Mitä kaikkea muutoksia olette tehneet earlyyn?

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Mitä kaikkea muutoksia olette tehneet earlyyn?

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Eli siis mitä muutoksia/parannuksia olette tehneet vs. orginaali musseen (earlyihin)? Millälailla muutokset ovat vaikuttaneet ajoon?

Jos kyseinen topicci löytyy niin poistakkee vaan... :wink:
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Nyt ihan enstex lyhyesti...Helpompi on ainakin omalta osalta luetella ne asiat joita EI ole muutettu tai "paranneltu". Mulla -67 HT.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Noin nopeesti kun sanoo, mun lähes vakio -65HT.iin : jouset (takana taottu, edessä Eipachit), iskarit (Konit), penkit (Corbeau), 4 piste vyöt (Sabelt), jarrut (tehostin ja levyt eteeen), jarruputket, moottori (302 cid, imusarja, kaasari, bensapumppu), laatikko (remppa ja siftkitt), sisäverhoilu, kuitu konepelti, jäähdytin, sähköflekti, joitain korin osia, bensalinja, renkaat ja vanteet, takakontti verhoiltu, poppikone, peltisrjat, pakoputkisto, alustan puslat, kulutus ym. osia uusittu, korjattu ja siistitty.
Reilummin rakennellut on sitten erikseen.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Moottori ym: 302, imusarja, putsari, bensapumppu, karjeton sytka, 50kV puola, racing jakaja, 9mm tuplanjohdot, 600cfm 4bbl hollikka, T-5, 9" posi pera, uretaanikiinnikkeet, granadan levyjarrut, 1" kallistuksenvakaaja, madalletut etujouset, fan shroudi, paisuntasailio ym ...
Sisusta: mp3 soitin, 4-pistevyot, rallijakkarat, puolijohderegu mittaristoon, 3. jarruvalo hattuhyllylle, maalaus & muoviosien vaihto
Sahkot: H4 xenon ajovalot + releet & johdot, 110A laturi, ledisekvenssitakavalot (ledeja kaikkialle mihin saa itse asiassa), paksumpaa piuhaa, ym ym...
Ulkopuoli: paukkupullomattamustaa... :wink:
Eika oo viela valmis. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Vielä viime kesänä:
Konin iskarit, 4-piste 3" vyöt, raskas oikea jalka.

Uudistuksia:
Kuitua lokarit, nokkapelti. Runkon yhdistäjät pohjanläpi, putki vahvistuksia tulipellin paikkeille, uudet lattiat, ohjaustehostimen poisto, uudet takajouset, vieläkin raskaampi oik.jalka...

Jos aiot lähteä päättymättömälle auton parantelu linjalle, kannattaa aloittaa korin jäykistämisellä. Muutoin tulee hassuja pellin repeämiä ihmeellisiin paikkoihin, ja kori on vetelä kovissa nopeuksissa. Seuraavaksi jousitus kuntoon (jouset/iskarit) josta voikin siirtyä perän (lukko/välitys) kautta laatikkoon (manuaali !!!!). Moottorin kun on saanut vastaamaan parantuneita ajo-ominaisuuksia, voi ruveta harkitsemaan vakaajien vaihtoa.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Joo.. Kori kuntoon ensin. Muuten alka menemaan mutkalle kummista paikoista... :shock:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Kiitoksia vinkeistä. Pitänee katella mitä perse kestää kun tuohon varmasti saa upotettua taalan poikineen.. :lol:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mielestäni alusta kuntoon ennen konetta. Itelle tulossa talven aikana, jos perse kestää: sub framet, vakaajat, tiuhempi välkkä, lukko, vanteet, gummit, ...
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Jos vaan persaus kestää, niin Ruotsin mallin mukaan kun rakentaa auton niin lopputulos on yhtenäisen komee. Eli ensiksi ostetaan gummit ja vanteet, ja niiden ympärille tehdään auto. Rokkikoneet ja niihin liittyvä thyyningggg (yöc) voidaan sitten jättää Honda miehille !!! Juuku...?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

JXA-26 kirjoitti:Jos vaan persaus kestää, niin Ruotsin mallin mukaan kun rakentaa auton niin lopputulos on yhtenäisen komee. Eli ensiksi ostetaan gummit ja vanteet, ja niiden ympärille tehdään auto. Rokkikoneet ja niihin liittyvä thyyningggg (yöc) voidaan sitten jättää Honda miehille !!! Juuku...?
Kyllähän Ruattalaisilla perse :pehva: kestää :hahalol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Homer65 kirjoitti:Mielestäni alusta kuntoon ennen konetta.
Tää on just miten itte oon edenny. "Subit" on varattu HH:n pojilta kun ne vielä puuttuu :shock: :shock: :shock: alustasta. Sitte alkaa olla kait valmista...paitsi että noi Traction bars:it houkuttaa aikalailla...!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla on etupäässä Shelby-muutos, tuuman vakaaja, gybin kaasuiskarit ja lyhemmät "GT"-jouset, export-tankohässäkä on tukevampi sekä omatekele monte carlo tanko asennettu.
Takana Gybin kaasuiskarit sekä taotut jouset ilman lisälehteä sekä traction barsit. Näillä perusmuutoksilla on jo mukava päästellä mutkiin, niin että kaipaa jo kuppipenkkiä.
Apurunkojen yhdistäjät olisi hyvä laittaa, niin kuin tuolla on mainittukin. Niin ja takajousiin olisi kannattanut laittaa lisälehti kun ne kerran pajalla olivat.
Viimeksi muokannut Tahavo, 12 Syys 2006, 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Poro »

Huhhuh mitä muutoksia.

Mä hommasin vanteisiin keskiökupit heti kolmantena kesänä. (Kiitos Kristo)

...just nyt ei tuu muuta viritystä mieleen. Itseasiassa joku sanoi että keskiökupit ois ollu vakionakin?

Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Koripellit siltä osin kun ovat peltiä, taitaa olla koskematon paikka autossa. Kaikki muu on jotenkin muutettu myös kori.

Muutosten vaikutus on lähinnä se, että autosta on tullut hieman nopeampi lähinnä radalla.

Tosin kuten olen aiemminkin todennut, että Mustangista ei saa hyvää ajettavaa mutta siitä voi tehdä nopean tietyin varauksin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin