Ohjaustehostin
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Ohjaustehostin
natisee kuskinpuolelta 94 GT:ssä. Alatukivarren pallonivel se ei ole, joten seuraavaksi tsekkasin ohjaustehostimen nesteet. Mömmöhän oli täysin mustaa ja jonkinasteista kuohumistakin havaittavissa. Onko näin että selviää nesteen vaihtamisella? Uutta tavaraa nimittäin laitettiin lähes tilavuuden sallima määrä, mutta silti väri jäi mustaksi. Natina jo vaimeni muttei poistunut kokonaan. Mitä tyyppiä tehostinnesteeksi ATF vai jokin ohjaustehostimelle tarkoittettu?
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Natina paikallistui raidetangon päähän. Vaihdoin uuden tangon, varaosassa oli havaittavissa tuotekehitystä sillä viisas ingenjööri oli taikonut pohjaan rasvanipan. Seuraavaksi natisee sitten vänkärin puoli, luonnollisesti olisi pitänyt vaihtaa molemmat....
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Re: Ohjaustehostin
Ostin Part Cornerista power steering fluidia ja se onkin ATF:ää ilman lisäaineita. En ole vielä laittanut Taksiin sitä. Eikös justiinsa ollut keskustelua, ettei ATF:ää pidä laittaa Fordin tehostimeen vai oliko niin, että pitää olla jotain spesifiä ATF-luokitusta.Jones kirjoitti:Mitä tyyppiä tehostinnesteeksi ATF vai jokin ohjaustehostimelle tarkoittettu?
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Muistin varassa sanoisin että ainakin 90-luvun alkuun saakka Fordit haluavat tehostimeensa F-tyypin automaattilaatikkoöljyä. Siis siitä huolimatta että automaattilaatikoissa siirryttiin Merconiin (ATF, Dexron III/IV) jo kauan ennen sitä. Siitä sitten ei ole kokemusta haittaako Merconin käyttö ohjaustehostimen toimintaa tai kestävyyttä.Eikös justiinsa ollut keskustelua, ettei ATF:ää pidä laittaa Fordin tehostimeen vai oliko niin, että pitää olla jotain spesifiä ATF-luokitusta.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Ohjaustehostimen vaimennus on meneillaan taallakin. Kaivelin sellaisen luvun kuin ATF SAE 90W tuolle liemelle. Meniko oikein? Pumppu on 70 tai 80 luvun alun mallia. Veikkasin ensimmaista. Tarahtanyt otos:
http://modeemi.cs.tut.fi/~karaila/musti ... huone2.jpg
(Pitaa taas laittaa paivitysta konehuoneesta, tuli taas puuhattua viikonloppuna. Karpasensilma-tahtikartta sai kyytia...
)
http://modeemi.cs.tut.fi/~karaila/musti ... huone2.jpg
(Pitaa taas laittaa paivitysta konehuoneesta, tuli taas puuhattua viikonloppuna. Karpasensilma-tahtikartta sai kyytia...

Poraa reikä siihen pallon pohjan, tee kierre ja nippa siihen, ei nitise sen jälkeen. Kaikkiin niveliin voi laittaa nipat jälkiasennuksena. Jos ei tunnu saavan pohjaan niin sitten pallon sivuun, minä jouduin poraamaan omani pollen raidepäihin sivuun reijät . Pitää olla kovempi terä ei mene mustilla terillä, samoin kierreteppi oltava rosterille tarkoitettu, se menee paremmin.Jones kirjoitti:Natina paikallistui raidetangon päähän. Vaihdoin uuden tangon, varaosassa oli havaittavissa tuotekehitystä sillä viisas ingenjööri oli taikonut pohjaan rasvanipan. Seuraavaksi natisee sitten vänkärin puoli, luonnollisesti olisi pitänyt vaihtaa molemmat....
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Jatketaan viela tahan keskusteluun, kun se tulee tehostinta hakiessa ekana listaan:
Tuossa paikallisen kerhon kokouksessa tuli puheeksi tehostimen vikina. Eka kommentti oli, etta veditko hihnan liian kirealle? Tietty vastasin, etten se mina ollut vaan se joku muu, johon tuli rohonaurut paalle
Ilmeisesti tyypillinen tapa tuhota tehostimen laakerit..
Vinkiksi vaan muille remmeja kiristaessa..
Noh, liemet nayttaa pysyvan sisalla ihan hyvin ja vikina on vain ajoittaista, joten antaa sen olla kun se viela toimii.
Tuossa paikallisen kerhon kokouksessa tuli puheeksi tehostimen vikina. Eka kommentti oli, etta veditko hihnan liian kirealle? Tietty vastasin, etten se mina ollut vaan se joku muu, johon tuli rohonaurut paalle



Noh, liemet nayttaa pysyvan sisalla ihan hyvin ja vikina on vain ajoittaista, joten antaa sen olla kun se viela toimii.

-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Taisinpa juurikin tällätapaa "hajottaa" kuusseiskan tehostimen pumpun muutamaveekoo kirjoitti:Jatketaan viela tahan keskusteluun, kun se tulee tehostinta hakiessa ekana listaan:
Tuossa paikallisen kerhon kokouksessa tuli puheeksi tehostimen vikina. Eka kommentti oli, etta veditko hihnan liian kirealle?
vuosi sitten

Onkos joku purkanu kyseistä pumppua? minkälaiset laakerit siellä on? Onkohan kinkkinen homma? Kyse siis -67:n pumpusta.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Katselin tuossa shop manualista pumpun rajaytyskuvaa ja ei se kovin monimutkainen ole. Lahinna paljon tiivisteita ja aika vaihtelevat kiristysmomentit riippuen mallista, joten kannattaa olla tarkkana. Laakereista en oikein saanut selvaa, olisiko vaan pusla akselin "juuressa"?Make67 kirjoitti: Onkos joku purkanu kyseistä pumppua? minkälaiset laakerit siellä on? Onkohan kinkkinen homma? Kyse siis -67:n pumpusta.

Olen taipumassa taas vaihteeksi keskijakausratkaisuun pumpun kanssa, kun lirauttaisin kuitenkin ne ATF:t tohon parkkipaikalle ja vuokraemanta taputtaisi taas karvaisia kasiaan..


(Ei noita takalaisia kahvikuppeja voi edes mukiksi sanoa)
Minkalainen pumppu kannattaisi hankkia? Mietin ensin jotain kunnostettua, mutta kun noilla on vahan tyyppivikoja (vikisee), niin olisiko ehdotuksia, minkalainen olisi parempi?