ahtimen asennus ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

ahtimen asennus ?

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

olisiko kellään kokemusta ahtimen asennuksesta ja käyttökokemuksia ?

302 kasiin ja 3,8 V6 koneeseen ?
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Minkälaista ahdinta olet suunnitellut? Asennukset (ja käyttökokemuksetkin) kuitenkin eroaa toisistaan aika paljon turbon, Rootsin/ruuvin ja keskipakoahtimen välillä.
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

kysessää lisätehon hankkiminen...

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

eli kaikki käy ! :) kunhan potkua tulee lisää kohtuullisin kustannuksin
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Hassua... Mullakin kävi tänään mielessä ahdin ja sen asennus. Kävin jopa pientä palavaria asennuksesta tuossa "pajalla" jossa muutenkin teetän kaikki korjaukset. Taitaa ahtaminen olla hinta-/tehosuhteeltaan helpoin keino hummien lisäämiseen. Edukkaampaa se kuitenkin on kuin vapaasti hengittävän hummanlisäily tuohon +300 joukkoon... luulisin. Vapaasti hengittävään kun pitäisi vaihtaa nokka, kannet imusarja, kaasuläppäkotelo, ehkä suuttimet, pakosarjat... lista on lähes loputon.
Paras tulos olisi siinä, että jos vaikka ensin kunnostaa koneen iskuun ja sitten ynnää ahtimen kaveriksi. Eikä mene liiallisuuksiin ahtimen kanssa. Aina ei isoin ole se paras. :roll:
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo ja kaikista paras on että tyytyy siihen mitä siellä pellin alla on entuudestaan, ei tule turhanpäiväisiä kustannuksia :!: .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

ROKI kirjoitti:Joo ja kaikista paras on että tyytyy siihen mitä siellä pellin alla on entuudestaan, ei tule turhanpäiväisiä kustannuksia :!: .
Harvinaisen oikeassa olet. Itse haaveilen lähinnä siksi, että tiedän sitten mitä teen, jos kone sanoo sopimuksensa irti. Toivottavasti sitä päivää ei tule lähivuosina.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Joo ja kaikista paras on että tyytyy siihen mitä siellä pellin alla on entuudestaan, ei tule turhanpäiväisiä kustannuksia
Juu, mutta siinä vaiheessa kun joka GTI mallista alkaa löytyä yli 200 hepoa lisääntyy pelko että alkaa jäämään jalkoihin. Kyllä aina on hyvä pitää ainakin 100 hepan kaula noihin 1/2 ja 3/4 moottoreihin, maksaa mitä maksaa.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

ennakkoa ennakkoa..

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

eli kun noita erilaisia moottorivermeitä sattuu kohdalle -- niin että kannattaako ostaa turpo-ruuvvi kainaloon ja viiä kottiin...

siksipä kokemuksia kyselen jot poksahtaako koko pannu ekaan paineistettuun hurautukseen

voihan sinne takakonttiin liimata teetetyn Teippi-Ville tarran jossa lukee et "hel..tin noppee peli..." ja sit cruisailla rauhassa 8)

Nettiä selatessa vaan luin juttuja Vortecin ahtimesta joka menisi pulttaamalla paikalleen... :o
vakio vehkeellä vakio menoa, vakio hupia , vakio.... :roll: :oops: :D
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: ennakkoa ennakkoa..

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Sulkava kirjoitti:Nettiä selatessa vaan luin juttuja Vortecin ahtimesta joka menisi pulttaamalla paikalleen... :o
vakio vehkeellä vakio menoa, vakio hupia , vakio.... :roll: :oops: :D
Vortec, powerdyne, paxton ja mitä niitä onkaan, niin saa 5.0 koneeseen valmiita asennussarjoja. tulee vakio mottiin kaikki tarvittava mukana ja on simppeli homma laittaa. Aikaa saa tietysti kulumaan mutta kun ohjeiden mukaan laittaa, niin ei paha rasti.
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Ja maltillisilla ahdoilla varmasti kestää konetta avaamattakin. Tosin niitä ahtoja on ehkä liian helppo nostella myöhemmin... :)

Myös ruuviahtimia löytyy 5.0:aan valmiita settejä. Ja varmaankin turbojakin, mutta oma valinta olisi ruuvi, vaikka taitaa kallein vaihtoehto olla. Pääasia että ollaan ylipaineen puolella.
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

REMMI-AHDIN MÄÄRÄÄ TAHDIN!!!!!! :twisted: :twisted:
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Kunnon kansipahvit ja ARP:n pultit ylakertaan on aika minimi ahtamisessa. Ainakin 5.0:n rautakansien kanssa.. Turbon asennuksessa on jonkin verran enemman tyota, mutta toimiessaan on ihan hauska laite + ei tarvitse ihmetella paikaltaan hyppaavien remmien kanssa tms.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

katsastuksen kauhua

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

mites tollanen ahtimen asennus menee katastukseen ??? ssis tehonlisäys ?
onkos siittä kokemuksia ??? :shock:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Hankalasti. Aihetta on taalla kasitelty laajalti aiemmin, kokeile tuosta ylhaalta tuolla HAKU-numikalla ja laita hakusanaksi remmiahdin. Loytyy paljon infoa aiheesta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

osia löytyi heti...

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

eli tarjolla olisi T-birdin Eaton M 90 ..... mitäs muutoksia mosa tarvii ??? imusarjat ?
lueskelin nuo aikaisemmat remmi-keskustelut mutta en kyl löytänyt et mitä sit TOSIAAN tarvii muuttaa jos remmin haluaa.
Kari :shock:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Vastaa Viestiin