Tulpanjohdot nuo mystiset piuhat

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Tulpanjohdot nuo mystiset piuhat

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Onko näissä nyt sitten minkälaisia eroja? Vaihtoehtoja löytyy kyllä vaikka minkälaisia. Paksuuksia 7- 11 milliin, materiaalieroja yms.

Taas on valinnan vaikeus...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Valinnanvaraa on vaikka kuinka. Itse tällä hetkellä luotan Ford Racing 9mm -johtoihin sekä kuutosessa että kasissa, ne riittänevät varsin pitkälle.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Sellaisia tulpanjohtoja ei ainakaan kannata ostaa, missä joutuu itse asentamaan päät.
:x
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

dj-jaycee kirjoitti:Sellaisia tulpanjohtoja ei ainakaan kannata ostaa, missä joutuu itse asentamaan päät.
:x
tässä asiassa olen täysin samaa mieltä :)
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Omia kokemuksia..?
Siis johtojen rakentamisesta.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

65HT kirjoitti:Omia kokemuksia..?
Siis johtojen rakentamisesta.
Kerran tein sellaisesta sarjasta, jossa tulppien päät olivat valmiit ja jakajaan tulevat päät piti itse katkaista sopivaan mittaan ja puristaa liittimet niihin. Kun ei ollut sitä kunnon työkalua miten ne tehdään niin ongelmiahan siitä vain tuli...no jollain tietysti on joku hyvä DIY -metodi siihen mutta miksipä ei ostaisi valmiita?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

En edes muista, kuinka monet tulpanjohdot olen tehnyt eikä koskaan ole tullut ongelmia. Työkalu ei maksa paljoa. Vain itse tekemällä saa aikaiseksi juuri sopivan mittaiset johdot, jotka ei roiku ympäri konehuonetta ja pahimmassa tapauksessa pakosarjojen päällä. MSD:n johtosarjojen mukana tulee muistaakseni työkalu liitosten tekoon.

Myyjä yleensä tietää mitkä johdot on riittävät kuhunkin tapaukseen jos itse ei ymmärrä tai tiedä mitä pitäisi ostaa. Vakio koneissa ilman mitään erillisiä sytkä boxeja rittää tavalliset 7-8mm johdot. Ainoa asia jonka voi etukäteen itse päättää on johdon väri. Niin ja vanhemmissa se on musta ja uudemmissa harmaa, mutta Accelin keltaiset antaa kivasti väriä konehuoneeseen ja museokatsastajan kasvoihin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Mexico65 kirjoitti:En edes muista, kuinka monet tulpanjohdot olen tehnyt eikä koskaan ole tullut ongelmia. Työkalu ei maksa paljoa. Vain itse tekemällä saa aikaiseksi juuri sopivan mittaiset johdot, jotka ei roiku ympäri konehuonetta ja pahimmassa tapauksessa pakosarjojen päällä. MSD:n johtosarjojen mukana tulee muistaakseni työkalu liitosten tekoon.
Jyrin kanssa samaa mieltä, MSD:n satsin mukana tulevalla työkalulla on helppo tehdä just sopivan mittaset johdot. Sen työkalun reunassa on sapluuna jonka mukaan johdot kuoritaan oikeaan mittaan ja sitten puristetaan ruuvipenkissä liitin piuhaan.

MSD:n 8mm helicore johtoja olen käyttänyt, eikä ongelmia niiden suhteen ole ollut vaikka piti puristaa jo kerran puristetut päät johtoihin kun ei järkevästi löytynyt mistään Ediksen hukkakipinäpuoliin sopivia päitä.
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Eipä ole johtoliittimien asennus mustakaan hankalaa. Saa juuri sen mittaisia johtoja kuin haluaa. Eipä itselläni ollut virallista työkalua, vaan käytin abico-pihtejä hyvällä menestyksellä.
Accelilla löytyy muuten punaisiakin johtoja, tosin joihinkin eurovehkeisiin.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Viriviri vehkeisiin (jm) tuli tehtyä aikanaan pirun toimivia johtoja, kun haki varaosaputkasta metritavarana kuparitulpanjohtoa ja irtopäitä. Alkuperäisestä Ladan työkalusarjasta pihdit, leukojenväliin hitsasi 8mm mutterin jonka sahasi sitten keskeltä poikki, toiseen puoleen hitsinööli jonka viilasi "hampaaksi" ja toimiva päitten puristelu työkalu. Tinaa kanssa.
Kuparijohtojen etu oli siinä että pystyi mittaamaan ohmiarvot jokaisesta johdosta. Penkissä testattua faktaa, että pelkät tulpanjohdot joilla on ollut lähes sama ohmiluku verrattuna höpöhallin silikoonisiin on tehoero ollut 30hv.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Joskus kokosin itse Axxelin 8.8 tulpanjohtoja ja homma meni ihan päin peetä. Liittimissä kyllä johto pysyi niin kauan, kunnes piti alkaa pujottamaan sitä siihen tulpanjohdon päähän. V-mäistä hommaa, enkä varmasti yritä rakentaa itse sellaisia enää koskaan. :evil: :x
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Ford Racingin 9mm valmiit piuhat. Helppo homma, kunhan vaivautuu tekemaan homman tulpan suunnasta eika jakajasta. Tulee aika janna viritelma, vaikka syttyjarjestys ei menekaan sekaisin.. :shock: :roll:
Sellainen huomio noihin, etta kannattaa tilata samaan pakettiin Racingin jakajan kansi & adapterikaulus -paketti, silla jakajan paa on erilainen...
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Veekoolle sen verran, ettei ole org. jakaja. Tulee malloryn hei-jakaja. 85-sarjaa. Siihen FR:n piuhat käynevät. Sellaisista on jo kauppaa aloiteltu erään kerholaisen kanssa...

Tulee aika jännä viritelmä, sanoit. Mitä tarkoitat?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mexico65 kirjoitti:En edes muista, kuinka monet tulpanjohdot olen tehnyt eikä koskaan ole tullut ongelmia. Työkalu ei maksa paljoa. Vain itse tekemällä saa aikaiseksi juuri sopivan mittaiset johdot, jotka ei roiku ympäri konehuonetta ja pahimmassa tapauksessa pakosarjojen päällä. MSD:n johtosarjojen mukana tulee muistaakseni työkalu liitosten tekoon.

Myyjä yleensä tietää mitkä johdot on riittävät kuhunkin tapaukseen jos itse ei ymmärrä tai tiedä mitä pitäisi ostaa. Vakio koneissa ilman mitään erillisiä sytkä boxeja rittää tavalliset 7-8mm johdot. Ainoa asia jonka voi etukäteen itse päättää on johdon väri. Niin ja vanhemmissa se on musta ja uudemmissa harmaa, mutta Accelin keltaiset antaa kivasti väriä konehuoneeseen ja museokatsastajan kasvoihin.
Meksikaanin kanssa samaamieltä, muita työkaluja ei tartte kuin hyvät linjapihdit niin sanotut (tongit), jos ei onnistu on onglma niinsanotusti peukalo keskellä kämmentä :!:.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

65HT kirjoitti:Veekoolle sen verran, ettei ole org. jakaja. Tulee malloryn hei-jakaja. 85-sarjaa. Siihen FR:n piuhat käynevät. Sellaisista on jo kauppaa aloiteltu erään kerholaisen kanssa...

Tulee aika jännä viritelmä, sanoit. Mitä tarkoitat?
Mitä järkeä on tunkea tuohon 289 pannuun sitä sankon kokoista jakajaa, kun ei se kulje yhtään sen lujempaa kuin vakio jakajalla jossa on kärjeton syttä. Ei millään pahalla 65HT , vaan olisko se siinä että on makeempi avata lunkku ja näytää kaverille että mullapa on myllyssä hein jakaja. Tietenkin valinta on jokaisen oma, ei siinä välttämättä tartte muiden kommentteja noteerata.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin