earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ei kukaan uskalla avata keskustelua, minä sitten alotan. Mulla on tuossa peltipaalissa c4 ja välitys on 2.8 ja rengas koko 15/60 sarjalainen, hyvin sopivat yksiin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

15 225/60 edessa ja 245/60 takana. Tarttis talveksi vaihtaa koppurat pitaviin renkaisiin ja katselin, etta muut kuin 60 profiiliset on sellase 2-3x kalliimpia. Onko kokemuksia, milta tollaset 50 tai 55 profiilin kuminauhat tuntuisi ja nayttaisi earlyn alla? Tarvitseeko alusta noi rinkelit alle? Jotkut rapsakat toijot voisi taas aiheuttaa nitropurkin kaivelemista pussihousukerhossa.. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
jaro55
Addikti
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Tulossa tohon 65:n 17x8 kiillotetut Bullitt-kopiot 235/45 renkailla... 8)
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kävin tänään outokummusa ostattelemassa uusia renkaita, vaan piti tulla pois ilman renkaita. Kun erehdyin aprikoimaan siellä kumifirmassa että laittaisko 16 vai 17 tuumaset vai pitäisikö 15 tuumaset, tuumasivat kaverit yhteenääneen siellä että ei sovi tuollasen kasiikkoon mitkään hevoskärrynpyörät vaan noi 15 ovat sopivat, ei vaan ollut mieleistäni merkkiä tarjolla . Jotenka joensuuhun seraavaksi, samaan firmaan mistä ostin edelliset kumit 3 vuotta sitten.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mexico65 kirjoitti:Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
Näyttäis samoilta vanteilta mitkä on uudessa Callengerissa tai saman suuntaisilta ainakin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mexico65 kirjoitti:Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
Ei sulla sattuis olemaan kunnollista kuvaa, autosta, noi 16" mopet alla? Pääsis vähän pöntössään hahmottaan ettei tulis liian tyyninkiä.
Mites toi perävälkkä 3.25/3.5 tommosten kiekkojen kanssa? Ajelithan itekkin, muistaakseni, C4.lla joskus aikanaan. Tuntuisko kolmepuolikas liian tiheeltä? Tähän kun ei kukaan, Rok1n lisäksi, uskalla ottaa sen enempi kantaa.
Make67 ajelit aiemmin, muistaakseni, C4.lla ja 3.5lla. Heittäisit jonkun mielipiteen.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Homer65 kirjoitti: Make67 ajelit aiemmin, muistaakseni, C4.lla ja 3.5lla. Heittäisit jonkun mielipiteen.
No juu, ajelin joo...vaan en enään 8) . Mulla oli C4 ja 3.55 välitys, jotenkin tuntu liian tiuhalta loota-välityskompolta. Renkaat oli ja on edelleen 15". Toisaalta kiihtyvyyttä oli kivasti enempi kuin alkuperäsellä 2.79:llä :shock: vaikka koneessa mitään tehoja ollu...eikä kyllä oo vieläkään :roll: !!! JOS olisin vielä ceenelosen kans tekemisissä niin ottaisin kompromissivälkän eli 3.25 lukolla. Tämäkin vain aivan omana mielipiteenä, oikeet harrastajat ottakoot enempi kantaa... :lol:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Omassa 16 tuumaset, C4 ja 3,25 välitys levylukolla. Enpä osaa moittia, kunhan löytyy paremmat iskarit taakse (nyt valkoiset KYB ja vähän pompottaa 5 lehtiset middle eyen kanssa).
Vanhoja Fordeja
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kiitosta vaan kommenteista! Tukee kyllä omaa käsitystäni. Mulla on orkkisjouset ja oranssit säädettävät Konit.

Ps. koni on hevonen, mustang on hevo... :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mexico65 kirjoitti:Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
Perskuta jäi tuo perä välitys mainitsematta, se on 3.50:1 ja lootana on 4 speed toploader.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Takana:
225/60-15 rengas, 15x7 vanteella, jossa bs 4.00 inc
Sisäänpäin sopisi vielä noin 20 mm, ulospäin on renkaan levein kohta millilleen samassa linjassa lokasuojan pokkauksen kanssa.
Edessä:
215/60-15 rengas, 15x7 vanteella, jossa bs 4.00 inc
Aikalailla maksimikoko on. Sisäänpäin en uskaltaisi yhtään enempää ottaa. Lokasuojan etureunasta piti vähän pokkausta väännellä sisäänpäin ettei hankaa rengas kiinni lievästi rattia käännettäessä. Ulospäin tulee juuri samalle tasolle takarenkaiden kanssa.

Jospa näistä vinkkiä jollekin tuleviin hankintoihin. 8)

Niin tuolla kyseltiin myös C4/välitys/rengasyhdistelmiä. Itselläni välityksenä 3.4. 3000 rpm:llä kulkeen noin 105 km/h, joten ei tällä välityksellä viitsi pitkiä maantiepätkiä (110-120 km/h) päivittäin ajellä. n. 80 km/h on varsin passeli matkanopeus. Vaihdoin 2.8 välityksestä 3.4 ja ero oli valtava! Kuin olisi tullut kymmeniä hevosvoimia lisää ja kumikin palaa vallan eri tahtiin. Kaupungissa menisi tiheämpikin perä, mutta kuten sanottua ei sellaiselle joka paljon ajaa 100 km/h matkoja.
Viimeksi muokannut 65HT, 27 Huhti 2007, 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

JUUP! Nää viimeiset tiedot tukee hyvin tän hetken ajatuksia. Välkäksi suunnitteilla 3.25 ja renkaiksi 16"/225/50 seiska" vanteilla.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

205/60/15 4 kpl, vanne 15/6 , 289/c4 välitys ehkä 3.00 ? Suunnitteilla 3.25 lukolla ja vahvistettu c4, jos jollain niin TARJOTKAA
Elikkäs Homerin kanssa suht samoilla linjoilla,luulen ?
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

-70:een Sportsroofiin sattui aika hyvin 16 x8" Torque Thrust,225-50 renkailla, renkaat on kyllä aavistuksen matalan näköiset joten seuraavat on vähän korkeammat,ainakin takana. Perä on ilmeisesti 3.00 ja C4/351 yhdistelmällä puskee satasta noin 2800 rpm. Noin matalat renkaat tuntee kyllä uria,samoin monttuisella tiellä on aika veikeä vietävä vaikka muut alustan palat on ok.
Vastaa Viestiin