260 männät
-
1223
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
260 männät
Moro
Onko 260 moottorissa samat männät kuin 289:sissä?
Juha
Onko 260 moottorissa samat männät kuin 289:sissä?
Juha
260 männät ovat "kiven alla".
Tiedän kuitenkin paikan, josta ne ovat saatavilla .020, .030, .040 ja .060 ylikoossa, hinta on erittäin suolainen verrattuna esim. 302:een ja sanoisin että remppa kannattaa vain jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.
Tai no, rahaahan se vain on.
Tiedän kuitenkin paikan, josta ne ovat saatavilla .020, .030, .040 ja .060 ylikoossa, hinta on erittäin suolainen verrattuna esim. 302:een ja sanoisin että remppa kannattaa vain jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.
Tai no, rahaahan se vain on.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
GT-350 kirjoitti: jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.
.
No no.....
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Jos museovekotinta rakentaa niin silloinhan pittee olla 260 ja miksei muutenkin, olishan se muuta kuin se normi 289/302.....GT-350 kirjoitti:260 männät ovat "kiven alla".
Tiedän kuitenkin paikan, josta ne ovat saatavilla .020, .030, .040 ja .060 ylikoossa, hinta on erittäin suolainen verrattuna esim. 302:een ja sanoisin että remppa kannattaa vain jos pussihousut kunnolla lepattavat ja on pakko pitää 260.
Tai no, rahaahan se vain on.
Go tell Alice....
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mitkä ovat kalliit männät? 700 USD:lla saa jo ns. "ported gas" custom mäntiä, joten tuskin tuota kalliimpia? Jos tavoite on original motti niin yhtä halvat männät nuo ovat kuin männät kisamiehelle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
1223
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Moro
Moro nostetaan tätä aihetta nyt taas.
Voiko tällaisen koneen mäntiä käyttää tossa?
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Nämä nyt tietenkin on ahdetun mutta kuiténkin.
Juha
Voiko tällaisen koneen mäntiä käyttää tossa?
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Nämä nyt tietenkin on ahdetun mutta kuiténkin.
Juha
Fordin mäntä 3.8L koneesta 3.84" porauksella, eli edellyttää tuon 260-lohkon yliporaamista .040" ylikokoon. Eikö sylinterit enää mene tuolla 3.811" männällä. Tuskinpa tuo 260 sylinteriputket sen vahvemmat ovat kuin 289/302 koossakaan, eli mitä vähemmän joutuu poraamaan sen parempi. Toisaalta taitaa rutistus jäädä niin pieneksi, ettei ne sylinterin seinämät taida notkua.
Mm-mitoituksen renkaat pitää muistaa hankkia, männäntappi Fordi-kokoa, männän korkeus aika lähellä.
Speed-Pron 3.811" mäntä näyttäisi olevan halvempi kuin tuo mokuli eikä siinä mainita, että olisi ahtamiseen tarkoitettu. Tosin ruttu voi silti jäädä matalaksi, kun orgikset olivat luokkaa 8.5, eli tuossa
http://tinyurl.com/yd8fzd
Hmm, multa voisi kohta saada halvalla 6 käytettyä 3.8L mäntää

Mm-mitoituksen renkaat pitää muistaa hankkia, männäntappi Fordi-kokoa, männän korkeus aika lähellä.
Speed-Pron 3.811" mäntä näyttäisi olevan halvempi kuin tuo mokuli eikä siinä mainita, että olisi ahtamiseen tarkoitettu. Tosin ruttu voi silti jäädä matalaksi, kun orgikset olivat luokkaa 8.5, eli tuossa
http://tinyurl.com/yd8fzd
Hmm, multa voisi kohta saada halvalla 6 käytettyä 3.8L mäntää
Viimeksi muokannut Arto65FB, 28 Joulu 2006, 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
3.8L näyttää olevan vuosimalleissakin eroa.
Ford
V 6 232 / 3.8L
1982-87
http://kb-silvolite.com/spistons.php?ac ... ls&S_id=95
Näissä näyttäisi olevan lähempänä alkuperäistä oleva CD kuin noissa em. linkitetyissä. 260:n CD Silvoliten webbisivun mukaan on 1.58, noissa '82-'87 männissä on 1.584 ja noissa linkitetyissä 1.607. Pin on sama, bore on tuo 3.811 vakiona (mutta esim. +.020 = 3.831). Tosin taitaa olla 8cc dish. Mikähän on about dekkikorkeus 260 lohkossa? Täytyy tietysti tapauskohtaisesti mitata.
Eikös Artolla juuri tälläiset ole std-koossa? '85 taxi-foksi? Epäilen vaan, että riittääkö .011 yliporaus vanhaan kuluneeseen 260:een...
Ford
V 6 232 / 3.8L
1982-87
http://kb-silvolite.com/spistons.php?ac ... ls&S_id=95
Näissä näyttäisi olevan lähempänä alkuperäistä oleva CD kuin noissa em. linkitetyissä. 260:n CD Silvoliten webbisivun mukaan on 1.58, noissa '82-'87 männissä on 1.584 ja noissa linkitetyissä 1.607. Pin on sama, bore on tuo 3.811 vakiona (mutta esim. +.020 = 3.831). Tosin taitaa olla 8cc dish. Mikähän on about dekkikorkeus 260 lohkossa? Täytyy tietysti tapauskohtaisesti mitata.
Eikös Artolla juuri tälläiset ole std-koossa? '85 taxi-foksi? Epäilen vaan, että riittääkö .011 yliporaus vanhaan kuluneeseen 260:een...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Siis eihän 3.8V6:ssa olekaan muuta kuin eroja, Foordiumia parhaimmillaan. Kymmenen lohkoversiota, neljä kampea, neljä nokka-akselia, neljät männät, kahdet veivit, kaksi tasapainotusakselia (plus tietty ne missä sitä ei ole ollenkaan ja kahdeksan kansiversiota.GT-350 kirjoitti:3.8L näyttää olevan vuosimalleissakin eroa.
Veikkaan, että nuo 82-87 männät ovat matalammat ja matalampipuristeiset kuin nuo tuoreemmat.
Tuo .011" ei mikään iso putsaus tosiaan ole. Normaalisti sarjat alkavat .020" ylikoosta ja tavallinen remppasatsi on yleensä .030".GT-350 kirjoitti:Eikös Artolla juuri tälläiset ole std-koossa? '85 taxi-foksi? Epäilen vaan, että riittääkö .011 yliporaus vanhaan kuluneeseen 260:een...
Epäilen vahvasti, ettei pari vuotta vedellä voidellusta koneesta kannattaa mäntiä haaveilla.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle