foxin pulttijaon muutos 4 pulttisesta --> 5 pulttiseksi ?
foxin pulttijaon muutos 4 pulttisesta --> 5 pulttiseksi ?
mites onnistuu helpoiten foxin pulttijaon muuttaminen 5 pulttiseks?
-91GT
Soitat kivitilaan ja tilaat etupäähän 5 pulttiset jarrulevyt ja takapäähän 5 pulttiset vetarit+jarrurummut.
Samalla tietty vanteet uusiks ja mahollisesti renkaat.
En tiiä miten nyt on hinnat mutta alle 600 euroon meni mulla muistaakseni kun otti nuo ylläolevat ja laakerit tietenkin uusia.
Sillon oli tosin jotain ongelmia noitten vetarien saannissa kun valmistaja vaihtu, hinta tuplaantui jne jne.. .. ... ..
Vanteet tietty päälle vielä.
Helppo homma tehhäkin, ja erittäin helppo jos saa auton nosturille
Samalla tietty vanteet uusiks ja mahollisesti renkaat.
En tiiä miten nyt on hinnat mutta alle 600 euroon meni mulla muistaakseni kun otti nuo ylläolevat ja laakerit tietenkin uusia.
Sillon oli tosin jotain ongelmia noitten vetarien saannissa kun valmistaja vaihtu, hinta tuplaantui jne jne.. .. ... ..
Vanteet tietty päälle vielä.
Helppo homma tehhäkin, ja erittäin helppo jos saa auton nosturille

--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Sittenhän sun ei tartte taakse hommata kun vetarit, vanhoihin levyihin teetät uuden jaon. maksaahan sekin tietty jonkun verran, mutta varmasti halvempi mitä uudet levyt.exquisite kirjoitti:nii mul on täl hetkel levyt takana.. aika kalliiks toi näköjään tulee.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Poraat vain uuden pulttijaon takavetarin laippoihin samoin levyihin, säästyt niiden uusimiselta. Ostat vain etulevyt ja satulat jos ei entiset satulat käy, niitäkin löytyy hyviä käytettyjä jos et halua maksaa uusien hintaa. Nymanin Peterille kun soitat saat sopivasti jarrut.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Exkuisite selviät halvalla, siitä jarru muutoksesta kun viitit vähän ahertaa. On helppo operaatio porata ne reijät, tietenkin jos on ylimääräistä rahaa kylvää niin uutta akselia vaan , joillakin vain on peukalo keskellä kämmentä ei onnistu, mut voihan sitä kaveria pyytää joka osais homman tehdä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: foxin pulttijaon muutos 4 pulttisesta --> 5 pulttisek
Ajamalla Ikaalisiin HHP:n pajalle.exquisite kirjoitti:mites onnistuu helpoiten foxin pulttijaon muuttaminen 5 pulttiseks?

