jakaja +

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

jakaja +

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

minkälaista pakettia suositellaan jakaja/puola/johdot/tulpat. auto 289/65 mallia, kaasutin holley 0-1850S 600cfm
mistä kannattaa ostaa ,mitä maksaa ?
ps, helposti asennettavia, jotta alottelijakin osaa
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Aloitetaan hottentottipuolelta

Helpoimmin asennettava* on varmastikin HEI-sovellus Fordiin
http://www.performancedistributors.com/ tyyris mutta siinä on puola mukana ja on ollut täysin ongelmaton kuudetta vuotta tai vastaavaa Kiinanversiona
http://tinyurl.com/mhsrc

* tai no, käyrääkin Monte Carlo -tankoa joutui siirtämään tuuman eteenpäin ja pikkaisen hiomaan jakajan runkoa ja imusarjaa, jotta mahtui, mutta sähkön puolesta simppeli. Pudottaa koneeseen ja lykkää 12V solenoidilta kylkeen ja ajoon.


MSD:stä kno1 voi varmaan kertoa kaiken tarpeellisen erilaisista kombinaatioista.

Muitakin löytyy kts. Summitilta
http://tinyurl.com/rkwm5

Jenkeissä erittäin yleinen muutos on Fordin oman Duraspark-jakajan käyttö. Siellä noita Durasparkkeja kun saa halvalla romiksilta. Saa myös remanufactured
http://www.mustangsteve.com/conversion.html
http://users3.ev1.net/~bmarr/duraspark_ ... pgrade.htm
http://home.cfl.rr.com/fatrichard/duraspark/eec.htm

Pertronix Ignitor I on aika yleinen muutossarja kärjettömäksi, vastaavia sarjoja löytyy myös Cranelta ja muilta. Noissa siis käytetään vanhaa jakajaa. Jos vanha jakaja on kulahtanut pahasti, niin nuo eivät kannattane. Mulla oli tuollainen Pertronix (tai ehkä jopa sen edeltäjä Perlux) vanhassa jakajassa mutta erehdyin lainaamaan sitä yhden pikkukakkosen ongelmanselvittelyyn ja sille tielleen jäi.

Hinnoista sen verran, että hottentottiversiot kustantavat luokkaa 300-350 taalaa, jos kaikki täytyy ostaa. Halpisversiot sähkölaitteissa eivät oikein henkilökohtaisesti innosta. Pelkkä Ignitor kärjettömäksi muutossarja maksaa 60 taalaa.

Tulppina olen käyttänyt Motorcraftin BF42:sta ja ties mitä Boschia, Nippondensoa ja NGKta, en ole eroa huomannut, taitaa tavisvapareihin riittää, että tulpassa on oikea kierre ja pituus edes sinnepäin. Tulpanjohtoina itsekasattavat halvat Accelit.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Pertronix ignitor, +1 ääni.

Ei haittaa vaikka vähän klappia puslassa olisikin, elektroninen antaa "vähän anteeksi" noiden kulumien suhteen.

Omaan horoksi kuluneeseen jakajaan nakkasin muinoin just tuon, ja kone kyllä alkoi kehrätä aivan eri malliin.
Kerrankin mainoshehkutukset pitivät 100%:sti paikkansa, lähti paremmin käyntiin, käynti tasaantui jne jne.
Kuva
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Täältä tulee petrolle kan puoltava lausunto, hyvin on toiminut . Sen asentaa vaikka kahvitauolla parkkipaikalla, on sen verran helppo homma.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Juu lueskelinkin tuolla joissain oli käsitelty aihetta aika hyvin, ja petronix on näköjään aika suosittu,kaipa se käy jakajaan ku jakajaan ?

Ittellä malloryn 2 kärki jakaja tällä hetkellä kiinni, hyvät ja huonot puolet kiinnostaa myös jos on kokemuksia?

Sellasta vielä aiheesta että kun ei tiedä suomesta noita ostopaikkoja ? Ja ameeriikasta kestää niin kauan :D
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Lue YV.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

ja täältäkin ääni petronixille
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Jep Jep!!

Oon ollu tuunissa ulkomailla (Eli Turussa :lol: :lol: )Joten en ole ehtinyt mustia starttailemaan kun vasta tänään. Mutta miten kävikään ei kipinää :( .
Jakajana msd pro billet distributor (PN:8352 ford 289/302 ready to run) ja blaster 2 puola. Systeemi on toiminu parivuotta ihan moitteetta mutta nyt ei enää. puolalle tuleva jännite on ok. Toista puolaakin kokeiltiin ilman tulosta. taitanee olla jakajan vaihto edessä??
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Turhaan yritin herätellä mustia vippaskonsteilla ei kipinää :( . Suutuspäissäni tilasin sitten cal-mustangista uuden jakajan + muuta sälää tonni meni($)+ tullit. Ja sitten eiku odottelemaan mitä posti tuo tullessaan.... Viimeks kun tilasin vanteet niin paketin matka kesti vaan viikon!! Super nopeeta!!!!
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Hip hei Se toimii sittenkin!! Vihdoin ja viimein sain uuden jakajan jenkkilästä ja ehdin asentamaankin sen. Heti rupes musti pelittämään. Ei muuta kun leimalle ja baanalle. 8) 8) 8)
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
jusu
Aktiivi
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja jusu »

mulla on cranen xr-1 toiminut moitteeta pari kesää,asennus on helppo,
lisäksi cranessa on säädettävä kierrosten rajoitin 4000-8000rpm
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

mallorissakin ( ex 2kärki ) näyttää pertronix toimivan.
jakurissa+ ainakin , helppo ennakkokäppyrän pituuden säätö 8)
Drive Fast or Drive Home
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: jakaja +

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Onko markkinoilla uusia tuulia näkynyt jakajien suhteen ?
Ps Matalat elektroniset mallit kiinnostaa eniten
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: jakaja +

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Nytkö sitä vaihdetaan sitten sitä orkkisjakaja komboa.. :wink:
Crane tai pertronix jos orkkis jakuriin tai sitten koko tsydeemi Crane ,MSD,jacobs tms
Pertronix + blaster 2 pelittänyt hyvin Turkoosissa, simple.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: jakaja +

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

No joo jos vähän :)) Toimiikohan toi Crane Street/Strip Electronic Distributor ilman ohjaus boxia, onko tietoa ?
Vastaa Viestiin