289 viheltää -laakeriko?
Entäs sen kummemmin miettimättä vesipumppu?
Hihnat irti ja kone käyntiin ja kuulolle.
Hihnat irti ja kone käyntiin ja kuulolle.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Noniin. Tosi kiva jos se on tuo vesipumppu. Lämpö-ongelmatkin selviäis siinä samalla. Onko se vittumainen vaihtaa?
Speedy: nyt unohdit, että mulla ei ole kavereita... =) Mutta joo, kuuntelu-apu kelpaa, viimeistään cruisingissa? Tosin tänäänkin pitäis käydä näyttämässä autoa, jos se menis 9. päivä häihin... Sinnehän on se on hyvä hajoittaa lopullisesti.
Speedy: nyt unohdit, että mulla ei ole kavereita... =) Mutta joo, kuuntelu-apu kelpaa, viimeistään cruisingissa? Tosin tänäänkin pitäis käydä näyttämässä autoa, jos se menis 9. päivä häihin... Sinnehän on se on hyvä hajoittaa lopullisesti.
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson
Tarvikevesipumpun asennuksessa kannattaa sitten ottaa huomioon, että sen alapuolen pellin pultinkannat ovat liian korkeat. Ja ei mahdu paikoilleen ilman pientä rälläköintiä, tai sitten ottaa vanhasta matalakantaiset pultit.
(ei tarvitse asentaa kahteen kertaan
)
(edelleen jos se nyt on samanlainen 289 <-> 302)
(ei tarvitse asentaa kahteen kertaan

(edelleen jos se nyt on samanlainen 289 <-> 302)
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Mitaan kavereita tartteta..Speedy: nyt unohdit, että mulla ei ole kavereita... =) Mutta joo, kuuntelu-apu kelpaa, viimeistään cruisingissa? Tosin tänäänkin pitäis käydä näyttämässä autoa, jos se menis 9. päivä häihin... Sinnehän on se on hyvä hajoittaa lopullisesti.

- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Njoo.. Muistaakseni porolla ei ole tota ongelmaa frisoorin kanssa ja kylla se vikina pienella kuuntelulla sielta loytyy. Taa on tata harrastuksen iloa ja uusien asioiden oppimista..Muttapa veekoo kaikilla kunneiole sitä "moottorikorvaa" eli kaverin korva voikin toimia eritavalla, ja vielä joku pitkätukka lopuks solmussa ropellin välissä


Ja sitten lisäinfoa:
Ei ole nesteistä kiinni, moottoriöljy tarkalleen yläpinnassa ja laatikkoöljyä näyttäis olevan ehkä liikaakin. (eihän se vaikuta mihinkään, eihän?) Itseasiassa nestettä tulee tikkuun sen verta että peittyy sekä ADD että FULL että myöskin CH (eck when hot idle)
Ja ääni on niin saatanan kova, ettei meinaa kestää kuunnella kun kaasuttelee etusormella korva tarpeeks lähellä konetta. Siitä vois päätellä, että sieltä kilahtaa joku laakeri? Vai saako siitä vesipumpusta sellasen vihellyksen aikaan, että kuulostaa lähinnä MIG 28:lta?
Sellanenkin hauska ilmiö oli, että kun kahden päivän tauon jälkeen ajoin, niin sai 20 minuuttia ajella ihan rauhassa ilman ääntä, seuraavan käynnistyksen jälkeen ääni taas palasi. Eli joku pyörivä lelu siellä on välillä kunnossa ja välillä voitelu puuttuu?
Ei ole nesteistä kiinni, moottoriöljy tarkalleen yläpinnassa ja laatikkoöljyä näyttäis olevan ehkä liikaakin. (eihän se vaikuta mihinkään, eihän?) Itseasiassa nestettä tulee tikkuun sen verta että peittyy sekä ADD että FULL että myöskin CH (eck when hot idle)
Ja ääni on niin saatanan kova, ettei meinaa kestää kuunnella kun kaasuttelee etusormella korva tarpeeks lähellä konetta. Siitä vois päätellä, että sieltä kilahtaa joku laakeri? Vai saako siitä vesipumpusta sellasen vihellyksen aikaan, että kuulostaa lähinnä MIG 28:lta?
Sellanenkin hauska ilmiö oli, että kun kahden päivän tauon jälkeen ajoin, niin sai 20 minuuttia ajella ihan rauhassa ilman ääntä, seuraavan käynnistyksen jälkeen ääni taas palasi. Eli joku pyörivä lelu siellä on välillä kunnossa ja välillä voitelu puuttuu?
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson
moi! ettei olis vaan alipainevuoto ..? lisääntykö
"vihellys" kierroksia lisätessä ja käykö muuten hyvin tyhjäkäyntiä?
tarkasta KAIKKI letkut mitkä menee imusarjaan/kaasuttimeen..
myös jos on jarrutehostin senkin letkuliitokset
jos ei ole jarrutehostinta niin onko tulpattu se iso liitin kaasuttimen
takana..
"vihellys" kierroksia lisätessä ja käykö muuten hyvin tyhjäkäyntiä?
tarkasta KAIKKI letkut mitkä menee imusarjaan/kaasuttimeen..
myös jos on jarrutehostin senkin letkuliitokset
jos ei ole jarrutehostinta niin onko tulpattu se iso liitin kaasuttimen
takana..

