earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää
Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
15 225/60 edessa ja 245/60 takana. Tarttis talveksi vaihtaa koppurat pitaviin renkaisiin ja katselin, etta muut kuin 60 profiiliset on sellase 2-3x kalliimpia. Onko kokemuksia, milta tollaset 50 tai 55 profiilin kuminauhat tuntuisi ja nayttaisi earlyn alla? Tarvitseeko alusta noi rinkelit alle? Jotkut rapsakat toijot voisi taas aiheuttaa nitropurkin kaivelemista pussihousukerhossa.. 

Kävin tänään outokummusa ostattelemassa uusia renkaita, vaan piti tulla pois ilman renkaita. Kun erehdyin aprikoimaan siellä kumifirmassa että laittaisko 16 vai 17 tuumaset vai pitäisikö 15 tuumaset, tuumasivat kaverit yhteenääneen siellä että ei sovi tuollasen kasiikkoon mitkään hevoskärrynpyörät vaan noi 15 ovat sopivat, ei vaan ollut mieleistäni merkkiä tarjolla . Jotenka joensuuhun seraavaksi, samaan firmaan mistä ostin edelliset kumit 3 vuotta sitten.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Näyttäis samoilta vanteilta mitkä on uudessa Callengerissa tai saman suuntaisilta ainakin.Mexico65 kirjoitti:Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Ei sulla sattuis olemaan kunnollista kuvaa, autosta, noi 16" mopet alla? Pääsis vähän pöntössään hahmottaan ettei tulis liian tyyninkiä.Mexico65 kirjoitti:Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
Mites toi perävälkkä 3.25/3.5 tommosten kiekkojen kanssa? Ajelithan itekkin, muistaakseni, C4.lla joskus aikanaan. Tuntuisko kolmepuolikas liian tiheeltä? Tähän kun ei kukaan, Rok1n lisäksi, uskalla ottaa sen enempi kantaa.
Make67 ajelit aiemmin, muistaakseni, C4.lla ja 3.5lla. Heittäisit jonkun mielipiteen.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
No juu, ajelin joo...vaan en enäänHomer65 kirjoitti: Make67 ajelit aiemmin, muistaakseni, C4.lla ja 3.5lla. Heittäisit jonkun mielipiteen.




-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Perskuta jäi tuo perä välitys mainitsematta, se on 3.50:1 ja lootana on 4 speed toploader.Mexico65 kirjoitti:Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Takana:
225/60-15 rengas, 15x7 vanteella, jossa bs 4.00 inc
Sisäänpäin sopisi vielä noin 20 mm, ulospäin on renkaan levein kohta millilleen samassa linjassa lokasuojan pokkauksen kanssa.
Edessä:
215/60-15 rengas, 15x7 vanteella, jossa bs 4.00 inc
Aikalailla maksimikoko on. Sisäänpäin en uskaltaisi yhtään enempää ottaa. Lokasuojan etureunasta piti vähän pokkausta väännellä sisäänpäin ettei hankaa rengas kiinni lievästi rattia käännettäessä. Ulospäin tulee juuri samalle tasolle takarenkaiden kanssa.
Jospa näistä vinkkiä jollekin tuleviin hankintoihin.
Niin tuolla kyseltiin myös C4/välitys/rengasyhdistelmiä. Itselläni välityksenä 3.4. 3000 rpm:llä kulkeen noin 105 km/h, joten ei tällä välityksellä viitsi pitkiä maantiepätkiä (110-120 km/h) päivittäin ajellä. n. 80 km/h on varsin passeli matkanopeus. Vaihdoin 2.8 välityksestä 3.4 ja ero oli valtava! Kuin olisi tullut kymmeniä hevosvoimia lisää ja kumikin palaa vallan eri tahtiin. Kaupungissa menisi tiheämpikin perä, mutta kuten sanottua ei sellaiselle joka paljon ajaa 100 km/h matkoja.
225/60-15 rengas, 15x7 vanteella, jossa bs 4.00 inc
Sisäänpäin sopisi vielä noin 20 mm, ulospäin on renkaan levein kohta millilleen samassa linjassa lokasuojan pokkauksen kanssa.
Edessä:
215/60-15 rengas, 15x7 vanteella, jossa bs 4.00 inc
Aikalailla maksimikoko on. Sisäänpäin en uskaltaisi yhtään enempää ottaa. Lokasuojan etureunasta piti vähän pokkausta väännellä sisäänpäin ettei hankaa rengas kiinni lievästi rattia käännettäessä. Ulospäin tulee juuri samalle tasolle takarenkaiden kanssa.
Jospa näistä vinkkiä jollekin tuleviin hankintoihin.

Niin tuolla kyseltiin myös C4/välitys/rengasyhdistelmiä. Itselläni välityksenä 3.4. 3000 rpm:llä kulkeen noin 105 km/h, joten ei tällä välityksellä viitsi pitkiä maantiepätkiä (110-120 km/h) päivittäin ajellä. n. 80 km/h on varsin passeli matkanopeus. Vaihdoin 2.8 välityksestä 3.4 ja ero oli valtava! Kuin olisi tullut kymmeniä hevosvoimia lisää ja kumikin palaa vallan eri tahtiin. Kaupungissa menisi tiheämpikin perä, mutta kuten sanottua ei sellaiselle joka paljon ajaa 100 km/h matkoja.
Viimeksi muokannut 65HT, 27 Huhti 2007, 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
-70:een Sportsroofiin sattui aika hyvin 16 x8" Torque Thrust,225-50 renkailla, renkaat on kyllä aavistuksen matalan näköiset joten seuraavat on vähän korkeammat,ainakin takana. Perä on ilmeisesti 3.00 ja C4/351 yhdistelmällä puskee satasta noin 2800 rpm. Noin matalat renkaat tuntee kyllä uria,samoin monttuisella tiellä on aika veikeä vietävä vaikka muut alustan palat on ok.