
Onkos kukaan muu paininut EEC-IV -auton (tai jonkun muun tietokoneruiskun) kanssa samanlaisen ongelman kanssa? Kaikenlaista on jo tehty vian korjaamiseksi, mutta ilman tuloksia: lähes kaikki moottorin anturit vaihdettu, lambda-anturit testattu, ilmamäärämittari vaihdettu, sytytysyksikkö ja puola vaihdettu, EEC:n aivoyksikkö vaihdettu, tulpat vaihdettu ja tulpanjohdot mitattu. Myös imusarjan ja läppärungon tiivisteet on uusittu eli imuilmavuotojakaan ei pitäisi olla. Jakopäänkin avasin ja tarkistin, ei ole klappia missään.
Alkaa olla omat keinot pikkuhiljaa loppu. Viimeisenä yrityksenä tankkasin tänään bensan joukkoon Forte- puhdistusainetta, katsotaan nyt olisiko siitäkään mitään apua. Onneksi on varaosa-auto, mistä on saanut osat, ei sentään ole mennyt juusto leivän päältä

Niin ja auto ei ole Mustang vaan -91 Taurus SHO (3,0 DOCH V6), jossa on suorasytytys, eli virranjakajan viat eivät voi olla kysymyksessä... Muuten moottorinohjausjärjestelmä on samanlainen kuin Mustangissa ja muissa Fordeissa.