-70 lämppärin kennon vaihto
-70 lämppärin kennon vaihto
Kenno vuotaa ja pitäisi vaihtaa. Käytännön kokemuksia hommasta kaipaisin eli joutuuko kojelaudan yläosankin purkamaan vai onnistuuko homma alakautta.
- KooKoo
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
- Paikkakunta: Kauhajoki
Jotta lämppärikotelon saa irti, vähimmillään kannattaa ottaa tuo pelkääjän edessä oleva kojetaulupaneeli irti, jotta saa letkut irti kotelosta ja vaijerit yms. irti. Pariinkin otteeseen itse sen tehneenä olisin kyllä sitä mieltä, että myös päällinen runkoineen kannattaa irroittaa, koska loppuviimeksi nopeuttaa toimenpidettä huomattavasti kun tilaa on enemmän, ruuvauskohteet on näkyvillä kunnolla ja työn pystyy tehdä penkillä istuen. Tuo päällinenhän ei ole kiinni kuin 10 - 15 ruuvilla, kunhan ne kaikki vain löytää.
- KooKoo
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
- Paikkakunta: Kauhajoki
nojes. niin on omanikin, kova kuori liimattuna vanhan päälle, mutta se lähtee pois kyllä ihan runkoineen kaikkineen. ruuvien paikat jos ne nyt oikein muistan: tuulilasin alareunall 3 kpl, kojelaudan päissä 1 kpl/pää sen muovisen palan alla ja keskellä 2 kpl radion päällä. Lisäksi ruuvit joilla on kiinni mittaristo ja se pelkääjän edessä oleva paneeli. Eiku rohkeasti auki vaan!
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Näin se munkin muistin mukaan menee.KooKoo kirjoitti:nojes. niin on omanikin, kova kuori liimattuna vanhan päälle, mutta se lähtee pois kyllä ihan runkoineen kaikkineen. ruuvien paikat jos ne nyt oikein muistan: tuulilasin alareunall 3 kpl, kojelaudan päissä 1 kpl/pää sen muovisen palan alla ja keskellä 2 kpl radion päällä. Lisäksi ruuvit joilla on kiinni mittaristo ja se pelkääjän edessä oleva paneeli. Eiku rohkeasti auki vaan!
Niitä tuulilasin alareunassa olevia pruuveja varten kannattaa sitten hommata piiiiiiiiiiiiiiiitkä keskikokoinen ristipääruuvari. Helpottaa kummasti, ainakin orggisruuveissa on hiton pitkä jenga.
Ilmeisesti asennuksen helpottamiseksi.

Eikös se ole se lämppäri samalla tavalla kiinni, kuin vanhemmissakin. Se kun ei ole kummonen pois otettava, ilman turhia purku töitä. Puolituntia menee 66 HT:n lämpärin irrotuksessa, siitä kun on nesteet vajutettu. On tullut irrotettua useamman kerran, eri musseista.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Kyllähän sen hanskiksen irrotus helpottaa kovasti hommia, en vain kehtais ruuvata irti, kyllä sen saa suht helposti sen yläruuvin pois ja paikoileenkin. On tietenkin jokaisen oma asia kuin työn tekee, tärkeintä että onnistuu.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Homma pulkassa , moduuli irti ja moottori ja kenno vaihdettu. -70 mallissa joutuu kojelaudan pehmusteen lisäksi irroittamaan hanskakotelon tukineen, kojelaudan suuttimet ym, paikat on melko ahtaat. Tulipa samalla tarkastettua vanhuksen sähkötyksiäkin, huomenna korjaillaan pahimmat palopesäkkeet ja lauantaina yritetään Kouvolaan.