ahtimen asennus ?
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
ahtimen asennus ?
olisiko kellään kokemusta ahtimen asennuksesta ja käyttökokemuksia ?
302 kasiin ja 3,8 V6 koneeseen ?
302 kasiin ja 3,8 V6 koneeseen ?
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
kysessää lisätehon hankkiminen...
eli kaikki käy !
kunhan potkua tulee lisää kohtuullisin kustannuksin

Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Hassua... Mullakin kävi tänään mielessä ahdin ja sen asennus. Kävin jopa pientä palavaria asennuksesta tuossa "pajalla" jossa muutenkin teetän kaikki korjaukset. Taitaa ahtaminen olla hinta-/tehosuhteeltaan helpoin keino hummien lisäämiseen. Edukkaampaa se kuitenkin on kuin vapaasti hengittävän hummanlisäily tuohon +300 joukkoon... luulisin. Vapaasti hengittävään kun pitäisi vaihtaa nokka, kannet imusarja, kaasuläppäkotelo, ehkä suuttimet, pakosarjat... lista on lähes loputon.
Paras tulos olisi siinä, että jos vaikka ensin kunnostaa koneen iskuun ja sitten ynnää ahtimen kaveriksi. Eikä mene liiallisuuksiin ahtimen kanssa. Aina ei isoin ole se paras.
Paras tulos olisi siinä, että jos vaikka ensin kunnostaa koneen iskuun ja sitten ynnää ahtimen kaveriksi. Eikä mene liiallisuuksiin ahtimen kanssa. Aina ei isoin ole se paras.

Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Harvinaisen oikeassa olet. Itse haaveilen lähinnä siksi, että tiedän sitten mitä teen, jos kone sanoo sopimuksensa irti. Toivottavasti sitä päivää ei tule lähivuosina.ROKI kirjoitti:Joo ja kaikista paras on että tyytyy siihen mitä siellä pellin alla on entuudestaan, ei tule turhanpäiväisiä kustannuksia.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Juu, mutta siinä vaiheessa kun joka GTI mallista alkaa löytyä yli 200 hepoa lisääntyy pelko että alkaa jäämään jalkoihin. Kyllä aina on hyvä pitää ainakin 100 hepan kaula noihin 1/2 ja 3/4 moottoreihin, maksaa mitä maksaa.Joo ja kaikista paras on että tyytyy siihen mitä siellä pellin alla on entuudestaan, ei tule turhanpäiväisiä kustannuksia
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
ennakkoa ennakkoa..
eli kun noita erilaisia moottorivermeitä sattuu kohdalle -- niin että kannattaako ostaa turpo-ruuvvi kainaloon ja viiä kottiin...
siksipä kokemuksia kyselen jot poksahtaako koko pannu ekaan paineistettuun hurautukseen
voihan sinne takakonttiin liimata teetetyn Teippi-Ville tarran jossa lukee et "hel..tin noppee peli..." ja sit cruisailla rauhassa
Nettiä selatessa vaan luin juttuja Vortecin ahtimesta joka menisi pulttaamalla paikalleen...
vakio vehkeellä vakio menoa, vakio hupia , vakio....

siksipä kokemuksia kyselen jot poksahtaako koko pannu ekaan paineistettuun hurautukseen
voihan sinne takakonttiin liimata teetetyn Teippi-Ville tarran jossa lukee et "hel..tin noppee peli..." ja sit cruisailla rauhassa

Nettiä selatessa vaan luin juttuja Vortecin ahtimesta joka menisi pulttaamalla paikalleen...

vakio vehkeellä vakio menoa, vakio hupia , vakio....



Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Re: ennakkoa ennakkoa..
Vortec, powerdyne, paxton ja mitä niitä onkaan, niin saa 5.0 koneeseen valmiita asennussarjoja. tulee vakio mottiin kaikki tarvittava mukana ja on simppeli homma laittaa. Aikaa saa tietysti kulumaan mutta kun ohjeiden mukaan laittaa, niin ei paha rasti.Sulkava kirjoitti:Nettiä selatessa vaan luin juttuja Vortecin ahtimesta joka menisi pulttaamalla paikalleen...![]()
vakio vehkeellä vakio menoa, vakio hupia , vakio....![]()
![]()
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Ja maltillisilla ahdoilla varmasti kestää konetta avaamattakin. Tosin niitä ahtoja on ehkä liian helppo nostella myöhemmin...
Myös ruuviahtimia löytyy 5.0:aan valmiita settejä. Ja varmaankin turbojakin, mutta oma valinta olisi ruuvi, vaikka taitaa kallein vaihtoehto olla. Pääasia että ollaan ylipaineen puolella.

Myös ruuviahtimia löytyy 5.0:aan valmiita settejä. Ja varmaankin turbojakin, mutta oma valinta olisi ruuvi, vaikka taitaa kallein vaihtoehto olla. Pääasia että ollaan ylipaineen puolella.
Kunnon kansipahvit ja ARP:n pultit ylakertaan on aika minimi ahtamisessa. Ainakin 5.0:n rautakansien kanssa.. Turbon asennuksessa on jonkin verran enemman tyota, mutta toimiessaan on ihan hauska laite + ei tarvitse ihmetella paikaltaan hyppaavien remmien kanssa tms.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
katsastuksen kauhua
mites tollanen ahtimen asennus menee katastukseen ??? ssis tehonlisäys ?
onkos siittä kokemuksia ???
onkos siittä kokemuksia ???

Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Hankalasti. Aihetta on taalla kasitelty laajalti aiemmin, kokeile tuosta ylhaalta tuolla HAKU-numikalla ja laita hakusanaksi remmiahdin. Loytyy paljon infoa aiheesta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
osia löytyi heti...
eli tarjolla olisi T-birdin Eaton M 90 ..... mitäs muutoksia mosa tarvii ??? imusarjat ?
lueskelin nuo aikaisemmat remmi-keskustelut mutta en kyl löytänyt et mitä sit TOSIAAN tarvii muuttaa jos remmin haluaa.
Kari
lueskelin nuo aikaisemmat remmi-keskustelut mutta en kyl löytänyt et mitä sit TOSIAAN tarvii muuttaa jos remmin haluaa.
Kari

Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne