No ei ne lähteny vieläkään irti. On niin mahottoman ahtaassa paikassa kiinni ne vaijerin päät siellä. Pitääkö siitä purkaa koko jarrusydeemi että saa tilaa työskennellä? Näyttäisi, että vaijerin pää on vain sellaisessa hahlossa, mutta kun se ei meinaa millään siitä irrota, ja kun on ahtaassa kolossa. Voi perk...
Taka-akselin irroitus
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Älkää pelätkö, akseli on vielä tukevasti jousien päällä. Eli ei roiku kirjaimellisesti vaijereiden varassa, on vaan niistä vielä irroitus kiinni.
No ei ne lähteny vieläkään irti. On niin mahottoman ahtaassa paikassa kiinni ne vaijerin päät siellä. Pitääkö siitä purkaa koko jarrusydeemi että saa tilaa työskennellä? Näyttäisi, että vaijerin pää on vain sellaisessa hahlossa, mutta kun se ei meinaa millään siitä irrota, ja kun on ahtaassa kolossa. Voi perk...
No ei ne lähteny vieläkään irti. On niin mahottoman ahtaassa paikassa kiinni ne vaijerin päät siellä. Pitääkö siitä purkaa koko jarrusydeemi että saa tilaa työskennellä? Näyttäisi, että vaijerin pää on vain sellaisessa hahlossa, mutta kun se ei meinaa millään siitä irrota, ja kun on ahtaassa kolossa. Voi perk...
Siis tietysti kaikki jarrukamat pois, putsaat ne samalla kun on perä muutenkin levällään.
Jarruvaijerin kuoressa on muistaakseni 4 haittaa vähän niinkuin joka ilmansuuntaan. Kun vaijeri on aikanaan tuotu jarrukilvestä läpi, hiukan harallaan olevat haitat napsahtavat kilven ulkopuolelle ojoon. Paras olisi, kun pääsisi painamaan kaikki neljä haittaa vaijerin kuorta vasten yhtä aikaa mutta helposti loppuu kädet ja työkaluilta tilat. Ehkä paras olla kaveri mukana, onpahan sitten neljä kättä. Jotain haittaa taitaa päästä painamaan talttapäisellä ruuvarilla kilpeä vasten tukien, jotain jollain pihdeillä jne. Tsemiä, ei se nyt niin vaiketa ole...
Ahs, vaijerin pää on siinä hahlossa metallitangossa, joka kiinni toisessa jarrukengässä. Se tietty ensin irti, helpottuu kun purat jarrukamat tai vähintään löysäät käsijarrun vaijerit sieltä toisesta päästä, eli vaihdelaatikon vierestä.
Jarruvaijerin kuoressa on muistaakseni 4 haittaa vähän niinkuin joka ilmansuuntaan. Kun vaijeri on aikanaan tuotu jarrukilvestä läpi, hiukan harallaan olevat haitat napsahtavat kilven ulkopuolelle ojoon. Paras olisi, kun pääsisi painamaan kaikki neljä haittaa vaijerin kuorta vasten yhtä aikaa mutta helposti loppuu kädet ja työkaluilta tilat. Ehkä paras olla kaveri mukana, onpahan sitten neljä kättä. Jotain haittaa taitaa päästä painamaan talttapäisellä ruuvarilla kilpeä vasten tukien, jotain jollain pihdeillä jne. Tsemiä, ei se nyt niin vaiketa ole...
Ahs, vaijerin pää on siinä hahlossa metallitangossa, joka kiinni toisessa jarrukengässä. Se tietty ensin irti, helpottuu kun purat jarrukamat tai vähintään löysäät käsijarrun vaijerit sieltä toisesta päästä, eli vaihdelaatikon vierestä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Eilen katselin itekin niitä haittoja. Eikun keksimään käsijarruvaijerin haittojen kiristystyökalua tyyliin öljyfiltterin ketjuavain.
Mun pitää saada taas sitä vaijeria enemmän sen korin kiinnityksen jälkeen, jotta saan vaijerin tulon jarrukilpeen taittettua sisäänpäin, ettei se osu sisäänpäin levittävään vanteeseen. Kuinkahan paljon siinä voi olla kulmaa, että vielä toimii katsastuksessa.
Mun pitää saada taas sitä vaijeria enemmän sen korin kiinnityksen jälkeen, jotta saan vaijerin tulon jarrukilpeen taittettua sisäänpäin, ettei se osu sisäänpäin levittävään vanteeseen. Kuinkahan paljon siinä voi olla kulmaa, että vielä toimii katsastuksessa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
Levee nippuside??Arto65FB kirjoitti:Eilen katselin itekin niitä haittoja. Eikun keksimään käsijarruvaijerin haittojen kiristystyökalua tyyliin öljyfiltterin ketjuavain.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Oikea työkalu
Samiilla on tietova, sellanen lenkkiavain joka on silmukasta auki. Sopivankokoinen siihen klipsujenpäälle painetuna, ja veto vaijerista ja samalla kiertää avainta, siitähän se irtovaapi helppova vai mitä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tuuman madalluspalikat akselin ja jousen väliin.65HT kirjoitti:Nyt kun tuo akseli on irti, tuli mieleen, että mitenkäs sitä samalla saisi kätevästi laskettua auton perää noin tuuman alaspäin? Nykyiset jouset säilyy, kun niillä on ajettu vasta yksi kesä. Muut vinkit otetaan innolla vastaan.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic