'67 perä => '66:een ?
- voxagent
- Addikti
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
'67 perä => '66:een ?
Istuukohan '67 8" perä kaventamatta '66:een jos tarkoituksena on käyttää maltillisella offsetilla olevia vanteita ? Tarkkaa leveyseroa en vielä tiedä mutta se on kai 2":n paikkeilla.
EDIT: aikaisemmissa keskusteluissa näyttikin olevan asiasta jotain.
EDIT: aikaisemmissa keskusteluissa näyttikin olevan asiasta jotain.
Kuten aikaisemminkin on mainittu käy 68 8" perä suoraan 66:een. Raideleveyden joutuu korjaamaan vanteiden offseteilla, ellei halua leveänpää raideleveyttä taakse.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Jos saat oikean 64-66 peräpaketin niin laita mieluummin, omaani kun sovitin faikun perän niin tuli pyörät 5cm kaaren ulkopuolelle. Joten kavansin perää 5cm olis pitänyt kerralla 10cm, joudut laittamaa 0 tai miinus ofsetilla olevat vanteet , eikä ne ole oikein tyyliin sopivat . Ne ovat niiden uudempien härpäkkeiden juttuja, se panjon kavennus ei ole kummonen juttu kun siihen hiukan perehtyy, siitä on ollut juttuakin jossain lehdessä. Jos päädyt kavennukseen ja tarviit apuja /neuvoja ne ei maksa mitään reilusti kysymään.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Kyllä siltä voi pätkästä 15 mm pois vähän joutuu booria tekeen lisää sekin onnistuu kotikonstein ainakin ittellä onnistui, jos on paksut akselit ei ongelmia, mut jos ohennetut sit menee työläämmäksi. Mulla on tuolla tallilla oottamassa mach 1 banjo kavennusta samoin akselit paksut sellaset, toisetkin oli mut raatsin myydä tarvitsevalle, joka on kylläkin poikkeuksellista en mielellään myy mitään minkä olen saanut hankituksi, tavallaan pahanpäivän varalle.voxagent kirjoitti:Banjon kavennus olis suht helppo, mutta entä vetoakselit ? Booria ei taida olla ihan katkaistavaksi asti.
Aloitan homman keskimötikän remppaamisella ja katselen jos vaikka jostain löytyis kapeampi banjo ja vetarit.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- 65HT
- Mega-addikti
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Viesti:
Tosiaan riippuu täysin käytettävästä vanne-/rengasyhdistelmästä. Itselläni oli samantyyliset suunnitelmat mielessä kun pohdin - korjaanko vanhan/vaihdanko uuden tilalle - ja olisi ollut 9¨ perä tarjolla. Minulla on alla 14x6 vanteet, joiden bs on 3.75 ja renkaana 205, niin olisi sopinut juuri ja juuri leveämmälläkin perällä lokasuojien sisään. Päädyin kuitenkin korjaamaan vanhaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: '67 perä => '66:een ?
Herätellään vanhaa aihetta...
Olisiko hyviä neuvoja miten tuo banjon kavennus olisi paras toteuttaa että pysyy suorana ja mistä kohtaa olisi paras lyhentää..?
Olisiko hyviä neuvoja miten tuo banjon kavennus olisi paras toteuttaa että pysyy suorana ja mistä kohtaa olisi paras lyhentää..?
-
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang HT 1967
Ei sille 67-perälle tartte tehdä yhtään mitään! Laitoin juuri tuollaisen tyttären kuuskutoseen ja on juuri "oikean" levyinen minun mielestäni. Kuviakin on jos haluaa itse tsuumailla...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
64-66 on kapein Mustangin perä. Banjon putket on päästä ohennettu niin että halkaisija on luokkaa 2"( en pääse nyt mittaamaan, tällaisia banjoja taitaa olla pari ylimääräistä kappaletta tallessa). U-pultit ja jousitallat siis "pienemmät" kuin muissa Mustangeissa.
67-70 perä on näitä 2" leveämpi, siis 1" puoleltaan.
71-73 perä taas sitten 2" näitä leveämpi, taas siis 1" per puoli.
Mulla on joitakin 8" (projekti)periä varastossa, taitaapa olla kaikkia noita kolmea leveyttäkin, vetareitakin on muutamia pareja.
Myös (lukko)murikoita saatavissa 8 ja 9".
67-70 perä on näitä 2" leveämpi, siis 1" puoleltaan.
71-73 perä taas sitten 2" näitä leveämpi, taas siis 1" per puoli.
Mulla on joitakin 8" (projekti)periä varastossa, taitaapa olla kaikkia noita kolmea leveyttäkin, vetareitakin on muutamia pareja.
Myös (lukko)murikoita saatavissa 8 ja 9".
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.