EGR valve

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

EGR valve

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Voikohan EGR valven jättää laittamatta paikalleen imusarjan vaihdon yhteydessä, mulla kun on 94-95 musseen tarkoitettu imusarja ja oma on -90. Eroa on EGR valven kiinnityksessä sen verran että vaatisi vähän lyhyemmällä kiinnikelevyllä olevan uudemman mallin tuohon imusarjaan mutta ei viittis ruveta rälläköimään tai hankkimaan uutta. Ei sillä venttiilillä siinä kuitenkaan mitään virkaa ole kun ei EGR spacerillekään ole paikkaa koko systeemissä. Reikä johon se asennetaan menee suoraan imukanaviin.

Siispä, voiko piuhat irrottaa ja laittaa peitelaipan reikään vai meneekö systeemit sekaisin :?:
___________________

Antti
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Älä irrota piuhoja, tulee koodi egr:n anturin toimimattomuudesta. Voit varmaan ripustaa vermeet johonkin, ainakaan Broncossa ventiilin ja imusarjan välissä oleva sokea tiiviste ei aikaansaa mitään ongelmia, eli tuskin sitten irrallaan olokaan, kunhan tulppaat kaikki reiät.
Avatar
FaikkuFB
Aktiivi
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja FaikkuFB »

Kannattaa muistaa, että poistettu egr-venttiili ja raskas kaasujalka on
moottorin kannalta huono asia jos poistoa ei ole huomioitu myös
moottorin säätöjen ohjauksessa. Ilman toimivaa egr-venttiiliä moottori ei siedä esim. niitä ennakoita joita ohjausjärjestelmä joissain tilanteissa tarjoaa.
Vastaa Viestiin