Virtauspenkin teko

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Virtauspenkin teko

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Nyt olis tälläinen saatava aikaiseksi, kun noita kansien tekoja aina sillon tällön tulee eteen. Pitäis saada jostain kuvia ja rakennus ohjeita, jossakin vaiheessa oli jossakin juttu asiantiimoilta , mut meni ohi silloin. nyt on omaan musseen kannet teon alla, tein tuossa pariviikkoa sitten velipojan AMG mersuun kannen, löyty potkua ihan mukavasti entiseen verraten, mulla on kyllä yhdenlainen virtausmittari, mut on hiukan epäkäytännöllinen. tekisin pöytämallin, tai seinälle viritettävän. Jos jollakin olis hajua asiantiimoilta, niin voisitteko kerttoilla jotakin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Harvoin kyselen, ja viellä harvemmin tulen kyselemään. Kiitos tiedoista, enköhän minä löydä tietoa itsekkin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

elähän roki nyt.jospa ei tietoo :roll:
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Kyseleppä tuolta jokkisnetin puolelta. Siellä tietääkseni on sällejä jotka ei maksa mistään mitään, ja tekevät kaiken myös itse. Joskus jollain tallilla vuosia sitten muistelisin nähneeni tuollaisen tehty vanhoista pölynimurin moottoreista, muoviputkesta ja kuulasta. Missä ja milloin -ei muista.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Lapinakyva putki ja kuula yhdistelmalla saa paine-eromittarin tehtya aika napparasti. Muistaakseni jollakin sellasella joskus tuuttihondan imupaineita saadettiin tasoihin.. Ongelmana silla on, etta jumittelee herkasti (tarttee neppia valilla) ja se perustuu puoliholtittomaan ohivuotoon, joten riviston tekemisessa pitaa olla hyvat toleranssit. Polynimurista voisi saada katevasti rungon vehkeelle, kuten tuossa JXA jo kertoilikin. Herkempi moottori vaan akseliin ja volttimittari peraan, etta nakee kierrosluvun.. Jos tarttee useamman, niin taas menee hankalaksi saada tasmalleen samanmoisia. Korkeampaa teknologiaa voisi olla uudemman mustin ilmamassa-anturi, mutta sen nayttamien valjastaminen virittelyyn voi olla aika haastavaa kanssa. Ylipaansa tollasen mittalaitteen tekemisessa itte on isoin ongelma, miten sen kalibroisi. Jos tarttee vaan nahda ero aiempaan, niin silloin nakee plus/miinus arvon milla tahansa patentilla. Minkalaista tarttis olla noin tarkemmin?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin