Mussemaan kirjoitti:
Arveletko että finndatsunia pystyy käyttämään vielä normaalina ympärivuotisena käyttiksenä 7-8l/100km normaaliajon kulutuksella sen jälkeen kun alkuperäiset tehot yli triplataan tai jopa nelinkertaistetaan ilman minkäänlaisia parannuksia tai muutoksia koneen sisuskaluihin?
Arveletko että noilla mersuilla ajetaan tosiaan jokapäiväistä ajoa töihin ja kauppaan jne? Kun puhut noiden tehojen triplaamisesta otitko huomioon että on vaihdettu 200 koneen tilalle 300? nehän triplautuu jo tuolla koneen vaihdolla
Mussemaan kirjoitti: Mutta miettikääpä hetkinen huviksenne ihan moottoriteknisenä visailuna sellaista asiaa että vanhan taksi-loson kalkattavasta kieselistä otetaan päivittäiseen käyttöautoon vääntöä ulos orggisosilla enemmän kuin on uudessa MB SLK McLarenissa. Ja se sentään on kompressoriahdettu 5.4 -litrainen moniventtiili V8 sekin. Kaikilla nykypäivän mausteilla.
Siis vertaat bensaa dieseliin väännössä? Eiköhän se nyt ole selvää että diesel voittaa. Ja tuo ei ole mikään kalkattava taksi-kone!
Mussemaan kirjoitti: Toisena esimerkkinä samalta valmistajalta uusi 55 AMG mallisto joita ei niitäkään ihan nuhapumppuina pidetä: 367HP/510Nm vastaan "kylänpoikien" nokiloso-mannelavetti: 430HP/+800Nm -vakioilla koneen sisukaluilla tottakai -mitä noita osia turhaan vaihtelemaan kun hyvin pelaa alkuperäisilläkin.
AMG vaan hörppää soppaa huomattavasti enemmän, joten sietääkin ihmetellä että onko se moottoreiden kehitys oikeasti niin mullistavaa viime aikoina ollutkaan.
Ja on tuossa uudessa muuten aikas laajalla alueella tuota voimaa.. ei oo lavetissa varmana kovinkaan laajalla alueella woimaa... ja kyllähän luulisikin vakio-sisusten kestävän kun on jo tehtaalla ahdettu ja dieseleissä aina vahva ala-kerta..
Esson baarissako kuulit....Mussemaan kirjoitti: En yhtään ihmettelisi jos huhu Mersun inssien vierailusta Herleveiden kotona olisi totta. kuulemma olivat käyneet ihmettelemässä oikeen saksasta asti 540HP 300TD meseä -sekin käyttis tottakai eikä mikään sunnuntaikilpuri.
Miksikäs siihen pitäis se 1200-1400 kaakkia saada? noilla samoilla tehoilla kun tuo kiisseli, kestää isolohko varmana pitempään.Mussemaan kirjoitti: Summa Summaarum ,
-ei mersun kiisseli-kutosta tarvi alkaa palvomaan, suorittaamaan sille uhrimenoja tai rakentamaan temppeleitä.
Mutta todella poikkeuksellinen kone se kestävyytensä ja potentiaalinsa puolesta silti on.
Jopa Fastbackin (tietty perustellustikin) hehkuttamat isolohkot(kin) kyllä kalpenevat: Jos vaikkapa 428CJ koneen kylkeen pätkäisee ison turbon ja antaa sille soppaa+painetta niin paljon että liikutaan jossain 1200HP-1400HP konetehon tuntumassa, niin kyllä taitaa jäädä talviajot/päivittäiset kauppareissut ajamatta.
