'67 perä => '66:een ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

'67 perä => '66:een ?

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Istuukohan '67 8" perä kaventamatta '66:een jos tarkoituksena on käyttää maltillisella offsetilla olevia vanteita ? Tarkkaa leveyseroa en vielä tiedä mutta se on kai 2":n paikkeilla.

EDIT: aikaisemmissa keskusteluissa näyttikin olevan asiasta jotain.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kuten aikaisemminkin on mainittu käy 68 8" perä suoraan 66:een. Raideleveyden joutuu korjaamaan vanteiden offseteilla, ellei halua leveänpää raideleveyttä taakse.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jos saat oikean 64-66 peräpaketin niin laita mieluummin, omaani kun sovitin faikun perän niin tuli pyörät 5cm kaaren ulkopuolelle. Joten kavansin perää 5cm olis pitänyt kerralla 10cm, joudut laittamaa 0 tai miinus ofsetilla olevat vanteet , eikä ne ole oikein tyyliin sopivat . Ne ovat niiden uudempien härpäkkeiden juttuja, se panjon kavennus ei ole kummonen juttu kun siihen hiukan perehtyy, siitä on ollut juttuakin jossain lehdessä. Jos päädyt kavennukseen ja tarviit apuja /neuvoja ne ei maksa mitään reilusti kysymään.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Banjon kavennus olis suht helppo, mutta entä vetoakselit ? Booria ei taida olla ihan katkaistavaksi asti.

Aloitan homman keskimötikän remppaamisella ja katselen jos vaikka jostain löytyis kapeampi banjo ja vetarit.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Lehtijousien/akselin U-pultit ja kiinityslevy menevät vaihtoon. -66 akselissa on kavennukset päissä ja -67 akseliputket ovat tasapaksut.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

voxagent kirjoitti:Banjon kavennus olis suht helppo, mutta entä vetoakselit ? Booria ei taida olla ihan katkaistavaksi asti.

Aloitan homman keskimötikän remppaamisella ja katselen jos vaikka jostain löytyis kapeampi banjo ja vetarit.
Kyllä siltä voi pätkästä 15 mm pois vähän joutuu booria tekeen lisää sekin onnistuu kotikonstein ainakin ittellä onnistui, jos on paksut akselit ei ongelmia, mut jos ohennetut sit menee työläämmäksi. Mulla on tuolla tallilla oottamassa mach 1 banjo kavennusta samoin akselit paksut sellaset, toisetkin oli mut raatsin myydä tarvitsevalle, joka on kylläkin poikkeuksellista en mielellään myy mitään minkä olen saanut hankituksi, tavallaan pahanpäivän varalle.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Pienen mittailun jälkeen on selvää että kavennusta kaivattaisiin.

Vetoakselin lyhentäminen ja rihlaaminen on kuitenkin mahdotonta kotikonstein: karkaisun päästö-lyhennys-työstö-karkaisu.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Tosiaan riippuu täysin käytettävästä vanne-/rengasyhdistelmästä. Itselläni oli samantyyliset suunnitelmat mielessä kun pohdin - korjaanko vanhan/vaihdanko uuden tilalle - ja olisi ollut 9¨ perä tarjolla. Minulla on alla 14x6 vanteet, joiden bs on 3.75 ja renkaana 205, niin olisi sopinut juuri ja juuri leveämmälläkin perällä lokasuojien sisään. Päädyin kuitenkin korjaamaan vanhaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Hankkimani 8" perä oli leveämpi kuin '67 eikä taatusti ole irrotettu '66:n Mustangin alta niinkuin minulle väitettiin. Jousen kiinnikket kyllä osuisivat eli voi olla että perä onkin jostain 71-73 Mustangista.

Sain hakittua sopivamman eli 10 cm kapeamman tilalle. Leveä menköön myytäviin kamoihin.
Jartza
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Marras 2014, 06:46
Auto: Ford mustang ht - 66 289

Re: '67 perä => '66:een ?

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Herätellään vanhaa aihetta...
Olisiko hyviä neuvoja miten tuo banjon kavennus olisi paras toteuttaa että pysyy suorana ja mistä kohtaa olisi paras lyhentää..?
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: '67 perä => '66:een ?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Ei sille 67-perälle tartte tehdä yhtään mitään! Laitoin juuri tuollaisen tyttären kuuskutoseen ja on juuri "oikean" levyinen minun mielestäni. Kuviakin on jos haluaa itse tsuumailla...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: '67 perä => '66:een ?

Viesti Kirjoittaja Futurage »

64-66 on kapein Mustangin perä. Banjon putket on päästä ohennettu niin että halkaisija on luokkaa 2"( en pääse nyt mittaamaan, tällaisia banjoja taitaa olla pari ylimääräistä kappaletta tallessa). U-pultit ja jousitallat siis "pienemmät" kuin muissa Mustangeissa.
67-70 perä on näitä 2" leveämpi, siis 1" puoleltaan.
71-73 perä taas sitten 2" näitä leveämpi, taas siis 1" per puoli.

Mulla on joitakin 8" (projekti)periä varastossa, taitaapa olla kaikkia noita kolmea leveyttäkin, vetareitakin on muutamia pareja.
Myös (lukko)murikoita saatavissa 8 ja 9".
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Vastaa Viestiin