Earlyyn uusi laturi

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!

Earlyn laturi

Originaali 65A
7
35%
Hipo 100A
6
30%
3G 130A
4
20%
Kromia kehiin
3
15%
Hihnapyora riittaa
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 20

Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Earlyyn uusi laturi

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Enemmankin voisi olla tehoa ... laturissa. Joten ennen shoppailua ajattelin kysella kokemuksia ja mielipiteita latureista ja regulaattoreista. Ragulaattori motocraftilta, vai onko muita varteenotettavia? Laturi.. 130A SN95 alternaattori vaiko 100A hipo laturi? Myos kiinnostaa, kuinka laajoja muutoksia joutuu tekemaan eli onnistuuko ihan parkkipaikkafiksina vai kannattaako ajaa suoraan pajalle? :) Netista loytyi parikin ohjetta foksin 302 laturipaivitykseen ja joissakin mainitaan pahaenteinen "minor trimming" (tarttis vahan jyrsia jotain nurkkaa)... :?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Jepulis.. Nyt riitti, kun aamulla tartti startata peto 05:n avulla. Laturikauppaan ja 110A 3G laturi kii 4 gauge piuhalla. Ja uus akku samalla. Nyt Lataa! :) BTW hieno viritys tulossa tosta vehkeesta: 1970 musti 80 luvun 302:lla ja 90 luvun laturilla. Seuraavaksi 2000 luvun MP3 soitin kiinni.. :lol:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Sitten vielä laitat 60 luvun renkaat ja vinkuu hiekallakin.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Amerikan renkailla (BFG) tulee ritariassaa ilman 60-lukuakin.. :lol:
Ja jos ei vingu renkaat, niin naapurin varashalytin. Testattu juttu.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Laita vaa nykyaikainen laturi jossa on sisäinen elektroninen säädin. Boschilaiset on lujia. Kai sieltäkin päin löytyy purkaamoja joissa on euroautoja? Voi tietysti olla että jos satut rikkinäisen saamaan, niin voi olla tyyriimpää sielä puolen palloa korjata.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Mitenkäs se nyt päättyi se laturi keskustelu, että 65 -110 A ja sisään rakennettu säädin vai erillis säätimellä minkä merkkinen ja mallinen laturi/säädin käy parhaiten earlyyn
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Ainakin 90 luvun explorerin laturi sisaisella regulle meni ihan tiputtamalla paikalleen. Hihnapyora tartti vaihtaa, ei muuta.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

mistäköhän tollasia latureita löytäisi ja onko hinta tietoa ?
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Toi oli jotain $150 pintaan Kaliforniassa latureihin erikoistuneessa liikkeessa. Purettu ja kunnostettu yksilo, originaali Fordi. Vastaavia 40A olisi saanut $60-80 samasta kaupasta. Tarvikelatureita olisi irronnut $60-100 hintaluokassa (60-110A) plus alv. Mittaa pultinreiat ja hommaa Boschilainen, ne on edukkaampia ja helppohuoltoisempia Suomessa. Tai vie nykyinen autosahkokorjaamoon, se voi olla edullisin vaihtoehto?
Ks. http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2894
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mä laitoin taunuksen laturin, toimii ihan hyvin vaikkei siinä kait amppeereita oo kun 45 ...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mulla on ollut jo 10 vuotta 55A bochin laturi mussessa, muistaakseni volvon mallia saabista löytyy samoja versioita, ja näissä on säädin laturin päässä yhdistettynä hiilipaketin kanssa. On sama kummin päin pyörii lataa samallatavalla, mulla pyörii just nurinkurin mut eipä haittaa, Jäähtyyhän tuo riitävästi, vaikkakin imee vaikka pitäis puhaltaa jäähdytys ilman.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin