Comp Cams XE256H nokka-akseli

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Compin sivuilla on aika hyviä dyno käppyröitä, tosin useimmat Chevyn 350 koneeseen. Antavat kuitenkin aika hyvin osviittaa..

Että jos hieman isompaa... :P
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Make67 kirjoitti:Extreme Energy XE268H

Löytyisköhän tällaiseen nokkaan edellisenkaltaisia kommentteja tai omakohtaisia kokemuksia...?
Meniskö tää nokka jo "yli" eli liian kireeks AFR:ien ja aikaisemmin mainitsemillani imu-ja -pakopuolen rojujen kanssa :shock: ???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Extreme Energy XE268H

Löytyisköhän tällaiseen nokkaan edellisenkaltaisia kommentteja tai omakohtaisia kokemuksia...?
Meniskö tää nokka jo "yli" eli liian kireeks AFR:ien ja aikaisemmin mainitsemillani imu-ja -pakopuolen rojujen kanssa :shock: ???
Ei mene yli.
AFR:t, imusarja ja pakosarjat sietää paljon rajumpaakin.
Mielestäni vielä EX274H voisi olla vielä ihan sopiva, tosin tyhjä käynti saattaa olla rauhatonta.

Entäs siten retro-fit rullanokka, tai tavallinen rullanokka uudentyyppisillä nostajilla? Noilla saisi rauhoitettua tyhjäkäyntiä ja laajennettua vetoaluetta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

457 kirjoitti:
Make67 kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Extreme Energy XE268H

Löytyisköhän tällaiseen nokkaan edellisenkaltaisia kommentteja tai omakohtaisia kokemuksia...?
Meniskö tää nokka jo "yli" eli liian kireeks AFR:ien ja aikaisemmin mainitsemillani imu-ja -pakopuolen rojujen kanssa :shock: ???
Ei mene yli.
AFR:t, imusarja ja pakosarjat sietää paljon rajumpaakin.
Mielestäni vielä EX274H voisi olla vielä ihan sopiva, tosin tyhjä käynti saattaa olla rauhatonta.

Entäs siten retro-fit rullanokka, tai tavallinen rullanokka uudentyyppisillä nostajilla? Noilla saisi rauhoitettua tyhjäkäyntiä ja laajennettua vetoaluetta.
Haarukoin tulevaisuutta.....Tyhjäkäynti tietty sais olla vakaata! Mitenkäs kustannuspuoli EX:t versus Retrofit tai tav. rullanokka???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mexico65 kirjoitti:
Make67 kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Extreme Energy XE268H

Löytyisköhän tällaiseen nokkaan edellisenkaltaisia kommentteja tai omakohtaisia kokemuksia...?
Meniskö tää nokka jo "yli" eli liian kireeks AFR:ien ja aikaisemmin mainitsemillani imu-ja -pakopuolen rojujen kanssa :shock: ???
Ei mene yli.
AFR:t, imusarja ja pakosarjat sietää paljon rajumpaakin.
Mielestäni vielä EX274H voisi olla vielä ihan sopiva, tosin tyhjä käynti saattaa olla rauhatonta.

Entäs siten retro-fit rullanokka, tai tavallinen rullanokka uudentyyppisillä nostajilla? Noilla saisi rauhoitettua tyhjäkäyntiä ja laajennettua vetoaluetta.
Nostellaas tätäkin vähän...

Oliskos tää EX274H sovelias ammattilaisen porttaamille 289-rautakansille kun nyt on se pako- ja imupuoli kondiksessa, laatikko prepattu, turbiini uus(2500 stall), perä vielä 3,55?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Dodii.. rullakilkkeet maksaa tietysti enemmän kuin perinteiset.
Nokka on yleensä 200-400 e, nostimet 300-600e kiikut 300-600e
tönärit 200-400e, kun nostoa on yleensä enemmän , mahdollisesti jousille ja venttiileille varattava myös lisätilat koneiston liikkeille .
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti:Oliskos tää EX274H sovelias ammattilaisen porttaamille 289-rautakansille kun nyt on se pako- ja imupuoli kondiksessa, laatikko prepattu, turbiini uus(2500 stall), perä vielä 3,55?
Ei ole liikaa :!:
Viime talvena asennettiin 5.0 koneeseen Cranen 449591 ( Duration @.004 Intake 282 ° Exhaust 288 ° , Duration @.050 Intake 220 ° Exhaust 226 ° ).
Eikä tuntunut yhtään liian kireältä, nokkaa miedonnettiin 1,6 keinuvivuilla. Kone käy tyhjäkäyntiä nätisti 700 rpm ja kiertää iloisesti +6000rpm. Käyttö kohteena normaali katu- / maantieajo. Tehot +330hp ja vääntö +330lbs. Kannet amatöörin porttaamat E7 rautakannet. Koska tehomittaus aloitettiin vasta 2500rpm niin alakierrosten vääntö jäi hieman epäselväksi, mutta 295lbs / 2500rpm kertoo sen, että kone vääntää jo alhaalta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Olisiko mahdollista saada tietää tarkemmin millä moiset tehot on saatu? Ovat suunnilleen sitä luokkaa mitä itsekin tavoittelen.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65HT kirjoitti:Olisiko mahdollista saada tietää tarkemmin millä moiset tehot on saatu? Ovat suunnilleen sitä luokkaa mitä itsekin tavoittelen.
Laitoin yv:n
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin