jakaja +
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
jakaja +
minkälaista pakettia suositellaan jakaja/puola/johdot/tulpat. auto 289/65 mallia, kaasutin holley 0-1850S 600cfm
mistä kannattaa ostaa ,mitä maksaa ?
ps, helposti asennettavia, jotta alottelijakin osaa
mistä kannattaa ostaa ,mitä maksaa ?
ps, helposti asennettavia, jotta alottelijakin osaa
Aloitetaan hottentottipuolelta
Helpoimmin asennettava* on varmastikin HEI-sovellus Fordiin
http://www.performancedistributors.com/ tyyris mutta siinä on puola mukana ja on ollut täysin ongelmaton kuudetta vuotta tai vastaavaa Kiinanversiona
http://tinyurl.com/mhsrc
* tai no, käyrääkin Monte Carlo -tankoa joutui siirtämään tuuman eteenpäin ja pikkaisen hiomaan jakajan runkoa ja imusarjaa, jotta mahtui, mutta sähkön puolesta simppeli. Pudottaa koneeseen ja lykkää 12V solenoidilta kylkeen ja ajoon.
MSD:stä kno1 voi varmaan kertoa kaiken tarpeellisen erilaisista kombinaatioista.
Muitakin löytyy kts. Summitilta
http://tinyurl.com/rkwm5
Jenkeissä erittäin yleinen muutos on Fordin oman Duraspark-jakajan käyttö. Siellä noita Durasparkkeja kun saa halvalla romiksilta. Saa myös remanufactured
http://www.mustangsteve.com/conversion.html
http://users3.ev1.net/~bmarr/duraspark_ ... pgrade.htm
http://home.cfl.rr.com/fatrichard/duraspark/eec.htm
Pertronix Ignitor I on aika yleinen muutossarja kärjettömäksi, vastaavia sarjoja löytyy myös Cranelta ja muilta. Noissa siis käytetään vanhaa jakajaa. Jos vanha jakaja on kulahtanut pahasti, niin nuo eivät kannattane. Mulla oli tuollainen Pertronix (tai ehkä jopa sen edeltäjä Perlux) vanhassa jakajassa mutta erehdyin lainaamaan sitä yhden pikkukakkosen ongelmanselvittelyyn ja sille tielleen jäi.
Hinnoista sen verran, että hottentottiversiot kustantavat luokkaa 300-350 taalaa, jos kaikki täytyy ostaa. Halpisversiot sähkölaitteissa eivät oikein henkilökohtaisesti innosta. Pelkkä Ignitor kärjettömäksi muutossarja maksaa 60 taalaa.
Tulppina olen käyttänyt Motorcraftin BF42:sta ja ties mitä Boschia, Nippondensoa ja NGKta, en ole eroa huomannut, taitaa tavisvapareihin riittää, että tulpassa on oikea kierre ja pituus edes sinnepäin. Tulpanjohtoina itsekasattavat halvat Accelit.
Helpoimmin asennettava* on varmastikin HEI-sovellus Fordiin
http://www.performancedistributors.com/ tyyris mutta siinä on puola mukana ja on ollut täysin ongelmaton kuudetta vuotta tai vastaavaa Kiinanversiona
http://tinyurl.com/mhsrc
* tai no, käyrääkin Monte Carlo -tankoa joutui siirtämään tuuman eteenpäin ja pikkaisen hiomaan jakajan runkoa ja imusarjaa, jotta mahtui, mutta sähkön puolesta simppeli. Pudottaa koneeseen ja lykkää 12V solenoidilta kylkeen ja ajoon.
MSD:stä kno1 voi varmaan kertoa kaiken tarpeellisen erilaisista kombinaatioista.
Muitakin löytyy kts. Summitilta
http://tinyurl.com/rkwm5
Jenkeissä erittäin yleinen muutos on Fordin oman Duraspark-jakajan käyttö. Siellä noita Durasparkkeja kun saa halvalla romiksilta. Saa myös remanufactured
http://www.mustangsteve.com/conversion.html
http://users3.ev1.net/~bmarr/duraspark_ ... pgrade.htm
http://home.cfl.rr.com/fatrichard/duraspark/eec.htm
Pertronix Ignitor I on aika yleinen muutossarja kärjettömäksi, vastaavia sarjoja löytyy myös Cranelta ja muilta. Noissa siis käytetään vanhaa jakajaa. Jos vanha jakaja on kulahtanut pahasti, niin nuo eivät kannattane. Mulla oli tuollainen Pertronix (tai ehkä jopa sen edeltäjä Perlux) vanhassa jakajassa mutta erehdyin lainaamaan sitä yhden pikkukakkosen ongelmanselvittelyyn ja sille tielleen jäi.
Hinnoista sen verran, että hottentottiversiot kustantavat luokkaa 300-350 taalaa, jos kaikki täytyy ostaa. Halpisversiot sähkölaitteissa eivät oikein henkilökohtaisesti innosta. Pelkkä Ignitor kärjettömäksi muutossarja maksaa 60 taalaa.
Tulppina olen käyttänyt Motorcraftin BF42:sta ja ties mitä Boschia, Nippondensoa ja NGKta, en ole eroa huomannut, taitaa tavisvapareihin riittää, että tulpassa on oikea kierre ja pituus edes sinnepäin. Tulpanjohtoina itsekasattavat halvat Accelit.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Pertronix ignitor, +1 ääni.
Ei haittaa vaikka vähän klappia puslassa olisikin, elektroninen antaa "vähän anteeksi" noiden kulumien suhteen.
Omaan horoksi kuluneeseen jakajaan nakkasin muinoin just tuon, ja kone kyllä alkoi kehrätä aivan eri malliin.
Kerrankin mainoshehkutukset pitivät 100%:sti paikkansa, lähti paremmin käyntiin, käynti tasaantui jne jne.
Ei haittaa vaikka vähän klappia puslassa olisikin, elektroninen antaa "vähän anteeksi" noiden kulumien suhteen.
Omaan horoksi kuluneeseen jakajaan nakkasin muinoin just tuon, ja kone kyllä alkoi kehrätä aivan eri malliin.
Kerrankin mainoshehkutukset pitivät 100%:sti paikkansa, lähti paremmin käyntiin, käynti tasaantui jne jne.

- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Juu lueskelinkin tuolla joissain oli käsitelty aihetta aika hyvin, ja petronix on näköjään aika suosittu,kaipa se käy jakajaan ku jakajaan ?
Ittellä malloryn 2 kärki jakaja tällä hetkellä kiinni, hyvät ja huonot puolet kiinnostaa myös jos on kokemuksia?
Sellasta vielä aiheesta että kun ei tiedä suomesta noita ostopaikkoja ? Ja ameeriikasta kestää niin kauan
Ittellä malloryn 2 kärki jakaja tällä hetkellä kiinni, hyvät ja huonot puolet kiinnostaa myös jos on kokemuksia?
Sellasta vielä aiheesta että kun ei tiedä suomesta noita ostopaikkoja ? Ja ameeriikasta kestää niin kauan

- JVU/65-HT
- Addikti
- Viestit: 387
- Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
- Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe - Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula
Jep Jep!!
Oon ollu tuunissa ulkomailla (Eli Turussa
)Joten en ole ehtinyt mustia starttailemaan kun vasta tänään. Mutta miten kävikään ei kipinää
.
Jakajana msd pro billet distributor (PN:8352 ford 289/302 ready to run) ja blaster 2 puola. Systeemi on toiminu parivuotta ihan moitteetta mutta nyt ei enää. puolalle tuleva jännite on ok. Toista puolaakin kokeiltiin ilman tulosta. taitanee olla jakajan vaihto edessä??
Oon ollu tuunissa ulkomailla (Eli Turussa



Jakajana msd pro billet distributor (PN:8352 ford 289/302 ready to run) ja blaster 2 puola. Systeemi on toiminu parivuotta ihan moitteetta mutta nyt ei enää. puolalle tuleva jännite on ok. Toista puolaakin kokeiltiin ilman tulosta. taitanee olla jakajan vaihto edessä??
-Jarkki-
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE

- JVU/65-HT
- Addikti
- Viestit: 387
- Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
- Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe - Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula
Turhaan yritin herätellä mustia vippaskonsteilla ei kipinää
. Suutuspäissäni tilasin sitten cal-mustangista uuden jakajan + muuta sälää tonni meni($)+ tullit. Ja sitten eiku odottelemaan mitä posti tuo tullessaan.... Viimeks kun tilasin vanteet niin paketin matka kesti vaan viikon!! Super nopeeta!!!!

-Jarkki-
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE

- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: jakaja +
Onko markkinoilla uusia tuulia näkynyt jakajien suhteen ?
Ps Matalat elektroniset mallit kiinnostaa eniten
Ps Matalat elektroniset mallit kiinnostaa eniten
Re: jakaja +
Nytkö sitä vaihdetaan sitten sitä orkkisjakaja komboa..
Crane tai pertronix jos orkkis jakuriin tai sitten koko tsydeemi Crane ,MSD,jacobs tms
Pertronix + blaster 2 pelittänyt hyvin Turkoosissa, simple.

Crane tai pertronix jos orkkis jakuriin tai sitten koko tsydeemi Crane ,MSD,jacobs tms
Pertronix + blaster 2 pelittänyt hyvin Turkoosissa, simple.
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: jakaja +
No joo jos vähän
) Toimiikohan toi Crane Street/Strip Electronic Distributor ilman ohjaus boxia, onko tietoa ?
