Crate enginet 302 vs 351
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Crate enginet 302 vs 351
Ajankuluksi selailin Fordin crate engineita.. Mikahan siina on, etta 302 loytyy jamakampana kuin 351? Isolohkot on tietty eri asia, mutta tuo ero ihmetytti.. Onko noin, etta 302 loytyy paremmin viripalikkaa kuin 351?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
veekoo tarkoittanee tätä M-6007-C347*, eli 450 hv crate 347:aa? Toisaalta M-6007-D392E* on +430 hv ja siinä on 50 ft/lbs enempi vääntöä. Eiköhän ole ajan kysymys milloin racingilta tulee tymäkämpi 351w pikkulohko. Toiseksi foxeista puheenollen 460 cid koneet ovat todella suosittuja foxeihin - isolohko forumilla lähes joka kolmannella on fox+429/460 johdannainen. Racingin kaikki crate 460/521 cid koneet tulevat takasumpulla ja käyvät foxiin "drop in". Moottorikiinnikkeitä löytyy lähes joka valmistajalta fox&460 swappiin.
Toisaalta veekoo miksi ostaa kallista 450/400ft-lbs hv pikkulohkoa, kun saat 550hv/545ft-lbs 460cid edullisemmin? Vaihteisto menee uusiksi kyllä, mutta ei se vakio C4 (?) kestä kuitenkaan +400 hv selkäsaunaa. 9" periä siellä on romuttamot pullollaan - ihan vaan ajateltavaa lisää.
Toisaalta veekoo miksi ostaa kallista 450/400ft-lbs hv pikkulohkoa, kun saat 550hv/545ft-lbs 460cid edullisemmin? Vaihteisto menee uusiksi kyllä, mutta ei se vakio C4 (?) kestä kuitenkaan +400 hv selkäsaunaa. 9" periä siellä on romuttamot pullollaan - ihan vaan ajateltavaa lisää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Ei nuo muutkaan kauaksi "jenkki" bolt-on touhusta heitä ja ylijääneellä rahalla voi ostaa uuden bolt-on tehostimen, moottorinkiinnikkeet ym pientä. Peltisarjoja saa fox koppaan, ei tarvitse laikata jousitorneja eikä mitään.
302 on hyvä moottori, josta vieläkin eräät sanovat sen olevan ainoa oikea kilpamoottori kun pikkulohkoista puhutaan.
302 on hyvä moottori, josta vieläkin eräät sanovat sen olevan ainoa oikea kilpamoottori kun pikkulohkoista puhutaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Joillekin bolt-on on sama kuin vanha pois ja uusi tilalle ja toisille ikuisuusprojekti tai ainakin useiden vuosien uurastus. Lopputuloksena kuitenkin hetken huuma kaupungin kaduilla odotellen jos joku sattuisi vaikka diiseli Mersulla lähteä kisaan liikennevaloista.
Olen liikkunut jollainlailla tuossa välimaastossa, ja suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa. Jenkeissä pojat saa minun puolesta rakentaa mitä haluaa.
Mutta johtuisiko mainittujen koneiden tehoero maagisesta 3.000" iskusta ja 4.000" porauksesta
.
Olen liikkunut jollainlailla tuossa välimaastossa, ja suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa. Jenkeissä pojat saa minun puolesta rakentaa mitä haluaa.
Mutta johtuisiko mainittujen koneiden tehoero maagisesta 3.000" iskusta ja 4.000" porauksesta