Hep.
Vihellys on aina yhtä kova, vain juuri ennen loppumistaan feidaa hieman. Kuuluu siis tasaisilla kierroksilla jossain ehkä tuolla 4000 kohdalla, mutta pienemmilläkin kierroksilla kuuluu kun kiekat tulevat alaspäin.
Eli siis vaihde P:llä jos kaasua nykäisee vähänkin, laskukierroksilla viheltää. Ääni on tasainen, kova ja korkea ääni, taajudeltaan lähimpänä jarrujen tuttua vinkunaa.
Vesipumpun tilasin juuri, oli jo muutenkin vaihtolistalla niin vaihdetaan nyt sekin tässä samalla... =)
Vihellys on aina yhtä kova, vain juuri ennen loppumistaan feidaa hieman. Kuuluu siis tasaisilla kierroksilla jossain ehkä tuolla 4000 kohdalla, mutta pienemmilläkin kierroksilla kuuluu kun kiekat tulevat alaspäin.
Eli siis vaihde P:llä jos kaasua nykäisee vähänkin, laskukierroksilla viheltää. Ääni on tasainen, kova ja korkea ääni, taajudeltaan lähimpänä jarrujen tuttua vinkunaa.
Vesipumpun tilasin juuri, oli jo muutenkin vaihtolistalla niin vaihdetaan nyt sekin tässä samalla... =)
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson
Jos vihellys tulee laakereista niin ne löytyy moottorin etupäästä niin sanotuista apulaitteista kuten vesipumppu, laturi, ohjaustehostimenpumppu jne...
Alipainevuoto sopivassa kohdassa saattaa aiheuttaa myös voimakkaan vihellyksen. Kuten Tapsa mainitsi.
Koneen etupään hihnat irti ja kone käyntiin jos vihellys lakkasi niin vika apulaitteissa, jos vihellys jatkuu vika todennäköisesti alipainevuodossa.
Täällä keskustelupalstalla on vain arvailtava vikaa. Ohjeet ja neuvot voivat osua yhtälailla harhaan kuin oikeaankin.
Alipainevuoto sopivassa kohdassa saattaa aiheuttaa myös voimakkaan vihellyksen. Kuten Tapsa mainitsi.
Koneen etupään hihnat irti ja kone käyntiin jos vihellys lakkasi niin vika apulaitteissa, jos vihellys jatkuu vika todennäköisesti alipainevuodossa.
Täällä keskustelupalstalla on vain arvailtava vikaa. Ohjeet ja neuvot voivat osua yhtälailla harhaan kuin oikeaankin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
jep. tai jos ei sitten hiljene ? , sitten mennään Voimajunassa
taaksepäin eli loota .. sieltä se ääni sitten lähtee..
joko "huohotin" viheltää tai turbaani voi olla menossa ...
jos epäilykset äänestä osuu lootaan niin auto pukeille, myös perä
tuettuna ja kokeilet kuuluuko KAIKILLA vaihteilla sama ääni tai
kun kardaani pyörii.. HUOM! kun vaihdat suuntaa niin paina
jarrua niin paljon että pyörien pyöriminen lakkaa, samoin kuin ajaisit normaalisti !
muuten alkaa kuulua sitten TODELLA ääntä!
taaksepäin eli loota .. sieltä se ääni sitten lähtee..
joko "huohotin" viheltää tai turbaani voi olla menossa ...
jos epäilykset äänestä osuu lootaan niin auto pukeille, myös perä
tuettuna ja kokeilet kuuluuko KAIKILLA vaihteilla sama ääni tai
kun kardaani pyörii.. HUOM! kun vaihdat suuntaa niin paina
jarrua niin paljon että pyörien pyöriminen lakkaa, samoin kuin ajaisit normaalisti !
muuten alkaa kuulua sitten TODELLA ääntä!
