Kumpikaan vyö ei tunnu lukittuvan missään vaiheessa, vaikka kuinka pikaisesti yrittäisi kiskaista. Eli löysiä tulee kunnen vyöstä loppu pituus. Kaiken lisäksi kuskin vyö aukeaa itsestään, eli ei pysy edes pilttuussaan.

Bronco lienee siis tallainen 80-luvun parempi auto, siina nimittain tuo feature loytyyLate kirjoitti:Jenkkien vyöt toimivat vähän eri logiikalla kuin eurooppalaiset. Vyötä ei saakaan lukkiutumaan voimakkalla nykäisyllä vaan se lukkiutuu vasta kun hidastuvuus tai kallistus ylittää tietyt arvot. Eli lukitus toimii vain tositilanteessa ja sen saa aikaan jonkinlainen jousikiristinsyteemi kelassa. Periaatteessa voit testata systeemin toimivuutta jos ajat auton erittäin jyrkkään mäkeen, niin vöiden pitäisi lukittua.
Tämän ajatusmallin takana on jenkkien mukavuudenhalu, vyö ei kiristä epämiellyttävästi käyttäjääMonissa 80-luvun paremmissa malleissa (esim Tbird, Cougar, Lincolnit, Cadillacit) ajatus on viety vielä vähän pidemmälle. Kytkettyäsi vyön voit vetää kelalta vähän löysää ja vyö jää roikkumaan löysälle eikä ainakaan haittaa käyttäjää. Oven avaus tai tai voimakkaanpi nykäys saa vyön sitten pakittamaan normaaliasentoon
![]()
Tätä logiikkaa on muuten joutunut selittämään "muutaman" kerran Tunturipöllön kyytiin istahtaneille.