-70 lämppärin kennon vaihto

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

-70 lämppärin kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Kenno vuotaa ja pitäisi vaihtaa. Käytännön kokemuksia hommasta kaipaisin eli joutuuko kojelaudan yläosankin purkamaan vai onnistuuko homma alakautta.
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

Jotta lämppärikotelon saa irti, vähimmillään kannattaa ottaa tuo pelkääjän edessä oleva kojetaulupaneeli irti, jotta saa letkut irti kotelosta ja vaijerit yms. irti. Pariinkin otteeseen itse sen tehneenä olisin kyllä sitä mieltä, että myös päällinen runkoineen kannattaa irroittaa, koska loppuviimeksi nopeuttaa toimenpidettä huomattavasti kun tilaa on enemmän, ruuvauskohteet on näkyvillä kunnolla ja työn pystyy tehdä penkillä istuen. Tuo päällinenhän ei ole kiinni kuin 10 - 15 ruuvilla, kunhan ne kaikki vain löytää.
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Kojetaulun päällinen on mallia "kova", joka on liimattu alkuperäisen päälle joten sen takia en kehtaisi sitä lähteä irroittelemaan jos muutoin selviää hommasta edes siedettävästi. Kiitos tiedoista KooKoo.
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

nojes. niin on omanikin, kova kuori liimattuna vanhan päälle, mutta se lähtee pois kyllä ihan runkoineen kaikkineen. ruuvien paikat jos ne nyt oikein muistan: tuulilasin alareunall 3 kpl, kojelaudan päissä 1 kpl/pää sen muovisen palan alla ja keskellä 2 kpl radion päällä. Lisäksi ruuvit joilla on kiinni mittaristo ja se pelkääjän edessä oleva paneeli. Eiku rohkeasti auki vaan!
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Jos on kamera ja viitseliaisyytta, niin otappa parit projektikuvat purkaessa. Ittella tarttee toi pala vaihtaa jossain vaiheessa, kunhan etenen takaapain sinne asti.. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

KooKoo kirjoitti:nojes. niin on omanikin, kova kuori liimattuna vanhan päälle, mutta se lähtee pois kyllä ihan runkoineen kaikkineen. ruuvien paikat jos ne nyt oikein muistan: tuulilasin alareunall 3 kpl, kojelaudan päissä 1 kpl/pää sen muovisen palan alla ja keskellä 2 kpl radion päällä. Lisäksi ruuvit joilla on kiinni mittaristo ja se pelkääjän edessä oleva paneeli. Eiku rohkeasti auki vaan!
Näin se munkin muistin mukaan menee.

Niitä tuulilasin alareunassa olevia pruuveja varten kannattaa sitten hommata piiiiiiiiiiiiiiiitkä keskikokoinen ristipääruuvari. Helpottaa kummasti, ainakin orggisruuveissa on hiton pitkä jenga.
Ilmeisesti asennuksen helpottamiseksi.
Kuva
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Eikös se ole se lämppäri samalla tavalla kiinni, kuin vanhemmissakin. Se kun ei ole kummonen pois otettava, ilman turhia purku töitä. Puolituntia menee 66 HT:n lämpärin irrotuksessa, siitä kun on nesteet vajutettu. On tullut irrotettua useamman kerran, eri musseista.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Hanskalaatikko on ainoa irrotettava osa, että saa sen yläruuvin irti.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kyllähän sen hanskiksen irrotus helpottaa kovasti hommia, en vain kehtais ruuvata irti, kyllä sen saa suht helposti sen yläruuvin pois ja paikoileenkin. On tietenkin jokaisen oma asia kuin työn tekee, tärkeintä että onnistuu.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Jos vaivautuu purkamaan sen kennon pihalle, niin samalla kannattaa putsata koko systeemi lehdista ja rasvata vaijerihimmelit. Tuulettimen moottorin tarkistuskaan ei tee pahaa, silla se kuitenkin poikii parin paivan paasta, jos sita ei vilkaise. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Homma pulkassa , moduuli irti ja moottori ja kenno vaihdettu. -70 mallissa joutuu kojelaudan pehmusteen lisäksi irroittamaan hanskakotelon tukineen, kojelaudan suuttimet ym, paikat on melko ahtaat. Tulipa samalla tarkastettua vanhuksen sähkötyksiäkin, huomenna korjaillaan pahimmat palopesäkkeet ja lauantaina yritetään Kouvolaan.
Vastaa Viestiin