Crate enginet 302 vs 351

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Crate enginet 302 vs 351

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Ajankuluksi selailin Fordin crate engineita.. Mikahan siina on, etta 302 loytyy jamakampana kuin 351? Isolohkot on tietty eri asia, mutta tuo ero ihmetytti.. Onko noin, etta 302 loytyy paremmin viripalikkaa kuin 351?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

ja milähän lailla jämäkämpää :shock: löytyy 302 :seen
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Saataapi tuo markkinoiden kysyntä olla syynä tarjontaan, eli 351 ei noin vain heitetä foxiin. Mahdollista se tietysti on mutta jos vertaa bolt on 5.0 tai rakentamalla 351...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

veekoo tarkoittanee tätä M-6007-C347*, eli 450 hv crate 347:aa? Toisaalta M-6007-D392E* on +430 hv ja siinä on 50 ft/lbs enempi vääntöä. Eiköhän ole ajan kysymys milloin racingilta tulee tymäkämpi 351w pikkulohko. Toiseksi foxeista puheenollen 460 cid koneet ovat todella suosittuja foxeihin - isolohko forumilla lähes joka kolmannella on fox+429/460 johdannainen. Racingin kaikki crate 460/521 cid koneet tulevat takasumpulla ja käyvät foxiin "drop in". Moottorikiinnikkeitä löytyy lähes joka valmistajalta fox&460 swappiin.

Toisaalta veekoo miksi ostaa kallista 450/400ft-lbs hv pikkulohkoa, kun saat 550hv/545ft-lbs 460cid edullisemmin? Vaihteisto menee uusiksi kyllä, mutta ei se vakio C4 (?) kestä kuitenkaan +400 hv selkäsaunaa. 9" periä siellä on romuttamot pullollaan - ihan vaan ajateltavaa lisää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Niin, no pointti nyt oli että toi 302 on Bolt on, eli esim jarru tehostin ym pientä haraa vastaan, isompaan vaihdossa. Saahan sinne vaikka Cammerin jos käsityöt kiinnostaa... ja puskeminen :oops: :lol: :wink:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ei nuo muutkaan kauaksi "jenkki" bolt-on touhusta heitä ja ylijääneellä rahalla voi ostaa uuden bolt-on tehostimen, moottorinkiinnikkeet ym pientä. Peltisarjoja saa fox koppaan, ei tarvitse laikata jousitorneja eikä mitään.

302 on hyvä moottori, josta vieläkin eräät sanovat sen olevan ainoa oikea kilpamoottori kun pikkulohkoista puhutaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Joillekin bolt-on on sama kuin vanha pois ja uusi tilalle ja toisille ikuisuusprojekti tai ainakin useiden vuosien uurastus. Lopputuloksena kuitenkin hetken huuma kaupungin kaduilla odotellen jos joku sattuisi vaikka diiseli Mersulla lähteä kisaan liikennevaloista.
Olen liikkunut jollainlailla tuossa välimaastossa, ja suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa. Jenkeissä pojat saa minun puolesta rakentaa mitä haluaa.

Mutta johtuisiko mainittujen koneiden tehoero maagisesta 3.000" iskusta ja 4.000" porauksesta :lol: .
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mave »

Fastback kirjoitti:veekoo tarkoittanee tätä M-6007-C347*, eli 450 hv crate 347:aa? Toisaalta M-6007-D392E

on +430 hv ja siinä on 50 ft/lbs enempi vääntöä. Eiköhän ole ajan kysymys milloin racingilta tulee tymäkämpi 351w pikkulohko. Toiseksi foxeista puheenollen 460 cid koneet ovat todella suosittuja foxeihin - isolohko forumilla lähes joka kolmannella on fox+429/460 johdannainen. Racingin kaikki crate 460/521 cid koneet tulevat takasumpulla ja käyvät foxiin "drop in". Moottorikiinnikkeitä löytyy lähes joka valmistajalta fox&460 swappiin.

Toisaalta veekoo miksi ostaa kallista 450/400ft-lbs hv pikkulohkoa, kun saat 550hv/545ft-lbs 460cid edullisemmin? Vaihteisto menee uusiksi kyllä, mutta ei se vakio C4 (?) kestä kuitenkaan +400 hv selkäsaunaa. 9" periä siellä on romuttamot pullollaan - ihan vaan ajateltavaa lisää.

http://store.summitracing.com/default.a ... toview=sku

Siinä olis sitten ford racingin "uusin 351" FMS-M-6007-C392 , jossa pitäis olla tehoa 475 ja vääntöä 495 ft./lbs! Tehon/väännön nousu verrattuna M-6007-D392E crate moottorin 430 hp at 5,500 rpm and 450 ft.-lbs johtuu ainakin paremmista Z304 kansista kuin GT-40 kannet, sekä nokka hieman eri tyyppinen ja puristukset on nostettu 9.7:1 - 10.0:1.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

457 kirjoitti:Joillekin bolt-on on sama kuin vanha pois ja uusi tilalle ja toisille ikuisuusprojekti tai ainakin useiden vuosien uurastus. Lopputuloksena kuitenkin hetken huuma kaupungin kaduilla odotellen jos joku sattuisi vaikka diiseli Mersulla lähteä kisaan liikennevaloista.
Olen liikkunut jollainlailla tuossa välimaastossa, ja suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa. Jenkeissä pojat saa minun puolesta rakentaa mitä haluaa.

Mutta johtuisiko mainittujen koneiden tehoero maagisesta 3.000" iskusta ja 4.000" porauksesta :lol: .
:) Eihän noitten dieseli mersujen kanssa enään uskalla :lol: Ne kulkee kaikki 11s...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

mave kirjoitti:http://store.summitracing.com/default.a ... toview=sku

Siinä olis sitten ford racingin "uusin 351" FMS-M-6007-C392 , jossa pitäis olla tehoa 475 ja vääntöä 495 ft./lbs! Tehon/väännön nousu verrattuna M-6007-D392E crate moottorin 430 hp at 5,500 rpm and 450 ft.-lbs johtuu ainakin paremmista Z304 kansista kuin GT-40 kannet, sekä nokka hieman eri tyyppinen ja puristukset on nostettu 9.7:1 - 10.0:1.
Ei ollenkaan hassumpi paketti. Kyllä noista 430hv strokereistakin dynotettiin yleisesti enemmän mitä niistä on luvattu. Eiköhän tuommoisella liikahda auto kuin auto.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Fastback kirjoitti: Toisaalta veekoo miksi ostaa kallista 450/400ft-lbs hv pikkulohkoa, kun saat 550hv/545ft-lbs 460cid edullisemmin? Vaihteisto menee uusiksi kyllä, mutta ei se vakio C4 (?) kestä kuitenkaan +400 hv selkäsaunaa. 9" periä siellä on romuttamot pullollaan - ihan vaan ajateltavaa lisää.
T-5 ja 9" auburni siella on ottamassa rankaisua vastaan. Toi crate-engine jaanee myohemmalle, kun naemma nykyisessakin on viela alipaineet ihan inhimillisissa arvoissa. Kaasari vaan kuntoon ja ajoa. Sen jalkeen pelimerkit menee korin korjaukseen. Ehka. Sitten taas konehuoneeseen. Meinaan toi nykynen loota morjenstaa aika varmasti, jos tehot menee yli 250hp. Tarttee siis vahvistaa se ensin. Pari laatikkopajaa on jo tiedossa talta seudulta... 8)

Niin tosta C4 arvailusta: 66.666% mun musteista on tikulla, vaikka automaagi onkin kivempi. Helpompi driftata jne.. :wink: 8)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin