Niin kuin edellä on kerrottu soveltuu V-Gate 2 paremmin suora-ajoon eli kiihdytys käyttöön. Shifterin heikkous normaalikäytössä on alaspäin vaihto esim. 3->2 koska tällöin joutuu käyttämään ylimääräistä lukkosalpaa jotta vaihto olisi mahdollinen, samoin 2->1 vaihto lukkosalvan kanssa. Mielestäni tästä johtuen kyseinen shifteri ei sovellu normaali käyttöön kuin varauksin. Renagate on jo toinen juttu, se toimii oikeasti seqventiaalisesti.Fastback kirjoitti: Vertical-Gate 2 ! Keppi on erittäin nopeatoiminen räikkämallin shifteri ja eikä se rajoitu pelkkään elvistelyyn, sillä lähes poikkeuksetta kaikki toploaderilla krääkreissiä ajavat (esim. stock ryhmissä) käyttävät tätä shifteriä. Shifteri soveltuu myös rauhallisempaa ajoon ja siinä on hienoja ominaisuuksia. Jos olisin pysynyt toploaderissa niin minulla olisi jo V-gate 2, harmittelen kun tremeceille vastaavaa shifteriä ei ole vielä osunut silmään.
Seqventiaalinen vaihteen valitsin on yleensä käytössä rata ja ralliautoissa (kaikki mootoripyörien vaihteistot) ja jatkeena yleensä suorahampainen vaihdelaatikko, näin ollen voidaan sekä ylöspäin vaihtamiset, että alaspäin vaihtamiset hoitaa kytkimen kassa tai ilman kytkintä kunhan vain riittävän rivakasti kiskoo tai työntää pykäliä pesään. Pakki löytyy erilliskytkennällä. Niin kuin olette huomanneet, ovat kuskien voimat kadonneet ja tilalle on tullut paineilmatoimiset tai sähköiset vaihteen valitsimet, muuten järjestelmä on sama.
Suosittelen tavallista Hurstin shifteriä joko Mustangin T 10 tai Toploader vaihteistolle. http://hurst-shifters.com/