Mikä maksaa peltisarjoissa?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juu ei ne mutkat mikään ongelma ole, niitä saa valmiina ostaa ja jos ei jostain syystä saa, menee sellaseen putkiliikkeeseen jossa on sisäkuulalla varustetut taivutus laitteet , ei tule ruttuja mutkiin. Eikun hommiin vaan toverit :!: .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Viimeksi muokannut Arto65FB, 06 Syys 2006, 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Jep Arto ! ehdit kaiveleen artikkeleita, siinä ON hieman "tarkennusta"
asiaan . 8)
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Arto65FB kirjoitti:Tuolta lisää http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... ader_tech/
Galaxie61 kirjoitti:
valmista sitten 1 kpl noita optimaalisia koneita , kun ei ole f1 tallitkaan onnistunu :lol:
Näin juuri. Ilman kainalosauvoja pääsee kovempaa, paitsi jos jalka on poikki. :lol:
Tuo on hyvä linkki hiteg virittäjille, vaan tavallinen moottoriin ruuvaaja ei moisella mitään tee. Hienon näköisiä mutkia ynnä muita palikoita.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
antonmies
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Jos tuo on vain "hiteg" -virittäjälle, miksi kukaan täällä laittaa mitään peltisatseja mihinkään. Tuossa artikkelissa ei ollut mitään "avaruustieteisiin" viittaavaakaan?
Jos jotain tekee, miksi niiden pitäisi olla huonommat? Siksi kun naapurin mobilistilla olevat jyrkistä putkikäyristä tehdyt kasat toimii tosi hyvin?

Aikuisten oikeesti: Porukka laittaa jotain "hipo" cold air intake ilmansuodatin dadaa ja lastuttaa vaparikonetta tuskissaan ja saa tehon pysymään juuri ja juuri vakiona ja sitten kun esillä on jotain, millä on oikeasti merkitystä, se on turhan hitekkiä...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

antonmies kirjoitti:Jos tuo on vain "hiteg" -virittäjälle, miksi kukaan täällä laittaa mitään peltisatseja mihinkään. Tuossa artikkelissa ei ollut mitään "avaruustieteisiin" viittaavaakaan?

Jos jotain tekee, miksi niiden pitäisi olla huonommat? Siksi kun naapurin mobilistilla olevat jyrkistä putkikäyristä tehdyt kasat toimii tosi hyvin?
Eiköhän noita erilaisia peltisarjoja ole täälläkin hyvin monissa Mustangeissa. Eri asia on tietenkin pussihousut. Yleensä harrastaja tason autoissa riittää hyvin kaupan olevat ns. viritys pakosarjat.

Ehkä ei hitekiä mutta kallista. En usko, että vain laskemalla syntyy juuri oikeanlaiset pakosarjat autoon. Ne on aina jonkinlainen kompromissi. Mutta jos omistaa putkentaivutus laitteet, hitsauslaitteet, muutaman koemoottorin ja simuloitavan moottoridynamometrin niin kyllä näppärä poika sarjat saa aikaan ja vielä toisetkin. Noin saa syntymään sopivia sarjoja joka lähtöön vaivana vain on ainainen sarjojen vaihto jos haluaa aina optimaaliset sarjat kuhunkin käyttöön.

Eikä nuo pakosarjat yksistään ole avain koneen suorituskykyyn, siihen saattaa vaikuttaa moni muukin asia.

Yllättäen en ole kovinkaan moneen Mustangiin törmännyt jossa viritys olisi pitänyt tehot samassa tai jopa laskenut niitä, päinvastoin hienoja ja onnistuneita virityksiä on paljon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Uteliaana kysyn,missä ajassa alan hemmo tekee täyspitkät peltisarjat
kasin pannuun ja mitkä ovat kustannukset????
antonmies
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Mexico65 kirjoitti:
Eikä nuo pakosarjat yksistään ole avain koneen suorituskykyyn, siihen saattaa vaikuttaa moni muukin asia.

Yllättäen en ole kovinkaan moneen Mustangiin törmännyt jossa viritys olisi pitänyt tehot samassa tai jopa laskenut niitä, päinvastoin hienoja ja onnistuneita virityksiä on paljon.
Ei tietenkään yksistään. Kliseekin sanoo, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja ajattelematta tehdyillä pakosarjoilla voi tulla hyvä, tai sitten "koko setti" menee ns. piloille. Laskeminen ei tee autuaaksi, mutta sillä pääsee tontille, mistä kannattaa lähteä liikkeelle.

Puhuin lähinnä yleisellä tasolla mitä porukka noihin(=ei ainoastaan mustangeihin) laittaa. Kauppiaana kuulen ja näen _kaikenlaista_
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joo, kaikki todellakin vaikuttaa kaikkeen..
sen verran palaan topikin alkulähteille
"mikä maksaa peltisarjoissa"
Ilmeisesti joko Brandi tai valmistava putiikki on sijoittanut tuotekehittelyyn enemmän taaloja,mene ja tiedä .
mutta aikoinaan kuulin 12 sek pikkulohko/isokori kaverilta
erillaisista pelttari kokeiluista ja oli tullut siihen tulokseen
että "huukkereilla kulkee vaan paremmin" no kulkihan se !
ja kun auto entistettiin ostin sarjat omaan vastaavaan rakkineeseen
ja kun kaveri tuonut suoraan jenkkilästä matkatavarana, ei tarvinnut odotella.
2viikkoa kun sielläkin on toimitus aika sarjoilla
eivät nekään näköjään kaikkea pidä varastossa.
mutta ilmeisesti hyvät maksaa enemmän . 8)
antonmies
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Ei se vastapaine, vaan se virtausimu... Jos on vastapainetta putkessa, katsoo aina edellämenevää...

Kalliit/hyväksi todetut on tod.näk hierottu hyviksi pitkän ajan saatossa ja se luonnollisesti lisää hintaa.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

antonmies kirjoitti:Ei se vastapaine, vaan se virtausimu... Jos on vastapainetta putkessa, katsoo aina edellämenevää...

Kalliit/hyväksi todetut on tod.näk hierottu hyviksi pitkän ajan saatossa ja se luonnollisesti lisää hintaa.
Luehan topici alusta, niin juuri tuosta virtausimusta Arto luennoitsi. Vastapaine tyrmättiin kaseikkoon. :D
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

Fastback kirjoitti:
antonmies kirjoitti:Ei se vastapaine, vaan se virtausimu... Jos on vastapainetta putkessa, katsoo aina edellämenevää...

Kalliit/hyväksi todetut on tod.näk hierottu hyviksi pitkän ajan saatossa ja se luonnollisesti lisää hintaa.
Luehan topici alusta, niin juuri tuosta virtausimusta Arto luennoitsi. Vastapaine tyrmättiin kaseikkoon. :D
nojoo, mulla oli oikeat nimitykset hukassa, ei nää vaparit ole mun juttu...
Mustang sportroof -72
antonmies
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

lake kirjoitti:
nojoo, mulla oli oikeat nimitykset hukassa, ei nää vaparit ole mun juttu...
joo, vaparissa hukataan suuri tehoreservi ilman imemiseen :lol:
antonmies
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Fastback kirjoitti:Luehan topici alusta, niin juuri tuosta virtausimusta Arto luennoitsi. Vastapaine tyrmättiin kaseikkoon. :D
Luin. Kertaus on opintojen äiti, lakea pitää vähän takoa kun on metallimies :lol:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Make67 kirjoitti:Samaa voisin väittää ittekkin...varsinkin pinnoitetuista. Pysyy meinaan sarjat kirkkaana. Vielä kun sais oikeen MOOTTORIN niitten ympärille :lol: :lol: :lol:
Heh, eivät ne sun sarjat käy oikealla moottorille :lolkops:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin