten saa pystysuoriinkin seiniin helposti tai jopa kattoon.


"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Ettei tulisi vaan turhaa painoa!! Silläkin rahalla saisi jotain PALJON tärkempää (esim.viriosia)Fastback kirjoitti:Onko kukaan palstalla käyvä käyttänyt dynamatin eristemattoa ja jos niin mistä ootte hankkinut? En ole kuullut yhtään huonoa sanaa dynamatin tuotteista, paitsi että on hintaa. Näkyy olevan liimattavaa tavaraa, joten saa pystysuoriinkin seiniin helposti tai jopa kattoon.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
hyvä pointti... luulen tosin että Machiin ja sen ominaisuuksille tämä nykyinen motti piisaa. Ei kai siinä oikeastaan muuta, mutta toi dynamatin 200e 3,3 m2 mattokasa on huomattavasti edullisempi ratkaisu mitä Peltorin radiopuhelinkuulosuojaimet 415 e/kpl ja jos vaikka kahdelle hengelle tarvitsisiHomer65 kirjoitti:Ettei tulisi vaan turhaa painoa!! Silläkin rahalla saisi jotain PALJON tärkempää (esim.viriosia).

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Mä oon ottanu duunista kertakäyttökorvatulppia, toimii eikä maksa mitään. Autohan ei ole mikään seurustelualue, tietenkään.
Ne hommat hoidetaan muualla






Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
tulpat toimivat takuuvarmasti, parhaat on peltorit, niitäkin löytyy muista harrastuksista johtuen. Jos pitäis heittää vaimon kanssa esim. kesälomareissu niin sais kabiinissa olla ainakin omissa ajatuksissa - ei varmasti toinen häiritseHomer65 kirjoitti:Mä oon ottanu duunista kertakäyttökorvatulppia, toimii eikä maksa mitään. Autohan ei ole mikään seurustelualue, tietenkään.![]()
![]()
Ne hommat hoidetaan muualla
![]()


"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Paino on vähän väkisin keksitty juttu. Kunnon eristyksestä ei montaa kymmentä kiloa lisäpainoa tule. Mukava, lämmin, hyvin ajettava auto ja varsinkin jos on vielä vanha klassikko, on todellakin kaiken vaivan arvoinen.
Edelliseen autooni, Capriin, tein eristykset huolella. Vuorasin tuulilasin alareunasta rintapeltiäpitkin lattiaan ihan takahiekkapeltiin asti koko auton bitumimatolla. Tiivistin sudittavalla bitumilla. Sen päälle liimasin sentin vahvusta liimattavaa äänieristelementtiä. Sen päälle vasta orkkia lattiamatto ja sen päälle jalkatiloihin paksut kumimatot. Rintapeltiin konehuoneen puolelle kahden sentin vahvuinen äänieriste-elementti, aluminipinnalla tietty. Ovipahvien ja verhoilujen taakse liimattavia elementtejä niin paljon kuin vain mahtui. Kaikkien luukkujen tiivisteet uusittiin. Tämä yhdistettynä 3.09 välitykseen ja oikein suunniteltuun putkistoon, teki autosta käsittämättömän klassikon. Juuri se perverssi idea että vanha veitsi on tämän päivän tasoa, kiehtoi minua.
Nykyinen Mustangi saa saman käsittelyn talven tai ensi kesän aikana. Järkyttävä metelöitsijä nyt tällä hetkellä.
Edelliseen autooni, Capriin, tein eristykset huolella. Vuorasin tuulilasin alareunasta rintapeltiäpitkin lattiaan ihan takahiekkapeltiin asti koko auton bitumimatolla. Tiivistin sudittavalla bitumilla. Sen päälle liimasin sentin vahvusta liimattavaa äänieristelementtiä. Sen päälle vasta orkkia lattiamatto ja sen päälle jalkatiloihin paksut kumimatot. Rintapeltiin konehuoneen puolelle kahden sentin vahvuinen äänieriste-elementti, aluminipinnalla tietty. Ovipahvien ja verhoilujen taakse liimattavia elementtejä niin paljon kuin vain mahtui. Kaikkien luukkujen tiivisteet uusittiin. Tämä yhdistettynä 3.09 välitykseen ja oikein suunniteltuun putkistoon, teki autosta käsittämättömän klassikon. Juuri se perverssi idea että vanha veitsi on tämän päivän tasoa, kiehtoi minua.
Nykyinen Mustangi saa saman käsittelyn talven tai ensi kesän aikana. Järkyttävä metelöitsijä nyt tällä hetkellä.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6