-Jukka-
Eipä niitä löydy turhan paljoa tuolle 5 pulttijaollekaan.exquisite kirjoitti:vanteita löytyy niin surkea valikoima 4-pulttijaolle. tarttis saada jotku 10" leveet tynnyrit taakse.Aku_81 kirjoitti:Miksi pitäis saada 5-pulttijako?
Lähinnä se pieni ET on se mihin homma kusee.
Kyllähän niitä jenkeistä saa, mutta kovin myy ei oota kotimaiset vannekaupat, ainakin Hämeenlinnan seudulla kun on käynyt kyselemässä.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Vanneasioissa kannattaa itse olla aika aktiivinen, harva osamyyjä tietää suoraan mitkä vanteet sopivat mihinkin autoon juuri kuten ostaja haluaa. Paras on kun jaksaa itse mittailla tarvittavat mitat "toleranssin" minkälaiset vanteiden tulisi olla ja alkaa sen perusteella jahtaamaan sopivia vanteita eri valmistajien nettisivuilta. Sitten kun se vanne löytyy niin sen perusteella tilaamaan vanne Niemensivu, Hämeenkorpi tms. kautta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Aku, parempi vannevalikoima, ei muuta tolkkua periaatteessa. No oisko taakse paremmin saatavilla levyjarrusatseja?exquisite kirjoitti:vanteita löytyy niin surkea valikoima 4-pulttijaolle. tarttis saada jotku 10" leveet tynnyrit taakse.Aku_81 kirjoitti:Miksi pitäis saada 5-pulttijako?
Itse aloin ajatella Ford Racingin jarrukonversiota ja ei ole mielestäni pahan hintainenkaan tuollaiseksi satsiksi. 11" levyt taakse, ns. Explorer conversion kit, ja menee 8.8- ja 9 -periin. Jenkeissä luokkaa $375 esim. Summitilla, kotimaassa kuulin jonkun ostaneen reilulla 400 eurolla.
Vastaus alkup. kysymykseen, tässä yksi vaihtoehto: Em. kit + esim. Moserin akselit + FRPP 5-pulttiset etulevyt jäänee vielä alle tonnin satsiksi kaikkinensa (ei taida tulla käsijarruvaijereita tuohon kittiin joten ne hankittava erikseen jos vanhat ei käy). Muutaman satasen halvemmaksi jää jos taakse jättää rumpujarrut.
Exq:lle 4-pulttiset; ei taida löytyä ihan noin leveitä mutta lienet tsekannut Citroen/Peugeot/Saab/Toyota/Ford -valikoimat? 4x108 ja ET pieni.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Suurin hyöty konversiosta on juuri laaja vannevalikoima ( ei kylläkään kotimaan rengasliikkeistä ) ja jarrujen edullinen parantaminen.
Ameriikassakin nykyään suosituinta on vaihtaa Foxiin koko SN95 eturipustus ( käytettynä alk. 450€, löytyy normaalisti hyllystä ) ja tähän on helppo ja halpa tarvittaessa lisätä 13" jarrulevyt ja saatavilla on erilaisia jarrusatuloita, tai jopa SN - satulan siirtopaloja tälle isolle levylle.
Toki 11" Fox-jarrutkin riittävät tosi pitkälle ja niitäkin voi vielä parantaa Lincoln - satuloilla, mutta muut versiot maksavatkin jo enemmän kuin SN ripustus.
Olen tässä suunnitellut mm. Foxeihin 10,5 - 13" takalevyjarrujarrusarjat SN takasatulalla ja ne tulevat tuotantoon toivottavasti syksyksi.
Näitä kaikkia xtreme osiakin pitäisi normaalisti löytyä täältä suomestakin hyllystä - 5-bolt vetoakselit, cobra-satulat ja mm. 13" Powerslot ja Baer levyt mukaanlukien.
Oma kerholehtemme ja sen lukuisat ilmoittajat ovat tässä hyvänä apuna!
Ameriikassakin nykyään suosituinta on vaihtaa Foxiin koko SN95 eturipustus ( käytettynä alk. 450€, löytyy normaalisti hyllystä ) ja tähän on helppo ja halpa tarvittaessa lisätä 13" jarrulevyt ja saatavilla on erilaisia jarrusatuloita, tai jopa SN - satulan siirtopaloja tälle isolle levylle.
Toki 11" Fox-jarrutkin riittävät tosi pitkälle ja niitäkin voi vielä parantaa Lincoln - satuloilla, mutta muut versiot maksavatkin jo enemmän kuin SN ripustus.
Olen tässä suunnitellut mm. Foxeihin 10,5 - 13" takalevyjarrujarrusarjat SN takasatulalla ja ne tulevat tuotantoon toivottavasti syksyksi.
Näitä kaikkia xtreme osiakin pitäisi normaalisti löytyä täältä suomestakin hyllystä - 5-bolt vetoakselit, cobra-satulat ja mm. 13" Powerslot ja Baer levyt mukaanlukien.
Oma kerholehtemme ja sen lukuisat ilmoittajat ovat tässä hyvänä apuna!
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Parempi vannevalikoima olis ok mutta ei hirveästi näihin nelivalovokseihin ole asiallisia vanteita mitkä alle viittis laittaa, no tietty bullitit mutta näyttää aika monella (jenkillä) niitä olevan joten jääköön viispulttisuus. Tuskinpa takalevytkään onnelliseksi tekee, montas kertaa ac474 ts hannu kävi leimalla että sai käsijarrun pitämään, kolmas kertako toden sanoi? Oishan 13" etulevyt näyttävät mutta kun ei ole mitään kunnon pannua pellin alla niin olkoot, jos ei noilla 11" ja lincolnin satuloilla pysähdy niin onhan tuolla rintajupilla vieläkin svt cobra myynnissäGT-350 kirjoitti:Aku, parempi vannevalikoima, ei muuta tolkkua periaatteessa. No oisko taakse paremmin saatavilla levyjarrusatseja?exquisite kirjoitti:vanteita löytyy niin surkea valikoima 4-pulttijaolle. tarttis saada jotku 10" leveet tynnyrit taakse.Aku_81 kirjoitti:Miksi pitäis saada 5-pulttijako?
Itse aloin ajatella Ford Racingin jarrukonversiota ja ei ole mielestäni pahan hintainenkaan tuollaiseksi satsiksi. 11" levyt taakse, ns. Explorer conversion kit, ja menee 8.8- ja 9 -periin. Jenkeissä luokkaa $375 esim. Summitilla, kotimaassa kuulin jonkun ostaneen reilulla 400 eurolla.
Vastaus alkup. kysymykseen, tässä yksi vaihtoehto: Em. kit + esim. Moserin akselit + FRPP 5-pulttiset etulevyt jäänee vielä alle tonnin satsiksi kaikkinensa (ei taida tulla käsijarruvaijereita tuohon kittiin joten ne hankittava erikseen jos vanhat ei käy). Muutaman satasen halvemmaksi jää jos taakse jättää rumpujarrut.
Exq:lle 4-pulttiset; ei taida löytyä ihan noin leveitä mutta lienet tsekannut Citroen/Peugeot/Saab/Toyota/Ford -valikoimat? 4x108 ja ET pieni.

Go tell Alice....