
Mikä maksaa peltisarjoissa?
Juu ei ne mutkat mikään ongelma ole, niitä saa valmiina ostaa ja jos ei jostain syystä saa, menee sellaseen putkiliikkeeseen jossa on sisäkuulalla varustetut taivutus laitteet , ei tule ruttuja mutkiin. Eikun hommiin vaan toverit
.

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Viimeksi muokannut Arto65FB, 06 Syys 2006, 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Tuo on hyvä linkki hiteg virittäjille, vaan tavallinen moottoriin ruuvaaja ei moisella mitään tee. Hienon näköisiä mutkia ynnä muita palikoita.Arto65FB kirjoitti:Tuolta lisää http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... ader_tech/
Näin juuri. Ilman kainalosauvoja pääsee kovempaa, paitsi jos jalka on poikki.Galaxie61 kirjoitti:
valmista sitten 1 kpl noita optimaalisia koneita , kun ei ole f1 tallitkaan onnistunu
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Jos tuo on vain "hiteg" -virittäjälle, miksi kukaan täällä laittaa mitään peltisatseja mihinkään. Tuossa artikkelissa ei ollut mitään "avaruustieteisiin" viittaavaakaan?
Jos jotain tekee, miksi niiden pitäisi olla huonommat? Siksi kun naapurin mobilistilla olevat jyrkistä putkikäyristä tehdyt kasat toimii tosi hyvin?
Aikuisten oikeesti: Porukka laittaa jotain "hipo" cold air intake ilmansuodatin dadaa ja lastuttaa vaparikonetta tuskissaan ja saa tehon pysymään juuri ja juuri vakiona ja sitten kun esillä on jotain, millä on oikeasti merkitystä, se on turhan hitekkiä...
Jos jotain tekee, miksi niiden pitäisi olla huonommat? Siksi kun naapurin mobilistilla olevat jyrkistä putkikäyristä tehdyt kasat toimii tosi hyvin?
Aikuisten oikeesti: Porukka laittaa jotain "hipo" cold air intake ilmansuodatin dadaa ja lastuttaa vaparikonetta tuskissaan ja saa tehon pysymään juuri ja juuri vakiona ja sitten kun esillä on jotain, millä on oikeasti merkitystä, se on turhan hitekkiä...
Eiköhän noita erilaisia peltisarjoja ole täälläkin hyvin monissa Mustangeissa. Eri asia on tietenkin pussihousut. Yleensä harrastaja tason autoissa riittää hyvin kaupan olevat ns. viritys pakosarjat.antonmies kirjoitti:Jos tuo on vain "hiteg" -virittäjälle, miksi kukaan täällä laittaa mitään peltisatseja mihinkään. Tuossa artikkelissa ei ollut mitään "avaruustieteisiin" viittaavaakaan?
Jos jotain tekee, miksi niiden pitäisi olla huonommat? Siksi kun naapurin mobilistilla olevat jyrkistä putkikäyristä tehdyt kasat toimii tosi hyvin?
Ehkä ei hitekiä mutta kallista. En usko, että vain laskemalla syntyy juuri oikeanlaiset pakosarjat autoon. Ne on aina jonkinlainen kompromissi. Mutta jos omistaa putkentaivutus laitteet, hitsauslaitteet, muutaman koemoottorin ja simuloitavan moottoridynamometrin niin kyllä näppärä poika sarjat saa aikaan ja vielä toisetkin. Noin saa syntymään sopivia sarjoja joka lähtöön vaivana vain on ainainen sarjojen vaihto jos haluaa aina optimaaliset sarjat kuhunkin käyttöön.
Eikä nuo pakosarjat yksistään ole avain koneen suorituskykyyn, siihen saattaa vaikuttaa moni muukin asia.
Yllättäen en ole kovinkaan moneen Mustangiin törmännyt jossa viritys olisi pitänyt tehot samassa tai jopa laskenut niitä, päinvastoin hienoja ja onnistuneita virityksiä on paljon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ei tietenkään yksistään. Kliseekin sanoo, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja ajattelematta tehdyillä pakosarjoilla voi tulla hyvä, tai sitten "koko setti" menee ns. piloille. Laskeminen ei tee autuaaksi, mutta sillä pääsee tontille, mistä kannattaa lähteä liikkeelle.Mexico65 kirjoitti:
Eikä nuo pakosarjat yksistään ole avain koneen suorituskykyyn, siihen saattaa vaikuttaa moni muukin asia.
Yllättäen en ole kovinkaan moneen Mustangiin törmännyt jossa viritys olisi pitänyt tehot samassa tai jopa laskenut niitä, päinvastoin hienoja ja onnistuneita virityksiä on paljon.
Puhuin lähinnä yleisellä tasolla mitä porukka noihin(=ei ainoastaan mustangeihin) laittaa. Kauppiaana kuulen ja näen _kaikenlaista_
joo, kaikki todellakin vaikuttaa kaikkeen..
sen verran palaan topikin alkulähteille
"mikä maksaa peltisarjoissa"
Ilmeisesti joko Brandi tai valmistava putiikki on sijoittanut tuotekehittelyyn enemmän taaloja,mene ja tiedä .
mutta aikoinaan kuulin 12 sek pikkulohko/isokori kaverilta
erillaisista pelttari kokeiluista ja oli tullut siihen tulokseen
että "huukkereilla kulkee vaan paremmin" no kulkihan se !
ja kun auto entistettiin ostin sarjat omaan vastaavaan rakkineeseen
ja kun kaveri tuonut suoraan jenkkilästä matkatavarana, ei tarvinnut odotella.
2viikkoa kun sielläkin on toimitus aika sarjoilla
eivät nekään näköjään kaikkea pidä varastossa.
mutta ilmeisesti hyvät maksaa enemmän .
sen verran palaan topikin alkulähteille
"mikä maksaa peltisarjoissa"
Ilmeisesti joko Brandi tai valmistava putiikki on sijoittanut tuotekehittelyyn enemmän taaloja,mene ja tiedä .
mutta aikoinaan kuulin 12 sek pikkulohko/isokori kaverilta
erillaisista pelttari kokeiluista ja oli tullut siihen tulokseen
että "huukkereilla kulkee vaan paremmin" no kulkihan se !
ja kun auto entistettiin ostin sarjat omaan vastaavaan rakkineeseen
ja kun kaveri tuonut suoraan jenkkilästä matkatavarana, ei tarvinnut odotella.
2viikkoa kun sielläkin on toimitus aika sarjoilla
eivät nekään näköjään kaikkea pidä varastossa.
mutta ilmeisesti hyvät maksaa enemmän .

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Luehan topici alusta, niin juuri tuosta virtausimusta Arto luennoitsi. Vastapaine tyrmättiin kaseikkoon.antonmies kirjoitti:Ei se vastapaine, vaan se virtausimu... Jos on vastapainetta putkessa, katsoo aina edellämenevää...
Kalliit/hyväksi todetut on tod.näk hierottu hyviksi pitkän ajan saatossa ja se luonnollisesti lisää hintaa.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
nojoo, mulla oli oikeat nimitykset hukassa, ei nää vaparit ole mun juttu...Fastback kirjoitti:Luehan topici alusta, niin juuri tuosta virtausimusta Arto luennoitsi. Vastapaine tyrmättiin kaseikkoon.antonmies kirjoitti:Ei se vastapaine, vaan se virtausimu... Jos on vastapainetta putkessa, katsoo aina edellämenevää...
Kalliit/hyväksi todetut on tod.näk hierottu hyviksi pitkän ajan saatossa ja se luonnollisesti lisää hintaa.
Mustang sportroof -72
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Heh, eivät ne sun sarjat käy oikealla moottorilleMake67 kirjoitti:Samaa voisin väittää ittekkin...varsinkin pinnoitetuista. Pysyy meinaan sarjat kirkkaana. Vielä kun sais oikeen MOOTTORIN niitten ympärille![]()
![]()

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3