Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Enemmankin voisi olla tehoa ... laturissa. Joten ennen shoppailua ajattelin kysella kokemuksia ja mielipiteita latureista ja regulaattoreista. Ragulaattori motocraftilta, vai onko muita varteenotettavia? Laturi.. 130A SN95 alternaattori vaiko 100A hipo laturi? Myos kiinnostaa, kuinka laajoja muutoksia joutuu tekemaan eli onnistuuko ihan parkkipaikkafiksina vai kannattaako ajaa suoraan pajalle? Netista loytyi parikin ohjetta foksin 302 laturipaivitykseen ja joissakin mainitaan pahaenteinen "minor trimming" (tarttis vahan jyrsia jotain nurkkaa)...
Jepulis.. Nyt riitti, kun aamulla tartti startata peto 05:n avulla. Laturikauppaan ja 110A 3G laturi kii 4 gauge piuhalla. Ja uus akku samalla. Nyt Lataa! BTW hieno viritys tulossa tosta vehkeesta: 1970 musti 80 luvun 302:lla ja 90 luvun laturilla. Seuraavaksi 2000 luvun MP3 soitin kiinni..
Laita vaa nykyaikainen laturi jossa on sisäinen elektroninen säädin. Boschilaiset on lujia. Kai sieltäkin päin löytyy purkaamoja joissa on euroautoja? Voi tietysti olla että jos satut rikkinäisen saamaan, niin voi olla tyyriimpää sielä puolen palloa korjata.
Mitenkäs se nyt päättyi se laturi keskustelu, että 65 -110 A ja sisään rakennettu säädin vai erillis säätimellä minkä merkkinen ja mallinen laturi/säädin käy parhaiten earlyyn
Toi oli jotain $150 pintaan Kaliforniassa latureihin erikoistuneessa liikkeessa. Purettu ja kunnostettu yksilo, originaali Fordi. Vastaavia 40A olisi saanut $60-80 samasta kaupasta. Tarvikelatureita olisi irronnut $60-100 hintaluokassa (60-110A) plus alv. Mittaa pultinreiat ja hommaa Boschilainen, ne on edukkaampia ja helppohuoltoisempia Suomessa. Tai vie nykyinen autosahkokorjaamoon, se voi olla edullisin vaihtoehto?
Ks. http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2894
Mulla on ollut jo 10 vuotta 55A bochin laturi mussessa, muistaakseni volvon mallia saabista löytyy samoja versioita, ja näissä on säädin laturin päässä yhdistettynä hiilipaketin kanssa. On sama kummin päin pyörii lataa samallatavalla, mulla pyörii just nurinkurin mut eipä haittaa, Jäähtyyhän tuo riitävästi, vaikkakin imee vaikka pitäis puhaltaa jäähdytys ilman.