Seiskaykkösen kierroslukumittari

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Seiskaykkösen kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja Drummer »

No niin, taas ollaan sormi suussa. Syy tällä kertaa otsikon mukainen: Eli jenkakellon takana on kaksi piuhaa ja molemmat on mustia :shock: Onkos kellään tietoa mihin näitä pitäisi yhdistellä, toinen menee varmaan puolan miinukseen mutta minne toinen? Liitin piuhoissa on ehjä kuin myös vastakappale, jossa pätkät mustaa piuhaa, eli yhdistäminen olis helppoa kun tietäis minne... Vai olisiko niin että piuhoilla ei sinällään ole mitään väliä, jos mittarin on tarkoitus olla puolan ja jakajan välissä??? Alunperin mittaristo oli kellolla varustettu, mutta sain hommattua kiekallisen mittariston, ja muut muutokset piuhoitukseen on tehty, tämä vaan ei ota luonnistuakseen :oops:

Käsi ylös joka tietää, parhaasta vastauksesta ens Fun Runissa parit bisset :wink:
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Violetti puolan miinukseen, jos muistan oikein. Jynssaa piuhaa vahan, niin selvinnee. Pari piuhaa on vaihtanu varia mustasta johonkin muuhun, kun niita on vahan rassannut..
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Yeah, varvikello toimii, kuin myös kaikki muukin mittaristossa. Molemmat piuhat ovat tosiaankin mustia, josta heräsi epäilys myös siitä että +/- erottelua ei taida olla. Eli mittari tuli todellakin puolan ja jakajan väliin ja korvaa nyt siten puolan miinukselta jakajaan menevän piuhan :D
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

OT:
Mites tuossa rundikellollisessa -71 mittarissa on toteutettu nuo varoitusvalot?
Mulla kun on karvalakkimalli, eli rundarin tilalla on vaan nuo neljä varoitusvaloa ja olen metsästellyt mahdollisesti pelkkää orggis rundaria, niin joutuuko varoitusvalot sepittämään jonnekin muualle?
-71 HT 351C 4v
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kiekkamittarilla jos varustettu,niin yleensä pakettiin kuuluu kolmen pikkumittarin sarja , instrumentation group ölyp, lataus ja lämpö.
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja Drummer »

harmi80 kirjoitti:OT:
Mites tuossa rundikellollisessa -71 mittarissa on toteutettu nuo varoitusvalot?
Mulla kun on karvalakkimalli, eli rundarin tilalla on vaan nuo neljä varoitusvaloa ja olen metsästellyt mahdollisesti pelkkää orggis rundaria, niin joutuuko varoitusvalot sepittämään jonnekin muualle?
Juu, eipä siinä juuri muuta mahdollisuutta liene kuin siirtää ne jonnekin muualle. Tai sitten mittarit siihen keskelle kojelautaa... Rundikellon taulussa on vain käsijarrun ja pitkien merkkivalot. Homma on loppujen lopuksi aika yksinkertainen kun jaksaa vain seurailla niitä printatun piuhaliuskan viivoja siellä mittariklusterin takana, sittenhän ne löytyvät asianomaiset piuhat liittimestäkin. Sullakin on varmasti se liitinkappale n. 7cm leveä, mie jouduin lyhentämään sitä pari senttiä ja järjestämään piuhat uuteen järjestykseen.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Speedy kirjoitti:Kiekkamittarilla jos varustettu,niin yleensä pakettiin kuuluu kolmen pikkumittarin sarja , instrumentation group ölyp, lataus ja lämpö.
On kuulemma aika iso osa noista alkupään isokoppaisista varustettu normaali kellolla ja pikkumittareilla. Munkin biili on rullannut tehtaalta jo lokakuussa '70 ja nimenomaisella varustuksella.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Mulla kun tuo on vielä alkuperäisenä ollut kuutosella, niin mittarivarustus on todella köyhä... Nyt kun sinne on siroteltu tarvikemallista lämpö- ja kiekkamittaria, niin lopputuloksen tietää :? .
Mutta jos vielä häiriköinti sallitaan, kun samaa aihetta kaukaisesti liippaa, niin onko ne pikkumittarit tulleet kojelaudan yläosaan -jossa minulla säilytyslokero- vai keskikonsoliin?
-71 HT 351C 4v
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Ne pikkumittarit on juurikin siinä säilytyslokeron alla, jenkkakoneen yläpuolella. Noita kojelaudan pystyosia on jonkun verran ainakin Ebayssa huudettavana, kannattaa sieltä vilkuilla niin voi saada hyväkuntoisenkin paneelin kaikkine mittareineen päivineen.

Btw, tänä iltana laitoin omaani paikoilleen sen säilytyslokeron, mulla oli vain reikä siinä kohden :wink: Ja karttavalon huomenna meinasin pistää paikoilleen. Pitäis vaan löytää oikeat piuhat, on sinne sen verran spaghettia joku asentaja arvelainen tunkenu että heikompaa hirvittää. Ja hienoja "ohitusleikkauksia" myöskin häneen tehty on, voi prkl... :x
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Vastaa Viestiin