260 männät

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

260 männät

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Onko 260 moottorissa samat männät kuin 289:sissä?

Juha
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Eipä ole, koska poraus on 3.80" vs. 289:n 4.00"
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Moro

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Ok

Kiitos tiedosta!

Mistähän siihen saa helposti ylikoko mäntiä?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

260 männät ovat "kiven alla".

Tiedän kuitenkin paikan, josta ne ovat saatavilla .020, .030, .040 ja .060 ylikoossa, hinta on erittäin suolainen verrattuna esim. 302:een ja sanoisin että remppa kannattaa vain jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.

Tai no, rahaahan se vain on.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

GT-350 kirjoitti: jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.

.

No no.....
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

GT-350 kirjoitti:260 männät ovat "kiven alla".

Tiedän kuitenkin paikan, josta ne ovat saatavilla .020, .030, .040 ja .060 ylikoossa, hinta on erittäin suolainen verrattuna esim. 302:een ja sanoisin että remppa kannattaa vain jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.

Tai no, rahaahan se vain on.
Jos museovekotinta rakentaa niin silloinhan pittee olla 260 ja miksei muutenkin, olishan se muuta kuin se normi 289/302.....
Go tell Alice....
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Joo ei oo pussihousuja ainakaan vielä.
Toi moottori on menossa 30 luvun lopun foortiin.
Pukakkaa vaikka yv:llä mistä niitä mäntiä saa.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

janne260 kirjoitti:
GT-350 kirjoitti: jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.

.

No no.....
Unohdinko laittaa hymiön perään...tässä pari ylimääräistäkin: :lol: :wink: :pomps: :lanssi: :hahalol:

260:n valumäntien hinnalla saa 302:een takomännät. Paan sulle 1223 YV:n.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mitkä ovat kalliit männät? 700 USD:lla saa jo ns. "ported gas" custom mäntiä, joten tuskin tuota kalliimpia? Jos tavoite on original motti niin yhtä halvat männät nuo ovat kuin männät kisamiehelle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Juu ei, muutaman satasen euroja per satsi. Originaalirakennuksissa toki hinta on aina "oikea", maksoi se mitä vaan...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Moro

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro nostetaan tätä aihetta nyt taas.

Voiko tällaisen koneen mäntiä käyttää tossa?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Nämä nyt tietenkin on ahdetun mutta kuiténkin.

Juha
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Fordin mäntä 3.8L koneesta 3.84" porauksella, eli edellyttää tuon 260-lohkon yliporaamista .040" ylikokoon. Eikö sylinterit enää mene tuolla 3.811" männällä. Tuskinpa tuo 260 sylinteriputket sen vahvemmat ovat kuin 289/302 koossakaan, eli mitä vähemmän joutuu poraamaan sen parempi. Toisaalta taitaa rutistus jäädä niin pieneksi, ettei ne sylinterin seinämät taida notkua.

Mm-mitoituksen renkaat pitää muistaa hankkia, männäntappi Fordi-kokoa, männän korkeus aika lähellä.

Speed-Pron 3.811" mäntä näyttäisi olevan halvempi kuin tuo mokuli eikä siinä mainita, että olisi ahtamiseen tarkoitettu. Tosin ruttu voi silti jäädä matalaksi, kun orgikset olivat luokkaa 8.5, eli tuossa
http://tinyurl.com/yd8fzd

Hmm, multa voisi kohta saada halvalla 6 käytettyä 3.8L mäntää :lol: :roll:
Viimeksi muokannut Arto65FB, 28 Joulu 2006, 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle :( )
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Moro

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro voi olla että pärjäisin noilla Speed-Pron 3.811 männillä?

Täytyy nyt ruveta mittaileen sitä lohkoa?

Pistä Arto65FB yv:llä tietoa niistä männistä.

Juha
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

3.8L näyttää olevan vuosimalleissakin eroa.

Ford
V 6 232 / 3.8L
1982-87
http://kb-silvolite.com/spistons.php?ac ... ls&S_id=95

Näissä näyttäisi olevan lähempänä alkuperäistä oleva CD kuin noissa em. linkitetyissä. 260:n CD Silvoliten webbisivun mukaan on 1.58, noissa '82-'87 männissä on 1.584 ja noissa linkitetyissä 1.607. Pin on sama, bore on tuo 3.811 vakiona (mutta esim. +.020 = 3.831). Tosin taitaa olla 8cc dish. Mikähän on about dekkikorkeus 260 lohkossa? Täytyy tietysti tapauskohtaisesti mitata.

Eikös Artolla juuri tälläiset ole std-koossa? '85 taxi-foksi? Epäilen vaan, että riittääkö .011 yliporaus vanhaan kuluneeseen 260:een...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

GT-350 kirjoitti:3.8L näyttää olevan vuosimalleissakin eroa.
Siis eihän 3.8V6:ssa olekaan muuta kuin eroja, Foordiumia parhaimmillaan. Kymmenen lohkoversiota, neljä kampea, neljä nokka-akselia, neljät männät, kahdet veivit, kaksi tasapainotusakselia (plus tietty ne missä sitä ei ole ollenkaan ja kahdeksan kansiversiota.

Veikkaan, että nuo 82-87 männät ovat matalammat ja matalampipuristeiset kuin nuo tuoreemmat.
GT-350 kirjoitti:Eikös Artolla juuri tälläiset ole std-koossa? '85 taxi-foksi? Epäilen vaan, että riittääkö .011 yliporaus vanhaan kuluneeseen 260:een...
Tuo .011" ei mikään iso putsaus tosiaan ole. Normaalisti sarjat alkavat .020" ylikoosta ja tavallinen remppasatsi on yleensä .030".

Epäilen vahvasti, ettei pari vuotta vedellä voidellusta koneesta kannattaa mäntiä haaveilla. :lol:
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle :( )
Vastaa Viestiin