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aktiivi
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
- Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
- Viesti:
Fastback kirjoitti:veekoo tarkoittanee tätä M-6007-C347*, eli 450 hv crate 347:aa? Toisaalta M-6007-D392E
on +430 hv ja siinä on 50 ft/lbs enempi vääntöä. Eiköhän ole ajan kysymys milloin racingilta tulee tymäkämpi 351w pikkulohko. Toiseksi foxeista puheenollen 460 cid koneet ovat todella suosittuja foxeihin - isolohko forumilla lähes joka kolmannella on fox+429/460 johdannainen. Racingin kaikki crate 460/521 cid koneet tulevat takasumpulla ja käyvät foxiin "drop in". Moottorikiinnikkeitä löytyy lähes joka valmistajalta fox&460 swappiin.
Toisaalta veekoo miksi ostaa kallista 450/400ft-lbs hv pikkulohkoa, kun saat 550hv/545ft-lbs 460cid edullisemmin? Vaihteisto menee uusiksi kyllä, mutta ei se vakio C4 (?) kestä kuitenkaan +400 hv selkäsaunaa. 9" periä siellä on romuttamot pullollaan - ihan vaan ajateltavaa lisää.
http://store.summitracing.com/default.a ... toview=sku
Siinä olis sitten ford racingin "uusin 351" FMS-M-6007-C392 , jossa pitäis olla tehoa 475 ja vääntöä 495 ft./lbs! Tehon/väännön nousu verrattuna M-6007-D392E crate moottorin 430 hp at 5,500 rpm and 450 ft.-lbs johtuu ainakin paremmista Z304 kansista kuin GT-40 kannet, sekä nokka hieman eri tyyppinen ja puristukset on nostettu 9.7:1 - 10.0:1.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
457 kirjoitti:Joillekin bolt-on on sama kuin vanha pois ja uusi tilalle ja toisille ikuisuusprojekti tai ainakin useiden vuosien uurastus. Lopputuloksena kuitenkin hetken huuma kaupungin kaduilla odotellen jos joku sattuisi vaikka diiseli Mersulla lähteä kisaan liikennevaloista.
Olen liikkunut jollainlailla tuossa välimaastossa, ja suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa. Jenkeissä pojat saa minun puolesta rakentaa mitä haluaa.
Mutta johtuisiko mainittujen koneiden tehoero maagisesta 3.000" iskusta ja 4.000" porauksesta.


- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Ei ollenkaan hassumpi paketti. Kyllä noista 430hv strokereistakin dynotettiin yleisesti enemmän mitä niistä on luvattu. Eiköhän tuommoisella liikahda auto kuin auto.mave kirjoitti:http://store.summitracing.com/default.a ... toview=sku
Siinä olis sitten ford racingin "uusin 351" FMS-M-6007-C392 , jossa pitäis olla tehoa 475 ja vääntöä 495 ft./lbs! Tehon/väännön nousu verrattuna M-6007-D392E crate moottorin 430 hp at 5,500 rpm and 450 ft.-lbs johtuu ainakin paremmista Z304 kansista kuin GT-40 kannet, sekä nokka hieman eri tyyppinen ja puristukset on nostettu 9.7:1 - 10.0:1.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
T-5 ja 9" auburni siella on ottamassa rankaisua vastaan. Toi crate-engine jaanee myohemmalle, kun naemma nykyisessakin on viela alipaineet ihan inhimillisissa arvoissa. Kaasari vaan kuntoon ja ajoa. Sen jalkeen pelimerkit menee korin korjaukseen. Ehka. Sitten taas konehuoneeseen. Meinaan toi nykynen loota morjenstaa aika varmasti, jos tehot menee yli 250hp. Tarttee siis vahvistaa se ensin. Pari laatikkopajaa on jo tiedossa talta seudulta...Fastback kirjoitti: Toisaalta veekoo miksi ostaa kallista 450/400ft-lbs hv pikkulohkoa, kun saat 550hv/545ft-lbs 460cid edullisemmin? Vaihteisto menee uusiksi kyllä, mutta ei se vakio C4 (?) kestä kuitenkaan +400 hv selkäsaunaa. 9" periä siellä on romuttamot pullollaan - ihan vaan ajateltavaa lisää.

Niin tosta C4 arvailusta: 66.666% mun musteista on tikulla, vaikka automaagi onkin kivempi. Helpompi driftata jne..

