351W koneella olevaan earlyyn olen hankkinut ovaali putsarin jonka kehän pituus on 132cm ja korkeus 3cm Motorcraft FA48/FDJ-9601A. Pystyykö kukaan sanomaan missä tehoissa ko. suodatin alkaa ahistamaan.

(Suodatus pinta-ala on tietysti riippuvainen suodatinpaperin laskostus tiheydestä). Tulen hankkimaan lasikuitupeiton johon mitä todennäköisemmin tulee scooppi (aircap edelbrock taitaa jo vaatia sen) joko 65 shelby tai jokin toinen neutraalin näköinen/ei provosoiva ehkä -69 scooppi. Mitä mieltä olette kannattaisiko tehdä samalla suljettu ilmanvirtaus scoopin kautta kaasarille

Konepeitosta kaasaria kohden ovaalin mallinen lasikuitu helma, joka vastaisi ilmanputsarikotelon alle tehtyyn levyyn ja välissä jokin foam tiiviste

Luin OD palstalta vanhaa scoopi juttua joka oli ihan mielenkiintoinen. Onko kukaan syventynyt 65 earlyn konepellin/scoopin virtauksiin ja miten riittävä yleensäkkään 65 shelby scoopin aukon pinta-ala on 351W koneelle josta on otettu tehoja reilusti enempi kuin tehtaalta lähtiessä. Scoopin avulla oli tarkoitus hakea sitä kuuluisaa viileää, paljon happimolekyylejä sisältävää ilmaa koneelle jolla saataisiin pari % lisää tehoa verrattuna konehuoneesta imettyyn kuumaan ilmaan.