289 viheltää -laakeriko?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Entäs sen kummemmin miettimättä vesipumppu?
Hihnat irti ja kone käyntiin ja kuulolle.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ristus, sullon siinä turpo :mrgreen: kaverit apuun hei! eikö joku harrastaja tuttu ny löydy korvaks ?
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Poro »

Noniin. Tosi kiva jos se on tuo vesipumppu. Lämpö-ongelmatkin selviäis siinä samalla. Onko se vittumainen vaihtaa?

Speedy: nyt unohdit, että mulla ei ole kavereita... =) Mutta joo, kuuntelu-apu kelpaa, viimeistään cruisingissa? Tosin tänäänkin pitäis käydä näyttämässä autoa, jos se menis 9. päivä häihin... Sinnehän on se on hyvä hajoittaa lopullisesti.
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Tarvikevesipumpun asennuksessa kannattaa sitten ottaa huomioon, että sen alapuolen pellin pultinkannat ovat liian korkeat. Ja ei mahdu paikoilleen ilman pientä rälläköintiä, tai sitten ottaa vanhasta matalakantaiset pultit.
(ei tarvitse asentaa kahteen kertaan :roll: )
(edelleen jos se nyt on samanlainen 289 <-> 302)
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Speedy: nyt unohdit, että mulla ei ole kavereita... =) Mutta joo, kuuntelu-apu kelpaa, viimeistään cruisingissa? Tosin tänäänkin pitäis käydä näyttämässä autoa, jos se menis 9. päivä häihin... Sinnehän on se on hyvä hajoittaa lopullisesti.
Mitaan kavereita tartteta.. :wink: Ei tartte auttaa -tyyliin vaan pata tulille ja korvat horolla kaasuttelemaan suoraan kaasuvaijerista. Ja sen vesilutkun kuulee kylla jo tyhjakaynnillakin, kun edestapain kaantelee paata ja sama homma sivulta. Sitten paa kallelleen ja samat hommat. Silla saa palttiarallaa kuvan, mista vikisee.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Muttapa veekoo kaikilla kunneiole sitä "moottorikorvaa" eli kaverin korva voikin toimia eritavalla, ja vielä joku pitkätukka lopuks solmussa ropellin välissä :roll:
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Muttapa veekoo kaikilla kunneiole sitä "moottorikorvaa" eli kaverin korva voikin toimia eritavalla, ja vielä joku pitkätukka lopuks solmussa ropellin välissä :roll:
Njoo.. Muistaakseni porolla ei ole tota ongelmaa frisoorin kanssa ja kylla se vikina pienella kuuntelulla sielta loytyy. Taa on tata harrastuksen iloa ja uusien asioiden oppimista.. :) Kylla se moottorikorva kasvaa siihen vahan nenan ylapuolelle, kun tarpeeksi foordeilla ajelee. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Juu nain ön! eikä tukka miestä pahenna, pitää oikasta ettei saa klyyvariinsa :)
Viimeksi muokannut PeteP, 29 Elo 2006, 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Poro »

Ja sitten lisäinfoa:

Ei ole nesteistä kiinni, moottoriöljy tarkalleen yläpinnassa ja laatikkoöljyä näyttäis olevan ehkä liikaakin. (eihän se vaikuta mihinkään, eihän?) Itseasiassa nestettä tulee tikkuun sen verta että peittyy sekä ADD että FULL että myöskin CH (eck when hot idle)

Ja ääni on niin saatanan kova, ettei meinaa kestää kuunnella kun kaasuttelee etusormella korva tarpeeks lähellä konetta. Siitä vois päätellä, että sieltä kilahtaa joku laakeri? Vai saako siitä vesipumpusta sellasen vihellyksen aikaan, että kuulostaa lähinnä MIG 28:lta?

Sellanenkin hauska ilmiö oli, että kun kahden päivän tauon jälkeen ajoin, niin sai 20 minuuttia ajella ihan rauhassa ilman ääntä, seuraavan käynnistyksen jälkeen ääni taas palasi. Eli joku pyörivä lelu siellä on välillä kunnossa ja välillä voitelu puuttuu?
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

moi! ettei olis vaan alipainevuoto ..? lisääntykö
"vihellys" kierroksia lisätessä ja käykö muuten hyvin tyhjäkäyntiä?
tarkasta KAIKKI letkut mitkä menee imusarjaan/kaasuttimeen..
myös jos on jarrutehostin senkin letkuliitokset
jos ei ole jarrutehostinta niin onko tulpattu se iso liitin kaasuttimen
takana.. :idea:
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Poro »

Hep.

Vihellys on aina yhtä kova, vain juuri ennen loppumistaan feidaa hieman. Kuuluu siis tasaisilla kierroksilla jossain ehkä tuolla 4000 kohdalla, mutta pienemmilläkin kierroksilla kuuluu kun kiekat tulevat alaspäin.

Eli siis vaihde P:llä jos kaasua nykäisee vähänkin, laskukierroksilla viheltää. Ääni on tasainen, kova ja korkea ääni, taajudeltaan lähimpänä jarrujen tuttua vinkunaa.

Vesipumpun tilasin juuri, oli jo muutenkin vaihtolistalla niin vaihdetaan nyt sekin tässä samalla... =)
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Tapsaan myötäilläkseni alipainevuotoa voisi vaikka ehdottaa...kaasarin läppäakseleissa. Auto käyntiin ja läppäakseleita heiluttelemaan...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos vihellys tulee laakereista niin ne löytyy moottorin etupäästä niin sanotuista apulaitteista kuten vesipumppu, laturi, ohjaustehostimenpumppu jne...

Alipainevuoto sopivassa kohdassa saattaa aiheuttaa myös voimakkaan vihellyksen. Kuten Tapsa mainitsi.

Koneen etupään hihnat irti ja kone käyntiin jos vihellys lakkasi niin vika apulaitteissa, jos vihellys jatkuu vika todennäköisesti alipainevuodossa.

Täällä keskustelupalstalla on vain arvailtava vikaa. Ohjeet ja neuvot voivat osua yhtälailla harhaan kuin oikeaankin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

jep. tai jos ei sitten hiljene ? , sitten mennään Voimajunassa
taaksepäin eli loota .. sieltä se ääni sitten lähtee..
joko "huohotin" viheltää tai turbaani voi olla menossa ...
jos epäilykset äänestä osuu lootaan niin auto pukeille, myös perä
tuettuna ja kokeilet kuuluuko KAIKILLA vaihteilla sama ääni tai
kun kardaani pyörii.. HUOM! kun vaihdat suuntaa niin paina
jarrua niin paljon että pyörien pyöriminen lakkaa, samoin kuin ajaisit normaalisti !
muuten alkaa kuulua sitten TODELLA ääntä! :wink:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Sitähän minäkin yritin sanoa että remmiä irti, ja kuuntelee onko vaikutusta, niin ei tarvi ihimetellä sitäkään.
Viimeksi muokannut PeteP, 29 Elo 2006, 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:krooh:
Vastaa Viestiin