BPP:n dynoreissulla sai pari palstalaista kyytiä VW caddy 1.6TD savunlevittimellä -lystiä oli ainakin mulla ratissa. Oikein varsinainen ruoste-sleeper, ja roudariteipitykset farmikatteessa lisäävät vielä sleeper-henkeä.
Siinä väkisinkin menee suupielet korviin kun ahto nousee 3:een bariin, valtaisan vihellyksen, rätinän ja paukkeen säestämänä.
kun autoa "vähän"

ja katsoo peruutuspeilistä niin näkyy vain mustaa, mutta ei se tunnelmaa haittaa. Pääasia että maisema vaihtuu
Aku_81 kirjoitti:200cid kirjoitti: tarpeeks ahtoja niin saa vaikka puu-liiterin kulkemaan . <--piste :
siinä on vielä mesemiehille haastetta kun vanhat datsunit painaa vielä ohi ja
pienemmillä bensakoneilla
Arveletko että finndatsunia pystyy käyttämään vielä normaalina ympärivuotisena käyttiksenä 7-8l/100km normaaliajon kulutuksella sen jälkeen kun alkuperäiset tehot yli triplataan tai jopa nelinkertaistetaan ilman
minkäänlaisia parannuksia tai muutoksia koneen sisuskaluihin?
Moottoreista en juuri ymmärrä, mutta toivoisin että muissakin autoissa olisi yhtä lujia vakiokoneita. Sama sitten onko bensa vai diesel.
yllämainittu vaan on käytännössä mahdoton yhtälö bensakoneiden kanssa. Ainakin mun tietääkseni.
En tässä mitään käännytystyötä ole tekemässä, mulle sinällään on yksi ja sama mitä kukin uskoo tai mistä tykkää.
Mutta miettikääpä hetkinen huviksenne ihan moottoriteknisenä visailuna sellaista asiaa että vanhan taksi-loson kalkattavasta kieselistä otetaan päivittäiseen käyttöautoon vääntöä ulos orggisosilla
enemmän kuin on uudessa MB SLK McLarenissa. Ja se sentään on kompressoriahdettu 5.4 -litrainen moniventtiili V8 sekin. Kaikilla nykypäivän mausteilla.
Toisena esimerkkinä samalta valmistajalta uusi 55 AMG mallisto joita ei niitäkään ihan nuhapumppuina pidetä: 367HP/510Nm vastaan "kylänpoikien" nokiloso-mannelavetti: 430HP/+800Nm -vakioilla koneen sisukaluilla tottakai -mitä noita osia turhaan vaihtelemaan kun hyvin pelaa alkuperäisilläkin.
AMG vaan hörppää soppaa huomattavasti enemmän, joten sietääkin ihmetellä että onko se moottoreiden kehitys oikeasti niin mullistavaa viime aikoina ollutkaan.
En yhtään ihmettelisi jos huhu Mersun inssien vierailusta Herleveiden kotona olisi totta. kuulemma olivat käyneet ihmettelemässä oikeen saksasta asti 540HP 300TD meseä -sekin käyttis tottakai eikä mikään sunnuntaikilpuri.
Summa Summaarum ,
-ei mersun kiisseli-kutosta tarvi alkaa palvomaan, suorittaamaan sille uhrimenoja tai rakentamaan temppeleitä.
Mutta todella poikkeuksellinen kone se kestävyytensä ja potentiaalinsa puolesta silti on.
Jopa Fastbackin (tietty perustellustikin) hehkuttamat isolohkot(kin) kyllä kalpenevat: Jos vaikkapa 428CJ koneen kylkeen pätkäisee ison turbon ja antaa sille soppaa+painetta niin paljon että liikutaan jossain 1200HP-1400HP konetehon tuntumassa, niin kyllä taitaa jäädä talviajot/päivittäiset kauppareissut ajamatta.