T10:n vaihtamisongelma?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

T10:n vaihtamisongelma?

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Vaihdan laatikkoon laakerit, synkrot jne. Onkohan tossa T10:ssä joku kohta mikä pitää erityisesti katsoa tai todennäköisesti rikki?

Suurin vaiva on ollut kakkosen lievä rusahtaminen, mutta muuten vaihteet pysyvät hyvin päällä.

Kun laatikko on tsekattu niin koko tekniikka onkin tullut avattua kertaalleen :D
Viimeksi muokannut voxagent, 29 Touko 2006, 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Oma T10 piti ennen täysremppaa ykkösellä kovaa meteliä, syy löytyi kuluneista laakereista. Ensimmäisellä koeajolla uudet synkrot oli niin jäykkiä ettei meinannut pykälät vaihtua. Muutama kilometri varovaista ajoa ja laatikko alkoi toimia. Edelleen on kylläkin nelonen vielä hukassa, mutta pitänee etsiä vikaa vaihteen siirtäjistä/shifteristä.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Laatikko avattu: laakerit hurisevaa mallia ja ryhmäpyörän akselissa vähän uraa.
Muuten ihan ok eli ei purua tai murtuneita hampaita.

Kasaus voi alkaa. Kannattaa muuten hankkia hyvät sokkapihdit ja tehdä holkki ryhmäpyörän laakerirullille jos joku tätä hommaa harkitsee.
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Jo huoltoa ennen kakkosta ei saanut hyvin päälle. Oletin sen olevan syncrovian mutta vika ilmeni heti koeajossa uudella huoltosarjalla :(
Syncro sleeveissä ja haarukoissa oli havaittavaa kulumaa.

Onko jollakin speksejä paljonko haarukan ja syncro sleeven urassa saa olla väljää niin ettei vaihde kytkeydy kunnolla päälle?
Vastaa Viestiin