Lämpömittari.
Lämpömittari.
Mikähän siinä on oikeen vikanana, kun lämpömittarin viisari nousee vain hetkeksi kun laittaa virran päälle, koneen ollessa lämmin. Sitten viisari menee "nollille" ja ei hievahdakkaan.
Ostin uuden moottorinlämpötila anturinkin, eikä mittari muuksi muuttunut.
Ostin uuden moottorinlämpötila anturinkin, eikä mittari muuksi muuttunut.
Ootko koittanu että meneekö viisari tappiin jos laitat johdon anturin päästä maihin?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Mittarin pitäs mennä tappiin kun johto maissa. Pelaako muut mittarit ihan ok? Jos muutki mittarit reistaa, nii yks vikapaikka vois olla se mittariston jännitteensäädin.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Olisko se folio mittarin takaa tehnyt "asseri siuvatit"?
(eli lakannut toimimasta niin kuin sen pitäisi ilman päällepäin näkyvää syytä)
Eli siltä constant voltage unitiltahan menee omat foliot bensalle ja lämmölle.
Itse viisarimekanismi on kiinni pulteilla läpi mittariston pohjasta joiden "kiinnitysmuttereiden" alle sähkönsyöttö foliot päätyvät.
Tai sitten väsähtänyt on viisaripurkilta (samasta kohtaa kuin edelliset)lähtevä anturille menevä folio joka menee siihen mittariston isoon liittimeen ja siitä jatkaa johtona suoraan anturille.
(eli lakannut toimimasta niin kuin sen pitäisi ilman päällepäin näkyvää syytä)
Eli siltä constant voltage unitiltahan menee omat foliot bensalle ja lämmölle.
Itse viisarimekanismi on kiinni pulteilla läpi mittariston pohjasta joiden "kiinnitysmuttereiden" alle sähkönsyöttö foliot päätyvät.
Tai sitten väsähtänyt on viisaripurkilta (samasta kohtaa kuin edelliset)lähtevä anturille menevä folio joka menee siihen mittariston isoon liittimeen ja siitä jatkaa johtona suoraan anturille.

Jos anturin päästä laitoit johdon suoraan maihin, ei johdossa oo mitää vikaa ja mittarikin toimii kerta viisari menee tappiin. Vaikuttas että anturi ei kunnolla maadota.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Mulla muutama vuos sitte lämpömittari näytti aina liian vähän. homma korjaantu sillä kun laitoin uuden anturin. Jos kierteen välissä on jotai kökköä nii ei välttämättä maadota oikein. Tuntuu vaan kummalta jos oot uudella anturillakin kokeillu.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
lämpömittari
Jos musses sama mekanismi mittaris ku,moparis mitäviimeks ropasin, niin mittarin neulaa liikuttava elin perustuu vastuslangan lämpenemiseen mitskun sisäl, eli lanka on poikki,lämmetessään päät irtoo ja kontakti katkee,jäähtyessään päät taas tapaa. pura lankaa pari kieppiä ja liimaa yhteen,juottaminen ei onnistu ,wolframia tai mitä lie,ja varmaa niin haperoo ettei voi kiepittää, parin kiepin puuttuminen liuskan ympäriltä ei hirveetä heittoo aiheuta näyttöö...
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
himppasen vanha topikki, mutta aiheeseen liittyen, tuon oman mussen lämpömittari näytti ihan omiaan, ja vika korjaantui fiksaamalla moottorin maadoituksen kuntoon. Oli maadoituskaapeli ruosteisella peltiruuvilla maalatussa lokarissa kiinni, kontaktipinnan ollessa luokkaa olematon!
Nyt mittari toimii niinkuin pitääkin...
Nyt mittari toimii niinkuin pitääkin...

Mustang sportroof -72