Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Löytyisköhän tällaiseen nokkaan edellisenkaltaisia kommentteja tai omakohtaisia kokemuksia...?
Meniskö tää nokka jo "yli" eli liian kireeks AFR:ien ja aikaisemmin mainitsemillani imu-ja -pakopuolen rojujen kanssa ???
Ei mene yli.
AFR:t, imusarja ja pakosarjat sietää paljon rajumpaakin.
Mielestäni vielä EX274H voisi olla vielä ihan sopiva, tosin tyhjä käynti saattaa olla rauhatonta.
Entäs siten retro-fit rullanokka, tai tavallinen rullanokka uudentyyppisillä nostajilla? Noilla saisi rauhoitettua tyhjäkäyntiä ja laajennettua vetoaluetta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Löytyisköhän tällaiseen nokkaan edellisenkaltaisia kommentteja tai omakohtaisia kokemuksia...?
Meniskö tää nokka jo "yli" eli liian kireeks AFR:ien ja aikaisemmin mainitsemillani imu-ja -pakopuolen rojujen kanssa ???
Ei mene yli.
AFR:t, imusarja ja pakosarjat sietää paljon rajumpaakin.
Mielestäni vielä EX274H voisi olla vielä ihan sopiva, tosin tyhjä käynti saattaa olla rauhatonta.
Entäs siten retro-fit rullanokka, tai tavallinen rullanokka uudentyyppisillä nostajilla? Noilla saisi rauhoitettua tyhjäkäyntiä ja laajennettua vetoaluetta.
Haarukoin tulevaisuutta.....Tyhjäkäynti tietty sais olla vakaata! Mitenkäs kustannuspuoli EX:t versus Retrofit tai tav. rullanokka???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
Löytyisköhän tällaiseen nokkaan edellisenkaltaisia kommentteja tai omakohtaisia kokemuksia...?
Meniskö tää nokka jo "yli" eli liian kireeks AFR:ien ja aikaisemmin mainitsemillani imu-ja -pakopuolen rojujen kanssa ???
Ei mene yli.
AFR:t, imusarja ja pakosarjat sietää paljon rajumpaakin.
Mielestäni vielä EX274H voisi olla vielä ihan sopiva, tosin tyhjä käynti saattaa olla rauhatonta.
Entäs siten retro-fit rullanokka, tai tavallinen rullanokka uudentyyppisillä nostajilla? Noilla saisi rauhoitettua tyhjäkäyntiä ja laajennettua vetoaluetta.
Nostellaas tätäkin vähän...
Oliskos tää EX274H sovelias ammattilaisen porttaamille 289-rautakansille kun nyt on se pako- ja imupuoli kondiksessa, laatikko prepattu, turbiini uus(2500 stall), perä vielä 3,55?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
Dodii.. rullakilkkeet maksaa tietysti enemmän kuin perinteiset.
Nokka on yleensä 200-400 e, nostimet 300-600e kiikut 300-600e
tönärit 200-400e, kun nostoa on yleensä enemmän , mahdollisesti jousille ja venttiileille varattava myös lisätilat koneiston liikkeille .
Make67 kirjoitti:Oliskos tää EX274H sovelias ammattilaisen porttaamille 289-rautakansille kun nyt on se pako- ja imupuoli kondiksessa, laatikko prepattu, turbiini uus(2500 stall), perä vielä 3,55?
Ei ole liikaa
Viime talvena asennettiin 5.0 koneeseen Cranen 449591 ( Duration @.004 Intake 282 ° Exhaust 288 ° , Duration @.050 Intake 220 ° Exhaust 226 ° ).
Eikä tuntunut yhtään liian kireältä, nokkaa miedonnettiin 1,6 keinuvivuilla. Kone käy tyhjäkäyntiä nätisti 700 rpm ja kiertää iloisesti +6000rpm. Käyttö kohteena normaali katu- / maantieajo. Tehot +330hp ja vääntö +330lbs. Kannet amatöörin porttaamat E7 rautakannet. Koska tehomittaus aloitettiin vasta 2500rpm niin alakierrosten vääntö jäi hieman epäselväksi, mutta 295lbs / 2500rpm kertoo sen, että kone vääntää jo alhaalta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
65HT kirjoitti:Olisiko mahdollista saada tietää tarkemmin millä moiset tehot on saatu? Ovat suunnilleen sitä luokkaa mitä itsekin tavoittelen.
Laitoin yv:n
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.