regulaattori

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

regulaattori

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

kuka voisi kertoa regulaattorin merkkien merkityksen suomen kielellä elikkäs I A S F (yritän selvittää miten kytkeä piuhat oikein?)
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: regulaattori

Viesti Kirjoittaja veekoo »

ilmari510 kirjoitti:kuka voisi kertoa regulaattorin merkkien merkityksen suomen kielellä elikkäs I A S F (yritän selvittää miten kytkeä piuhat oikein?)
Loyty omat muistiinpanot aiheesta '70 regulaattorimysteeri (tarkista viela kytkiksesta ittekkin varmuudeksi!):
A = laturin Akkupiuhaan (BAT terminaali) eli regulaattorin virransyotto
F = laturin Field terminaaliin eli laturin ohjaus
S = regulaattorin "start" eli vihree/punainen piuha tulipellilta (+12V sytytys paalla)
I = "ignore" :) Ei kytketa, jossain oli, etta olisi jonkinlainen mittariterminaali?

Maa tulee kuoresta eli ruuvaa kunnolla kiinni...
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Thanks, lähdenkin heti asentamaan
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

muuten kiva toi regulaattori mut ei tu läpi virtaa kun 12.6 ?
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

12.6V mihin? Kuulostais ettei laturi lataa? Pitais olla jotain 13.5-14V akun navoissa.. Mulla nayttaa 13.5V maan ja laturin field terminaalin valissa parin metrin johtojen paassa. Saako laturi field terminaaliin virtaa? Vanhemmat laturit on vahan laiskoja tyhjakaynnilla eli kokeile antaa jenkaa koneelle? Jos ei ole apumiesta, niin aja seinan viereen ja valot paalle. Jos kirkastuu kierroksia antaessa niin se on hyva merkki. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Arto65FB kirjoitti:Sanokaas sähkömiehet mikä noista I A S F kohdista ei toimi, kun auto käy, mutta latausvalo palaa ja sitten kun johtosarjan liitintä tuohon regulaattoriin roplaa, niin valo sammuu.
Se on se I (indicator). Sita ei oo kytketty, jos on latausmittari. Jos taas on idioottivalo, niin se menee vih/pun tai violetilla piuhalla I terminaalista lampulle, jonka kanssa on rinnan vastus (15 ohm?) ja siita akulle virtakatkasijan kautta. Mikali nyt juuri ennen nukkumaanmenoa tulkitsin oikein tuota kytkista ja shop manuaalia. Toinen ero idiootivalon kanssa on, etta S terminaali menee laturin staattorille eika virtakatkaisijalle..!

Eli kerrataanpa (HUOMHUOM: Kayta omalla vastuulla, tarkista kytkentakaavio!):
Latausmittarilla:
F -> Field laturissa
S -> virtakytkin
A -> Bat laturissa -> akku
I -> ei kaytossa

Latauslampulla:
F -> Field laturissa
S -> Staattori laturissa
A -> Bat laturissa -> akku
I -> latauslampulle

Nayttaisi silta, etta noi on nimetty lamppukytkennan mukaan ja latausmittari on se purkkaviritys. :)

Tietty voi olla huono kontakti ihan missa vaan noista ja laturi alkaa pukkaamaan virtaa, kun liitinta nytkyttaa. Putsaa ensin kontaktit... :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

veekoo kirjoitti: Tietty voi olla huono kontakti ihan missa vaan noista ja laturi alkaa pukkaamaan virtaa, kun liitinta nytkyttaa. Putsaa ensin kontaktit... :wink:
Enkä putsaa, tolleen sillä on menty vuodesta 2000. Vähän liittimen nitkutusta ja lamppu sammuu. Ainoa isompi vahinko oli kun piti muutama vuosi sitten ehtiä Laukaasta Killerille ja silloin tuo lamppu ei meinannut sammua millään liittimen renaamisella ja missasin yleisö-ek:n koko kuuman ryhmän. Luotan sinuun, että ominaisuus liittyy siis vain tuohon regun I:n ja liittimen I:n kontaktiin eikä muuten ole vaarallinen. Muistaakseni akun napajännite ei muutu palaa lamppu tai ei, kun kone käy. Otan idioottivalon pois lampun, niin taas säästyy pari grammaa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mimmoset ihmeen viritykset teillä on autojenne lataus tsyteemeissä, kun on noita lataus ongelmia. Itse en luota fordin luomaan lataus systeemiin. Joten laitoin varmatoimisen bochin laturin säädin laturissa itsessään. Helppo asentaa, sähköt erittäin helpot laitaa, joko herätinvirta virtalukolta suoraan laturille tai puolan + navasta kuin vain molempi toimii, mitarinkin saa toimimaan samoin merkkivalon, mulla ei ole kumpaakaan luotan 100% bochiin laatuun. Toiminut jo 10 vuotta varmuus toimenpiteenä vaihdettu laakerit ja hiile joskus 7 vuotta sitten. Ford tekee ja me parantelemme sitten :wink: .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

vaihdoin koko laturin sisäisellä säätimellä olevaan 90 euroa ja murheet pois MG 78 amp laturi about orginaalin näköinen ja kokoinen,helppo asentaa
Vastaa Viestiin