C4 pakkokakkosella vaihtaa kolmoselle..

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

C4 pakkokakkosella vaihtaa kolmoselle..

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ei jaksa pitää pakkokakkosta päällä vaan menee kaasu pohjassa kiihdyttäessä kolmoselle n. 5500 r kohdalla. Missä vika?
Ykkösellä toimii ok.
Alipanemodulaattorin letkun irroittamalla toimii mutta tulee vähän "äkäinen" ajettava. :)
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Eikös se ole niin, että ns. pakko-kakkonen on sellainen, että toimii sekä 2- että 3-vaihde (eikä 1-vaihde päällä ollenkaan eli liikkeelle suoraan 2:lla), ja ns. D-vaihde, jolla liikkeelle lähdettäessä käydään lävitse kaikki 3-vaihdetta. Vai muistanko Owners' Manualia väärin ??

Jos toiminta noin, pitääkin pakko-2:lla vaihtaa 3:lle.
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Eikös noita automaatteja ole kahta lajia, eli toinen on se jossa on 1, talvi, D jossa ykkönen on pakko, talvi alkaa kakkosella ja sit on kolmonen ja D on normaali 1-2-3. Sitten on se 1, 2, D jossa 1 ja 2 on pakkovaihteita ja sit on tuo D joka on 1-2-3. Ainakin mun FBssä on tuolla jälkimmäisellä tavalla. Tietenkin manuaalikoneistolla saa sit kaikki pakkovaihteiksi. Eli eiköhän noita lopulta löydy kaikki kombinaatiot kun aletaan etsiä.
Avatar
FaikkuFB
Aktiivi
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja FaikkuFB »

C4:ssa on ainakin kahta erilaista valvebodya, joista toisen ominaisuuksiin
tuo taitaa kuulua. Eli lähtee kakkosella ja antaa myös kolmosen. Toinen
toimii "normaalimmin", eli lähtee ykkösellä ja jää kakkoselle.
Muistaakseni...

J
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla on ainakin asento "D" jossa toimii 1-2-3 ja toisessa toimii 2-3, siis ei ykköstä, muuten normaali. Auto on -65HT.
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

mulla on kanssa tommonen c4 vm-67 24 boorisella sisäänmenolla mikä vaihtaa kakkosella itestään kolmoselle noin 5000kierroksen tuntumassa (ottaa pattiin kun kerkee maisemia ihaileen vartilla kun toi tekee ton vaihdon itekseen eikä pääse kun ykköseltä kakkoselle kepistä tökkiin),tietääkö joku noista lootista sen verran että voiko noita venttiilikoneistoja vaihdella laatikoista toiseen vai onko noissa laatikoissa muitakin eroavaisuuksia kun noi venttiilikoneistot .
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

fairlane kirjoitti:mulla on kanssa tommonen c4 vm-67 24 boorisella sisäänmenolla mikä vaihtaa kakkosella itestään kolmoselle noin 5000kierroksen tuntumassa (ottaa pattiin kun kerkee maisemia ihaileen vartilla kun toi tekee ton vaihdon itekseen eikä pääse kun ykköseltä kakkoselle kepistä tökkiin)
Juuri tämä "piirre" minuakin rassaa :evil: varsinkin kun kone on muutenkin sellanen että vasta ylhäällä tapahtuu...
mutta nyt kun tiedän että se onkin ominaisuus eikä vika, voin olla huoletta ja aina stripillä napata letkun irti että saan itse päättää vaihtamisajankohdat.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

mulla jos se letku on irti menee koko loota aivan sekasi ei välillä tule ykköstäkään pesään
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

ÖÖ-hym, mulla on autossa sellainen keppi, että voin siitä valita itse vaihteen pakin, ykkösen ja vitosen väliltä. Jos laatikon pakkovaihtaminen rassaa, niin suosittelen tälläistä kytkimellistä vaihteistoa. :wink:
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Joo, jos viitsii sijoittaa sen takia n. 3000 € tollaseen falconin vessaan niin kun mulla :evil:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

fairlane kirjoitti:mulla jos se letku on irti menee koko loota aivan sekasi ei välillä tule ykköstäkään pesään
Niino, sillon ku letku on irti niin loota luulee että ajetaan hana pohjassa ja vaihdot on sen mukaisia :shock:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ahti kirjoitti:Joo, jos viitsii sijoittaa sen takia n. 3000 € tollaseen falconin vessaan niin kun mulla :evil:
Kyllä täydellisestä ajonautinnosta voi kärsiä 3t€. Mutta jos välttämättä haluaa ajaa ilman kytkytintä, niin manuaalinen venttiilikoneisto esim. Summitilta 172 USD - 200 USD, TCI:n tekele 199,88 USD. Ei varmasti vaihda kun kepistä käskettäessä.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Anonymous kirjoitti:Kyllä täydellisestä ajonautinnosta voi kärsiä 3t€. Mutta jos välttämättä haluaa ajaa ilman kytkytintä, niin manuaalinen venttiilikoneisto esim. Summitilta 172 USD - 200 USD, TCI:n tekele 199,88 USD. Ei varmasti vaihda kun kepistä käskettäessä.
Tämä mun käsialaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65 mustangin C4 laatikosta. Omistajan manuaalissa on selvitys laatikon toiminnasta. Normaalikäytössä: O ja sisällä vielä piste, se on normaali D, laatikko vaihtaa 1, 2 ja 3. . eli pelkkä piste, se on liukkaankelin D, liikkeelle kakkosella ja vaihto kolmoselle ( 2 ja 3) . Niin ja normaalit vaihdot alaspäin ( O 3, 2 ja 1 tai . 3 ja 2).

Mutta sitten mikä toi L oikein on (edelleen 65 Mustang C4). L kytkettynä auto lähtee liikkeelle vaihteella 1 eikä vaihda suuremmalle kuin tökkäämällä valitsin O tai . asentoon (D O normaali, D . liukaskeli) näin luiskahtaa vaihde 2 pesään. Nyt mielenkiintoinen asia, kun vaihteisto on vaihtanut kakkoselle vedetään valitsin takaisin asentoon L ja kuinka ollakaan kakkonen pysyy päällä niin kauan kunne taas tökätään valitsin asentoon O tai . vaihtaa laatikko kolmoselle. Näin laatikko toimii kuin manuaalikoniestoinen automaatti. Ja vielä yksi C4:n kivapiirre, jos ja kun haluaa vaihtaa kolmoselta kakkoselle (tai kakkoselta ykköselle) ilman kickdaunia esim. enne ohitusta tai mutkaa. Tarvitsee vain vetäistä valitsin asentoon L ja näin livahtaa nopeudesta riippuen joko kakkonen tai ykkönen sisään ja taas voi vedättää koneesta kaikki kierrokset ulos ja tökätä valitsija asentoon O tai. niin kolmonen tai kakkonen kolahtaa sisään. Näin on ja näin minun C4:n toimi ja toimii myös uudella omistajalla.

Tämä saattaa tuntua hieman ihmeelliseltä ja raa'alta mutta lukekaa asiasta 65 mustangin omistaja manuaalista ja kokeilkaa laatikon toimintaa ja hämmästykää. 65 Mustangin C4 laatikossa jo vakiona manuaalikoneisto!
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Löysin netistä aiheeseen liittyvää:
FORD-O-MATICS by Doc Frohmander
These transmissions are often maligned, but in their day, they were quite solid and service-able units. They were what I call "stealth three-speeds". Nearly lost in history is the Ford-O shift trick that allowed you to make use of all three gears. The Ford-O had only two: "low" and "drive". The only way you got low was to manually shift into it. If you started out in drive, you got second gear and a single shift to third. So the trick was to start out in low, wind it up to were you wanted second, and manually upshift to the drive position. Unfortunately, if you stopped there, you got third when the trans wanted to shift-usually a lot lower rpm than you wanted. So to stay in second, you simply upshifted to drive from first and immediately dropped it back into low. The trans would react by shifting to second and staying there until you again shifted into drive. There-three speeds, and once you got the idea it was simple to do.

The Ford-O remains a usable trans and will support a reasonable healthy Y-block if it is in good shape. Another option: Use an adapter kit made by Flat-O Products that allows you to use a C4 transmission. Obviously, the C4 is the premium option; able to handle some serious strong drag engines in beefed form and easily handle everything a Y-block can produce. I personally have never seen this kit, but am told that it is a complete kit of parts that adapts the C4 with little fuss. The obvious advantages are the C4's strength, lightness and shift.

Some other tricks that I have found with experimentation :
(1) Start in low.
(2) Up-Shift into drive for second.
(3) Down shift immediately into low to stay in second.
(4) Up-Shift into drive for third.
(5) Down shift back into low if you need to go back to second for pick up.
(6) Up-Shift into drive which will put you in third again when slowing back down so as not to bang the trans in first while coming to a stop.
(7) Once stopped you then can drop her back into low and start over again.
Vastaa Viestiin